سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 دروغی که باور کرده ایم! <\/h1>

جوان امروز: حکایت من و مدرسه و دروغ، حکایت من است و شب کویر و ستاره. اما ظاهرا چرخه یکسان بوده و اساتید نیز هر از چندی دروغی را به اذهان خام ما می بسته اند که دانستن آنها جدای از یادآوری خاطرات شیرین و سخت گذشته، مزید نمکی است بر دردهای چوب و شلنگ (همدردی مجدد با دهه پنجاه و شصتی ها).

1-نیوتن جاذبه را به خاطر افتادن سیب بر روی سرش کشف کرد. این داستان را همیشه در مدرسه ها می شنیدیم که نیوتن عزیز زیر درخت سیب نشسته بوده و سیبی که در همان اثنا روی سرش می افتد او را به فکر می اندازد و نهایتا قانون جاذبه توسط او کشف می شود. اما واقعیت این است که خود نیوتن هیچگاه این داستان را مطرح نکرده است و این داستان چندین دهه پس از کشف قانون نیوتن و بعد از مرگ وی بر سر زبانها افتاد. شاید این داستان را باید بزرگترین دروغی که در مدرسه ها به ما گفته اند نام گذاشت.

 2- فصل ها بخاطر نزدیکی زمین به خورشید بوجود می آیند. به ما یاد دادند که بخاطر تغییر فاصله زمین از خورشید فصل ها از بهار به تابستان، پاییز و زمستان تغییر می کنند. این افسانه غلط است. در واقع در بسیاری از شهرها در فصل تابستان، فاصله بین زمین و خورشید، بیشتر از فصل های دیگر است. تحقیقات علمی این نکته را اثبات کرده اند که تغییر فصول بدلیل تغییر زاویه زمین بر روی محور خود ایجاد می گردد. هنگامی که زمای به صورت عمود بر خورشید قرار می گیرد تشعشع بیشتری را نیز دریافت می کند.

3- سیاه چاله هر چه در اطرافش باشد را می خورد. (به درون خود می کشد) در مدرسه تصور شرورانه ای از سیاه چاله به ما دادند و می گفتند که سیاه چاله هر شئ اطرافش را بدرون خود می کشد. اما این تمام حقیقت نیست. سیاه چاله اجسام را به داخل خودش می کشد اما نه لزوما همه اجسام. به دلیل گرایش بالا در سطج سیاه چاله عمل کشش به سمت سیاه چاله رخ می دهد اما همواره این گرایش بر گرایش دیگر ستاره ها برتری نخواهد داشت.

 4- دیوار چین از کره ماه قابل رویت است. این داستان هیچ گاه به اثبات نرسیده است و در هیچ تصویر گرفته شده از خارج زمین، دیوار چین را نمی توان دید.

5- هشت لیوان آب در طول روز برای سلامتی ضروری است. این یک باور عمومی است که برای زنده ماندن حتما می بایست آب خورد. و روزی هشت لیوان آب را ضروری می دانستند. اما واقعیت کمی متفاوت تر است. به منظور حفظ هیدراته بدن، می توانیم از نوشیدنی های دیگر نظیر میوه، آب میوه و سبزیجات استفاده کنیم که نیاز بدن به آب را تا حدودی تامین می کنند. بنابراین صرف ضرورت نوشیدن روزی هشت لیوان آب کاملا اشتباه است.

6- مغز انسان دارای حواس پنج گانه است. این واقعیت که مغز انسان دارای پنج حس بینایی، بویایی، چشایی، شنوایی و لامسه است را همه در مدرسه ها آموخته ایم. اما این نیز یک فریب علمی بزرگ است. چرا که دانشمندان معتقدند مغز انسان دارای حواس دیگری نظیر حس تعادل، سرعت، گرسنگی، خارش، اکستراپولیت درد، اکستراپولیت حرارت (اکستراپولیت به این معنی است که شما قسمتی از موضوع را بدانید و بقیه آنرا بتوانید پیش بینی کنید. این مورد در نمودار های تحلیلی بسیار کاربرد دارد که نرم افزارهای محاسبه گر ادامه نمودار را با توجه به قسمت های موجود نمودار اکستراپوله می کنند) و امثالهم است. دانشمندان معتقد به این قضیه، حواس انسان را بین 9 تا 20 حس متغییر دانسته اند.

7- همه انسان ها متفاوت هستند. در تعالیم مدرسه این افسانه قهریه را آموختیم که چون انسان ها شیوه آموزش متفاوت دارند لذا با یکدیگر متفاوت هستند. اما تحقیقات و آزمایشات علمی حقیقت دیگری را به اثبات رسانده اند. حقیقت این است که انسان ها هنگام قرار گرفتن در معرض موارد مشابه، رفتار یکسانی را نشان می دهند. و با توجه به تحقیقات تنها ویژگی های ظاهری بسیار از انسان ها متفاوت می باشد اما ویژگی رفتاری آنها در شرایط مشابه، یکسان است. (خوانندگان عزیز توجه نمایند که صحبت از تفکر جمعی و علمی درمیان است و وجود استثناء در اینگونه تحقیقات کاملا بدیهی به تظر می رسد و چه بسا تایید کننده صحت آزمایش باشد).

8- گاز CO2 آلاینده است و مضر. حتما بیانیه های مختلف در مورد کاهش مصرف گاز دی اکسیدکربن جهت کنترل گرمایش زمین وکمک به محیط زیست شنیده اید و همگی متفق القول از تاثیر منفی این گاز بر محیط زیست و سلامتی و آلودگی های آن صحبت کرده اند. اما حقیقت بازهم کمی متفاوت تر است. CO2 مسئول اینهمه آلودگی نیست. حدود 80% از اتمسفر را گاز نیتروژن تشکیل داده است. اگر این مقدار بیشتر بود، بعنوان مثال اگر 100% آن نیتروژن بود ما دیگر قادر به زندگی بر روی زمین نمی بودیم. حیات بر روی کره مین بدون وجود CO2 نیز غیر ممکن است.  چرا که گیاهان برای رشد و نمو نیاز به دی اکسید کربن دارند. در واقع مواد سمی صنایع مخلوط شده با CO2 مسئول آلودگی آن است.

9- خفاش کور است. در کلاس های درس آموختیم که خفاش ها کور هستند. اما درست نیست چرا که خفاش ها از سیستم Biosonar برای شناخت دنیای پیرامون خود استفاده می کنند. خفاش با دریافت پژواک صدای فرستاده شده می تواند موقعیت تمامی اشیاء اطرافش را تشخیص دهد. این سیستم تشخیص اشیاء بسیار دقیق و پیچیده است و شاید بهتر بود بجای لفظ کور برای سیستم بینایی پر برکت(نمی دونم چرا این اصطلاح را نوشتم!) خفاش، اصطلاح بهتری را به کار می بردند.

 10- صدای اردک اکو نمی شود. (کواک کواک) خوب یادم هست که آموخته بودم صدای اردک ها اکو نمی شود. اما در آن روزگاران مثل بقیه آموخته هایم هیچ علاقه ای به دانستن دلیلش نداشتم. اما امروز دارم و میدانم! صدای اردک اکو می شود و مسئله این است که گوش ما انسانها قادر به شنیدن صدای اکو آن نیست. دانشمندان با طراحی اتاق مخصوص توانستند پژواک صدای اردک را بشنوند.





تاریخ : چهارشنبه 91/2/20 | 8:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

چگـونه اوضـاع مالی خود را کنتـرل کنیـم؟



هرچند با افزایش گرانی در سالهای اخیر کمتر شخصی است که بتواند براحتی با تبعات آن کنار بیاید و زندگیش را براحتی سامان ببخشد ولی از آنجا که نمیتوان دست روی دست گذاشت، شاید بتوانیم با بکارگیری برخی ابتکارات، تا اندازه ای هرچند جرئی فشار و تاثیر این تورم افسارگسیخته را کاهش دهیم. در این ایمیل قصد داریم توصیه هایی را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا بتوانید به سادگی نه تنها در سی روز ماه پول داشته باشید بلکه بتوانید مقداری از این پول را نیز ذخیره کنید. البته این بستگی به دخل و خرج و همینطور چگونگی مخارج زندگی هر فرد دارد ولی در هر صورت بسیار کارآمد است ...

1. از خرید موادی که ضرورت چندانی ندارند، بپرهیزید. بعضی مواقع ما وسایل یا احتیاجاتی را برآورده می کنیم که به آنها نیازی نداریم و فقط آنها را خریداری می کنیم که شاید یک روز به کار آیند.

2. اهل گردش هستید ؟ اگر فردی هستید که مدام به بیرون می روید و اهل گردش هستید بهتر است به جای اینکه هزینه ای را بابت تاکسی یا وسایل حمل و نقل پرداخت کنید، مسیرهایی که کوتاه هستند را پیاده طی کنید تا هم سلامت باشید و هم اینکه پس اندازی کرده باشید.

3. در فروشگاه مواد غذایی، چشمان خود را به خوراکی های وهم برانگیز ببندید و اجازه ندهید که شما را برای خریدن شان تشویق کنند.

4.
هنگامی که پول به دست تان می رسد، در یک لحظه به فکر خرید می افتید ؟ این فکر را از خود دور کنید و تنها مقداری از پول را برای این کار اختصاص دهید نه تمام مبلغ پول.

5.
هر ماه مبلغی از مقدار پول را هر چقدر هم کم به خرید یک شی با ارزش اختصاص دهید مانند خرید یک سکه کم عیار، و غیره.

6. اگر در بورس سهام دارید، برای جلوگیری از ولخرجی های زیاد می توانید هر ماه یک سهم به سهامتان اضافه کنید.

7. مصرف خوراکی را کاهش دهید: مقدار مواد خوراکی که مصرف می کنید را کاهش دهید : موادی مانند روغن خوراکی، برنج و غیره.

8. مقدار مصرف مواد شوینده را کمتر کنید : برای شستن لباس کمتر از همیشه پودر لباسشویی استفاده کنید.

9. برای عصرانه به رستوران بروید : اگر با دوستان خود زیاد به رستوران می روید، سعی کنید در ساعات عصر این کار را انجام دهید. چون مسلما قیمت یک عصرانه ساده مثل قهوه، چای با کیک بسیار کمتر از وعده ناهار یا شام است.

10.
ورود نظافتچی ممنوع : اگر خانم هستید و در حال خواندن این مقاله به جای اینکه از یک نفر برای انجام کارهای منزل کمک بگیرید بهتر است هر روز خودتان یک قسمت از کارها را انجام دهید تا نظافت منزل هر روز انجام شود و نیاز به گرفتن کمک برای انجام کارهای منزل نباشید. در این صورت شما می توانید پولی را که قصد دادن به خانم نظافت چی را داشتید ذخیره کنید.

11. راه حلی برای به دست آوردن پول هر چند ناچیز: جای خالی شامپو، شوینده، کاغذهای بی مصرف را دور نیاندازید. شما می توانید این مواد را به مکان های خاصی تحویل دهید تا هم چرخه تجزیه و ساخت دوباره این مواد انجام شود و هم اینکه مبلغی را بابت تحویل این مواد دریافت می کنید. درست است که این مبلغ بسیار ناچیز است و به چشم نمی آید اما شما می توانید با همین مبلغ کم بعضی از نیازهای روزمره تان را بدون کم شدن صندوق مالی تان انجام دهید.

12. کارهای گذشته را ادامه ندهید: برای اینکه پول تان ذخیره شود باید کمی از کارهایی که در گذشته انجام می دادید، چشم پوشی کنید. مانند : لباس هایتان را خودتان اتو کنید و دیگر به خشک شویی ندهید، کفش هایتان را خودتان واکس بزنید و به کفاشی ندهید و غیره.

13.
با دوستان تان دوره برگزار می کنید ؟ اگر با دوستانتان دوره دارید و هر ماه یکدیگر را ملاقات می کنید به جای اینکه به منزل یکدیگر بروید یا اینکه به رستوران بهتر است به محیط های سالمی مانند پارک بروید هم از هوای آزاد استفاده می کنید و نیز روحیه شما عوض می شود. این کار دارای چندین فایده می باشد : شما می توانید در هزینه ها صرف جویی کنید، از محیط تکراری منزل نیز خارج شوید.

14.
تولد یکی از نزدیکان تان نزدیک است ؟ چرا همیشه با کادو دادن باید عشق و علاقه خود را اثبات کنید، با رفتار صحیح، محبت می توانید بهترین هدیه را بدهید. سعی کنید هر روز سال برایتان به مانند تولد باشد نه یک روز خاص. بسیاری از افراد فکر می کنند اگر یک هدیه گران قیمت بدهند باعث می شود که فرد مقابل رفتارهای گذشته شان را فراموش کند. اما باید بدانید هر فردی طالب رفتار خوب و صحیح است نه کادوهای گران قیمت که فقط مختص یک روز هستند.

15.
توصیه می کنیم در آخر هر فصل خرید کنید : زیرا در آخر هر فصل تمام فروشگاه ها اجناس خود را به حراج می گذارند و شما می توانید همان جنس و کالا را با قیمت نازل تری خریداری کنید.

این کار شما چندین فایده دارد : برای مثال خرید پوشاک. زمانی که در آخر فصل خرید کنید، در تمام طول سال و برای هر ماه از سال بهترین و شیک ترین پوشش را دارید در عین اینکه پول تان را پس انداز کرده اید. اجناس گران نیز نخریده اید.

16.
در بعضی موارد پس انداز و آینده نگری اصلا درست نیست : یکی از این موارد بیمه نامه ماشین است. شما نباید در این مورد خساست به خرج دهید باید ماشین خود را از هر لحاظ بیمه کنید. یا بیمه ای که برای خودتان در نظر دارید را هر ماه پرداخت کنید زیرا در هنگام بیماری این بیمه نامه ها کمک وافری به شما می کنند.

17.
غذایی که شبها مصرف می کنید را مختصر کنید : غذایی شبها را به جای اینکه از بیرون تهیه کنید و یااینکه به پخت و پز مشغول شوید با یک غذای ساده بگذرانید. غذای شب باعث چاقی شما می شود و چاقی نیز ام الامراض است و بیماری های دیگر را برمی انگیزد.

18.
در مصرف آب، برق، گاز و تلفن نیز صرفه جویی کنید تا مبلغ فیش های پرداختی شما کاهش یابد: از لامپ های کم مصرف استفاده کنید، زمانی که از خانه بیرون می روید چراغ ها را خاموش کنید اگر پنجره را باز می کنید دستگاه های تهویه ای مانند کولر را خاموش کنید.

19.
برای مهمانی ها چند مدل غذا طبخ می کنید ؟ اگر همکارانتان یا دوستان تان را به منزل دعوت کرده اید به جای اینکه چندین مدل غذا درست کنید، یا از بیرون غذا سفارش دهی، بهتر است خودتان غذا را بپزید و اینکه تنها یک مدل غذا آماده کنید.

20.
نوشیدنی های گران و مضر را تحریم کنید : اگر هر روز عادت به نوشیدن، نوشیدنی هایی مانند کوکا، فانتا و ... دارید آنها را حذف کنید. علاوه بر اینکه این نوشیدنی ها برای شما مضر هستند و باعث می شوند که به بیماری های دیابت، چاقی مبتلا شوید و سلامتی شما را به خطر می اندازند، همین طور باعث می شوند که شما هر روز مقداری از پول خود را برای خرید این مواد خوراکی خرج کنید.

21.
اگر ماهانه مقدار زیادی پول به فرزندان تان می دهید، این مقدار را کاهش دهید. اجازه ندهید که فرزندتان به بهانه های مختلف از شما پول توجیبی بگیرد، مبلغی را برای ماهیانه او مشخص کنید و در اول هر ماه آن مبلغ را به او پرداخت کنید نه اینکه هر زمانی که خواست از شما تقاضای پول کند و شما هم بعد از کمی ناراحتی و گله مندی مبلغ را به وی واگذار کنید.

22.
سیگار می کشید؟ اگر فردی هستید که در طول روز و هفته چندین پاکت سیگار مصرف می کنید توصیه می کنیم مقدار استعمال سیگار را کاهش دهید، سیگار در عین اینکه سرطان زاست باعث می شود که در ماه مبلغ زیادی را به سیگار اختصاص دهید. اگر مبلغ هایی که در ماه بابت خرید سیگار هزینه می کنید را مورد توجه قرار دهید بسیار تعجب می کنید زیرا این مبلغ زیاد و چشم گیر خواهد بود.

23.
آیا عادت به تفریح دارید ؟ چرا به جای اینکه تفریحات بیرون از منزل را انتخاب کنید، تفریحات داخل منزل را انتخاب نمی کنید. در صورتی که از منزل خارج شوید باید هزینه بنزین ماشین یا کرایه تاکسی را صرف کنید اما در داخل منزل نیز می توانید تفریحات سالمی داشته باشید و اوقات فراغت تان را پر کنید. تفریحاتی مانند دیدن فیلم های روز دنیا، بازی پازل، مطالعه کردن، صحبت کردن با همسر یا اعضای خانواده و غیره.

24.
در ماه چقدر حقوق می گیرید ؟ مقدار حقوق ماهیانه خود را محاسبه کنید. اجازه ندهید خرج های شما برابر حقوق ماهیانه تان باشد. اگر این طور است خرج های بی مورد را ادامه ندهید.

25.
برای هر روزتان مبلغی را کنار بگذارید : برای هر روزتان مبلغی را کنار بگذارید، هزینه تاکسی، مترو و... ، در پایان روز هر مبلغی که برایتان باقی مانده است را در یک قلک یا صندوقی قرار دهید و تا چند ماه شمارش این سکه ها و اسکناس های کوچک را نداشته باشید تا کمی بر آنها افزوده شود.

26.
آیا زیاد با تلفن صحبت می کنید ؟ اگر از آن دسته از افراد هستید که با تلفن زیاد صحبت می کنند سعی کنید، کمتر با دوستانتان صحبت کنید و بیشتر ملاقات حضوری داشته باشید یا از طریق اینترنت و ابزارهایی مانند یاهو مسنجر و... با آنها در ارتباط باشید تا هزینه مکالمات روزمره شما بخصوص هزینه تلفن های خارج از کشور و راه دور پائین بیاید.

27.
نحوه استفاده از ماشین لباس شویی و ظرف شوئی : لباس هایی که در لباس شوئی هستند را چند روز یک بار شستشو می دهید ؟ سعی کنید لباس ها را هفته ای یک بار شست و شو دهید و در رابطه با استفاده از ظرف شوئی نیز، در پاسی از شب که مصرف هزینه های برق کمتر است و دیگر ظرفی کثیف نمی شود، استفاده کنید.

28.
مبالغی که خرج می کنید را یادداشت کنید : اگر شما هر روز مبلغی که خرج می کنید را یادداشت کنید باعث می شود آگاهی بیشتری داشته باشید و بدانید که در چند روز آینده پولتان تمام می شود پس کمی با درایت بیشتری، پولتان را خرج میکنید.

29.
از کارت های اعتباری استفاده کنید : اگر شما فردی هستید که مدام از مترو و اتوبوس های تندرو استفاده می کنید، توصیه می کنیم به جای اینکه هر روز بلیط مترو یا مبلغی را بابت استفاده از اتوبوس هزینه کنید از کارت های اعتباری مخصوص استفاده کنید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرده باشید.

30.
در آخر ماه : در آخر هر ماه، مبلغی را که پس انداز کرده اید به یک حساب سپرده انتقال دهید تا پولی در دسترس شما نباشد که به فکر خرج کردنش باشید و هم اینکه مبلغی به عنوان سود به حساب شما در آخر هر ماه اضافه می شود و بدین ترتیب پول شما رشد بیشتری می کند.






تاریخ : سه شنبه 91/2/19 | 10:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

 www.Parsiblog.com

جملات الهام بخش

* خوشحال بودن یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!


* برای زندگی کردن دو راه وجود دارد. یکی اینکه گویی هیچ معجزه ای وجود ندارد و دیگری اینکه گویی همه چیز یک معجزه است.

* اغلب روابط به سمت شکست می روند. نه بخاطر حضور نداشتن عشق. عشق همیشه حاضر است. تنها مشکل این است که یکی بسیار زیاد دوست داشته شده است و دیگری به اندازه کافی دوست داشته نشده است!


* اگر میدانستید که افکارتان چقدر قدرتمند است، هیچگاه حتی برای یک بار دیگر هم منفی فکر نمی کردید!


* در یک رابطه بودن به معنای بوسیدن، قرار گذاشتن یا در دسترس بودن نیست. به معنای بودن با کسی است که شما را به گونه ای خوشحال کند که هیچ کس دیگری نتواند!


* زنانی که خود را باور دارند و می دانند که اگر تصمیم بگیرند قادر به انجام هر کاری هستند، دارای یک زیبایی درونی می باشند. در توانایی و عزم یک زن که مسیرش را بدون تسلیم شدن در برابر موانع طی میکند، شکوه و زیبایی وجود دارد. در زنی که اعتماد بنفسش از تجربه ها نشأت میگیرد، و می داند که میتواند به زمین بخورد، خود را بلند کند و ادامه دهد، زیبایی وجود دارد.


* اگر کسی همان مقدار عشقی که شما نثارش میکنید، نثارتان نکرد، و به گونه ای رفتار کرد که گویی در اغلب اوقات اهمیتی ندارید، این میتواند نشانه ای بزرگ از این حقیقت باشد که در زندگیتان به وی نیازی ندارید. تنها کسانی که واقعاً در زندگیمان به آنها نیاز داریم، آنهایی هستند که به ما احترام می گذارند و در زندگیشان به اندازه کافی خواهانمانند.


* تنها کسانی که در زندگی به انها نیاز دارید کسانی هستند که در زندگیشان به شما نیاز دارند...


* یک پسر میداند چیزی را که میخواهد چگونه بدست آورد. یک مرد میداند چیزی را که بدست آورده چگونه نگه دارد.


* ممکن است شاهزاده ام را پیدا کنم اما پدرم همیشه پادشاه من خواهد ماند!


* هیچگاه نمی توانید یک اشتباه را دو بار مرتکب شوید چرا که بار دوم دیگر آن یک اشتباه نیست بلکه یک "انتخاب" است.


* به خودتان اجازه ندهید توسط این سه چیز تحت کنترل درآیید: گذشته تان، مردم و پول.
 

* ذهن فراموش می کند اما دل همیشه بخاطرش می ماند.


* هرگز برای کسی که شما را اذیت می کند گریه نکنید... در عوض لبخند بزنید و به او بگویید، ممنون بخاطر اینکه به من فرصت دادی تا کسی بهتر از تو را پیدا کنم!


* زمانی فرا می رسد که مجبور می شوید بگذارید کسی برود و دیگر با او ارتباطی نداشته باشید. اگر کسی شما را در زندگیش بخواهد راهی پیدا میکند تا شما را در آن بگنجاند. باید فراموشش کنید و این حقیقت را بپذیرید که آنگونه که شما دوستش داشتید، او نداشت و بگذارید به آرامی از زندگیتان برود. گاهی اوقات رفتن آسان تر از ماندن است. ما تا قبل از اینکه کسی را فراموش کنیم تصور میکنیم که کار سختی است. اما وقتی فراموش میکنیم به خود می گوییم که چرا زودتر ترکش نکردیم.


* همیشه دنبال افرادی که کمترین اهمیت را در زندگی به ما می دهند می دویم. چرا به این کار پایان ندهیم و اطرافمان را نگاه نکنیم تا ببینیم چه کسانی دنبال ما می دوند؟


* همه افراد به عنوان یک انسان باید مورد احترام قرار گیرند اما از هیچکس نباید بت ساخته شود.

* من...هستم

قدرتمندترین کلمات هستند چرا که هر کلمه ای بین این دو قرار دهید واقعیت شما را شکل می دهد.


* وقتی یک خانم به شما می گوید "چی؟" ، به این دلیل نیست که حرف شما را نشنیده است. به شما فرصتی می دهد که گفته خود را اصلاح کنید.


* اگر کسی را ترک می کنید لااقل به وی علتش را توضیح دهید؛ چون اینکه ببینید لایق یک توضیح ساده هم نبوده اید دردناک تر از خود ترک شدن است.


* هر روز ممکن است خوب نباشد...اما چیزی خوب در هر روز وجود دارد!


* عشق یک چرخه است:


وقتی عاشق می شوید، صدمه می بینید.
وقتی صدمه می بینید، متنفر می شوید.
وقتی متنفر می شوید، سعی می کنید فراموش کنید.
وقتی سعی می کنید فراموش کنید، دل تنگ می شوید.
وقتی دل تنگ می شوید...

در نهایت دوباره عاشق می شوید.


* معجزه دوستی

معجزه ای وجود دارد که دوستی نامیده می شود
و در میان دل اقامت دارد،
شما نمی دانید که چگونه بوجود می آید
...و چگونه آغاز می شود ♥
اما شادمانی که برایتان به ارمغان می آورد
همیشه موهبتی خاص می بخشد،
و شما متوجه می شود که دوستی
ارزشمندترین نعمت خداوند است!


* کسانی که زندگی خود را وقف بدست آورن منافع مادی و ثروت کرده اند به شما خواهند گفت که احساس خوشبختی را در اموال خود نمی یابند. خوشبختی هرگز انعکاس ثروتهای مادی یک شخص نیست، بلکه انعکاس ثروتهای معنوی و احساسی او است.


خوشبختی انعکاس تعداد روابط دوستانه ای است که هر کس می تواند داشته باشد، انعکاس تعداد افرادی است که در طول زندگی خود توانسته خوشبخت و هدایت کند، و نتیجه قدرشناسی از داشته ها است و نه میزان نارضایتی از نداشته ها. قدردان داشته هایتان در زندگی باشید و تا می توانید در خوشبختی و هدایت دیگران تلاش کنید و زندگیتان را بخاطر آنچه که هم اکنون هست دوست بدارید.


* اغلب ما تمایل داریم فراموش کنیم که خوشبختی در نتیجه بدست آوردن نداشته ها حاصل نمی گردد، بلکه از طریق شناختن و قدرشناسی داشته هایمان بدست می آید.


* 6 کلید یک رابطه موفق: دوستی، آزادی، صداقت، اعتماد، درک و ارتباط.


* زیبا بودن فراتر از آن است که چه تعداد پسر را مجذوب تماشای خود کنید، یا چه میزان آرایش داشته باشید. زیبا بودن این است که برای چه زندگی میکنید، و معنای شما چیست. زیبایی، قلب شما است و آنچه که باعث خاص شدن شما میگردد. زیبایی همان خصوصیات کوچکی است که هویت شما را تشکیل می دهد. زیبایی یعنی مبارزه با مشکلات، و زندگی کردن صادقانه در مسیر فکر. زیبایی این است!


* اگر خدا دعاهای شما را مستجاب کند، ایمانتان را افزایش داده، اگر با تاخیر مستجاب کند، صبرتان را زیاد کرده و اگر مستجاب نکند، چیز بهتری برایتان در نظر دارد.


* فردی که به هیچ کس اعتماد نمیکند مستعد آن است که خود نیز فردی غیر قابل اعتماد نزد همگان شود.


* کلمات قدرت آزار دادن شما را ندارند، مگر اینکه گوینده آن کلمات برایتان بسیار عزیز باشد.


* هرگاه آماده بودید عاشق شوید، نه هرگاه که تنها بودید.


* دردناک ترین محبتها آنهایی است که با ریا، تزویر و تظاهر آمیخته است و لذت بخشترین محبتها آنهایی هستند که در عین کوچک بودن با خلوص نیت و با بی آلایشی همراه است.


* فرار کردن از مشکلات فقط فاصله رسیدن به راه حل را افزایش می دهد. آسانترین راه برای گریختن از مشکلات حل کردن آنها است.
 

 


* انسان نمی تواند اقیانوسهای جدید را کشف کند مگر اینکه شجاعت از دست دادن دید ساحل را داشته باشد.


* یک فرد موفق کسی است که بتواند از آجرهایی که دیگران به طرفش پرتاب کرده اند، ساختمانی محکم بنا کند.


* اگر نتوانید به یک خانم احترام بگذارید، حق صحبت کردن با وی را از دست خواهید داد.


* وقتی کسی را می بخشید، شخصی که بیشترین منفعت را می برد، خود شما هستید.


* یک مرد می تواند چندین بار شکست بخورد، اما تا زمانیکه شروع به عیب جویی و مقصر دانستن دیگران نکند، مغلوب شمرده نخواهد شد. پذیرش مسئولیت کارها در زندگی اولین قدم برای بهبود شرایط است. شما نه تنها ستاره فیلم زندگی خود هستید، بلکه فیلم نامه را هم خودتان می نویسید.


* من خود را از روی تعداد موانعی که در مسیرم قرار گفته است معنی نمی کنم؛
من خود را از شجاعتی که پیدا کرده ام تا هدفهای تازه ام را با جدیت دنبال کنم معنی میکنم...
من خود را از روی تعداد ناامیدی هایی که با آنها موجه شده ام معنی نمی کنم؛
من خود را از روی بخشش و ایمانی که برای آغاز دوباره پیدا کرده ام معنی می کنم...
من خود را از روی اینکه یک رابطه چقدر بطول انجامیده است معنی نمی کنم؛
من خود را از مقداری که تا کنون عشق ورزیده ام و خواهم ورزید معنی میکنم...
من خود را از روی دفعاتی که زمین خورده ام معنی نمی کنم؛
من خود را از روی دفعاتی که روی پای خود ایستاده ام و مبارزه کرده ام معنی می کنم...


من درد خود نیستم...
من گذشته ام نیستم...


من آنی هستم که از آتش برخواسته است...


* فاصله ها آزمونی است که بفهمیم عشق تا چه اندازه میتواند به دور دستها سفر کند.


* این هیچ مفهومی ندارد که نفر دوم زندگی کسی باشید، در صورتی که می دانید به اندازه کافی خوب هستید که نفر اول زندگی کس دیگری باشید. ارزش خود را درک کنید.


* سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می کند...


* کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.


* اگر در آرزوی یک زندگی بدون درد و رنج هستید، هرگز زیبایی رنگین کمان بعد از باران را نخواهید دید. روزهای خوب دوباره خواهند آمد...


* گفتن خداحافظ به کسی که نمی خواهید بگذارید برود واقعاً دردناک است، اما حتی دردناک تر این است که از کسی که هیچگاه قصد ماندن نداشته بخواهید بماند.


* صداقت، مهمترین اصل یک رابطه موفق است: در موردش فکر کنید...


* از میان تمام مشکلاتی که با آنها مواجه شدم، بار مسئولیتی که بر دوشم بود، دردی که در دل داشتم، تنها یک چیز برای گفتن دارم... من همه آنها را پشت سر گذاشتم♥


* ماهی گفت:
"من نمی توانم اشکهایم را ببینم چون در آب هستم."


آب گفت:
"من میتوانم اشکهایت را حس کنم چون تو در قلب من هستی."


نتیجه: ما می توانیم دردها و رنجهایمان را مخفی کنیم اما هرگز قادر نیستیم به کسانی که برایمان بیشترین اهمیت را قائلند دروغ بگوییم. آنها برای خبردار شدن از احوال ما نیازی به کلمات ندارند.






تاریخ : سه شنبه 91/2/19 | 9:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خودرویی مجهز به چتر نجات

اگر می خواهید با خودوریی از شرکت "هوندا" برای سال 2068 ، که دارای صندلی پرتاب است آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

شرکت اتومبیل سازی "هوندا" از ژاپن یکی از کارخانه های معروف اتومبیل سازی در جهان است که در بازار جهانی اتومبیل سازی برای خود اسم و رسمی دارد. این شرکت به مانند سایر کمپانی های اتومبیل سازی جهان نگاهی به آینده و خودروهای مورد نیاز برای فضاهای آن زمان دارد. این شرکت از یک طرح خودروی نمونه با نام " Fuzo " برای سال 2068 پرده برداری کرده است که به احتمال فراوان خودروی آینده این شرکت خواهد بود.


این خودروی بسیار پیشرفته از یک طراحی متفاوت و شبیه به طرح های فیلم های علمی تخیلی بهره می برد و همچنین می تواند 3 نفر با خود حمل کند. این اتومبیل دارای 4 خروجی هوا بوده و از سیستم کنترل پیشرفته ای بهره می برد.
این خودرو فاقد فرمان بوده و به مانند هواپیماها از دسته مخصوص برای کنترل بهره می برد. در زمینه سیستم های حفاظتی نیز شرکت سازنده اعلام کرده است که این خودرو علاوه بر کیسه های هوا به چتر نجات برای کاهش سرعت مجهز خواهد شد.






تاریخ : دوشنبه 91/2/18 | 11:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

زنبوری عجیب که از اشک چشم تغذیه میکند!

 دانشمندان گونه جدیدی از زنبورها را کشف کرده اند که از خوردن هیچ چیز به اندازه اشک چشم انسان لذت نمی برند. این گونه از زنبورها که لیسوتریگونا lisotrigona نام گرفته اند به آرامی زیر پلک انسان می نشیند و حتی برخی از افراد ممکن است اصلا آن را احساس نکند و یا هیچ حسی نسبت به آن نداشته باشد و پس از آن مکیدن اشک چشم یا مایعی که تخم چشم را پوشانده را آغاز می کند.
براساس گزارش انجمن حشره شناسی کانزاس ، حتی بستن چشم ها هم به این روند کمک نخواهد کرد.


این گزارش می افزاید: با آزمایش این زنبورها، پس از این که آنها روی چشم می نشینند و درحالی که اشک چشم را می مکند، انسان به ندرت احساس حضور یک زنبور را در چشم خود دارد، تنها با نگاه کردن در آینه است که می توان اطمینان حاصل کرد که آیا این زنبور هنوز در چشم باقی مانده یا خیر.
ورود همزمان چند زنبور به چشم با جاری شدن شدید اشک همراه خواهد بود.


این درحالی است که اگرچند زنبور به طور همزمان وارد چشم شما شود و مکیدن اشک چشم را آغاز کنند این امر با احساس ناخوشایند و جاری شدن شدید اشک همراه خواهد بود.
این زنبور در تایلند کشف شده و تاکنون در اروپا و آمریکا مشاهده نشده است. گفته می شود که این زنبور به علت وجود میزان اندکی از پروتئینی که در اشک وجود دارد به آن جذب می دهد. آنها همچون همتایان نیویورکی خود به شوری اشک چشم و تعریق بدن نیز علاقمند هستند.
تصویری از یک زنبور عسل که از سنتی ترین منبع غذایی خود تغذیه می کند.


محققان این تحقیق تلاش کردند که این زنبورها را با ارائه انواع دیگری از غذا چون گوشت و پنیر ترغیب کرده و آنها را از چشم دور کنند، اما این زنبور ها تنها به دنبال اشک چشم انسان بوده اند. دانشمندان اعلام کردند که پلک زدن غیرارادی موجب می شود که این حشره از مژه ها سقوط کند، اما در این صورت نیز برخی از زنبورها به قدری تلاش می کنند تا به چشم ورود پیدا کنند.






تاریخ : دوشنبه 91/2/18 | 11:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عجیب‌ ترین مرز بین فقرا و ثروتمندان یک شهر

مرز شهری معمولا به یک نوع مرز مشخص بین دو منطقه گفته می‌شود که به جدا شدن دو گروه با عقاید سیاسی و یا مذهبی کمک می‌کند. اما در منطقه شهر بهشت سن پائولو کشور برزیل این مرز بین قسمت فقیرنشین و غنی شهر کشیده شده است.

گاهی قابل تشخیص نیست این تفاوت‌ ها چقدر عمیق هستند اما با دیدن عکس که به صورت هوایی از قسمتی از این مرز گرفته شده است این تفاوت به شدت توی ذوق میزند. استخر های کوچک در بالکن‌ ها و زمین‌ های تنیس در سویی و ...






تاریخ : دوشنبه 91/2/18 | 11:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()


























تاریخ : دوشنبه 91/2/18 | 11:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

کتک مفصل، دانشجوی تنبل را یک شبه نابغه کرد!

یک دانشجوی ترک تحصیلی پس از یک دعوای خیابانی و تحمل ضربات بسیار به مغزش،‌ اکنون از یک نبوغ منحصر به فرد ریاضیاتی برخوردار شده که وی را قادر به مشاهده فرمول‌های ریاضی و رسم آنها به شکل نمودارهای خارق‌العاده و پیچیده کرده است.


 جیسون پجت 41 ساله تنها فرد در جهان است که از این مهارت برخوردار بوده و به گفته کارشناسان در اثر آسیب مغزی به این استعداد دست پیدا کرده است.
آنها بر این باورند که آسیب وارد شده بر مغز پجت باعث این نبوغ قابل توجه در آمار و ارقام مانند جان نش، ریاضیدان معروف شده است.


پجت هیچ پیشینه قابل توجهی در ریاضیات نداشته و همچنین از سابقه علمی خاصی برخوردار نیست. در عوض این استعداد از یک راز پزشکی صادق ایجاد شده که دانشمندان در سراسر جهان در پی شناخت آن هستند.
پجت با رسم نمودارهایی که آنها را «فراکتال» نامیده، قادر به تولید یک نمونه بصری از فرمول پی است.


محققان و عصب‌شناسان برای درک بهتر کارکرد مغز پجت، وی را به فنلاند برده و آزمایشاتی بر روی مغز وی انجام دادند.
طبق اسکن‌های مغزی، این آسیب در مناطق خاصی رخ داده که بسیاری از مردم به آن دسترسی ندارند. این محققان وی را یک دانشمند اکتسابی دانسته‌اند که در برخی از حوزه‌های خاص از نبوغ برخوردار است.
در ایالت های مختلف امریکا هر ماه بین دو تا چهار بلیط برنده اعلام میشود این خانم اهل ویرجیناست و در این منطقه هر ماه دو برنده اعلام میشود که این ماه هر دو بلیط متعلق به این خانم بوده است.






تاریخ : دوشنبه 91/2/18 | 11:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

یک زیبایی وحشتناک در چین+عکس

یک زیبایی وحشتناک در چین+عکس
معدن "بایان اوبو" چین نیمی از نیاز جهان به 17 فلز نادر زمین را تامین می‌کند،‌ فلزاتی که برای ساخت الکترونیک‌های پیشرفته از قبیل تلفن‌های همراه،‌ تلفن‌ها و خودروها حیاتی هستند.
جام نیوز:بافت رنگارنگ و زیبایی که به تازگی در صحرای چین پدیدار شده دریاچه‌ای مسموم از مواد معدنی نایابی است که تصویر آن توسط ماهواره ناسا به ثبت رسیده است.

معدن "بایان اوبو" چین نیمی از نیاز جهان به 17 فلز نادر زمین را تامین می‌کند،‌ فلزاتی که برای ساخت الکترونیک‌های پیشرفته از قبیل تلفن‌های همراه،‌ تلفن‌ها و خودروها حیاتی هستند.

تا‌کنون تعدادی از خبرنگاران به دلیلی آشکار از این معدن باز در مغولستان داخلی چین بازدید کرده‌اند: این معدن در ازای استخراج هر تن فلز نادر 11 هزار و 893 متر مکعب گاز سمی به محیط پراکنده می‌کند و در عین حال در حین استخراج مقادیر زیادی آب‌های اسیدی و مواد رادیواکتیو نیز در محیط نشت می‌کنند.

ماهواره "ترا" ناسا طی پنج سال اخیر که چین تلاش داشته با استخراج و انباشته کردن از مواد در برابر غرب به سود مالی زیادی دست پیدا کند،‌ میزان رشد این تاسیسات محرمانه را زیر نظر گرفته است. این مواد به آن خاطر عناصر نادر زمین نامیده می‌شوند که در زمان کشف در قرن نوزدهم میلادی در سوئد، در دسته ناشناخته ترین عناصر جهان قرار داشتند اما طی اکتشافات علمی بیشتر مشخص شد عناصر نادر زمین در حقیقت در زمین به وفور یافت می‌شوند،‌ با این همه هزینه بالای استخراج آنها باعث می‌شود که این مواد تنها از مناطقی که از این عناصر اشباع هستند استخراج شوند.

فلزات نادر زمین معمولا انعطاف پذیرند و از رسانایی الکتریکی قابل توجهی برخوردارند. مراحل استخراج این مواد معمولا شامل حل کردن این عناصر در مایعات مختلفی از قبیل آب و انواع محلول‌ها است. تصویری که ماهواره ترا ناسا از این منطقه به ثبت رسانده،‌ تصویری با رنگ غیرحقیقی است که در آن بافت گیاهی به رنگ قرمز،‌ پوشش علف‌ها به رنگ قهوه‌ای،‌صخره‌ها به رنگ سیاه و سطح آب به رنگ سبز دیده می‌شوند. چین در سال 2001 در حدود 81 هزار تن فلز نادر را از این معدن استخراج کرده و میزان تولید آن در سال 2006 به 120 هزار تن افزایش پیدا کرد.

به نوشته همشهری، چنین عملیات شدید اکتشاف معدنی تاثیرات غیرقابل جبرانی بر روی محیط زیست دارد،‌ به گفته انجمن مواد نادر زمین چین به ازای هر تن فلز نادر استخراج شده در حدود 9 هزار و 600 تا 12 هزار متر مکعب گاز مملو از ذرات اسید هیدروفلوریک،‌ دی اکسید سولفور و اسید سولفوریک در هوا آزاد می‌شوند. همچنین تقریبا 75 متر مکعب آب اسیدی به اضافه یک تن مواد رادیو اکتیو در کنار این فلزات تولید می‌شوند.

منبع:jamnews.ir





تاریخ : شنبه 91/2/16 | 8:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عکس‌های کم‌نظیر از لندن اواخر قرن نوزدهم/ گزارش تصویری

عکس‌های کم‌نظیر از لندن اواخر قرن نوزدهم/  گزارش تصویری
جان تامپسن عکاس اسکاتلندی با عکس‌های خیره‌کننده خود واقعیت‌های زندگی در شهر لندن در عصر ویکتوریا را تصویر کرده است....
به گزارش خبرآنلاین، جان تامپسن در 1876 تصمیم گرفت به همراه آدولف اسمیت - نویسنده - زندگی در خیابان‌های لندن را در قالب عکس ثبت کند.
عکس‌های او بعدها در مجله «Street Life in London» منتشر شد. تامپسن تمام عمر خود را با ثبت زندگی آدم‌ها در سراسر دنیا گذراند. سوژه عکس‌های او افرادی سخت‌کوش و شریف بودند که شرایط زندگی‌شان اجازه هر نوع پیشرفت را از آن‌ها گرفته بود.
هدف تامپسن از گرفتن این عکس‌ها جلب توجه طبقه متوسط عصر ویکتوریا نسبت به نوع زندگی در فقر بود.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688995383085010.jpg
بیوه یک خیاط و به تعبیر تامپسن «پیرزنی که آن‌قدر گرفتار فقر است که حتی توان ندارد به دیگران التماس کند». پیرزن در قبال یک فنجان چای و یک تکه نان از بچه‌های دیگران مراقبت می‌کرد.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688995391821026.jpg
گروهی مسافر
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688995400713041.jpg
مغازه فروش لباس‌های دست دوم
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688995408981056.jpg
مردی که زمانی پانتومیم کار می‌کرد، اما بیماری واریس او را پا انداخت
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688996349974708.jpg
پزشک خیابانی
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688996358554724.jpg
فروشندگان زیورآلات بدلی
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688996366978738.jpg
فروشنده صدف
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688996375246753.jpg
نوازندگان خیابانی ایتالیایی
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688997461008660.jpg
مرد قفل‌ساز
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688997469432675.jpg
پسر واکسی
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688997477700689.jpg
یک عکاس خیابانی
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688997485968704.jpg
جوانی که توت‌فرنگی می‌فروشد
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688998201541961.jpg
مردان سمپاش
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688998210121976.jpg
رفتگرها
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/13-1-1391/IMAGE634688998218545990.jpg
فروشندگان ماهی‌ ارزان‌قیمت
منبع: khabaronline.i





تاریخ : شنبه 91/2/16 | 8:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ