سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدود 70 درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می‌رسد. در این مطب نگاهی داریم به 12 شهر بزرگی که آب شریان‌های حیاتی آنان را شکل می‌دهد.
حدود 70 درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می‌رسد. در این شهرها اغلب قایق‌ جای خودرو را گرفته‌ و خیابان‌ها از جنس رودخانه هستند. در شهرهای شناور آهنگ زندگی آرام و دلپذیر است و ترافیکی هم اگر هست ازدحام قایق است و آب و پارو ... در این مطب نگاهی داریم به 12 شهر بزرگی که آب شریان‌های حیاتی آنان را شکل می‌دهد.

 گلد‌کست در استرالیا

گلدکست از روزگاران قدیم زیستگاه بومیان استرالیا بوده ‌است. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیاد این شهر را اکنون به یک مرکز تفریحی گران‌قیمت تبدیل کرده است.


  بانکوک در تایلند

بازارهای شناور اطراف بانکوک، این شهر را به پرجاذبه‌ترین و مشهورترین شهر توریستی تایلند تبدیل کرده است.

 

  ونیز در ایتالیا

ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است. ونیز هم سطح دریا و دارای 118 جزیره است. بعضی از این جزایر به وسیله پل به هم متصل شده‌اند و برخی دیگر مجزا هستند.


  سوژو در چین

این شهر حدود 2500 سال پیش بنا نهاده شد. این شهر جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد به ویژه دو کانال آبی معروف آن از جمله کانال "پینگ‌جیانگ" که قدمتی 800 ساله دارد و کانال "شانتانگ" که قدمتی 1200 ساله دارد. این کانال‌ها حکم خیابان‌های اصلی سوژو را دارند.


 

  سن‌پترزبورگ در روسیه

این شهر در سال 1703 به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا 1918 پایتخت روسیه بود. سن‌پترزبورگ در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌ است.


  بندر آبردین در هنگ‌کنگ

حدود شش هزار تن در این شهر بر روی قایق‌هایی که "جانکز" نامیده می‌شود، زندگی می‌کنند. گفته شده که هر ساله توریست‌های بسیاری برای صرف غذا در رستوران‌های شناور آبردین به این شهر سفر می‌کنند.

 

  فورت لادردیل در فلوریدای ایالات متحده

این شهر بیش از 300 مایل کانال قابل کشتیرانی دارد که آن را به آب‌های آزاد متصل می‌کند.


  دبی در امارات متحده عربی

دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم از جمله جزایر مصنوعی و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده است.

  

  آمستردام در هلند

هسته? اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطی بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت. رودخانه? آمستِل از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکه? گسترده‌ای از کانال‌ها و نهرها بخش‌های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می‌کنند.


  بندر سری بگاوان در برونئی

سری بگاوان به بزرگترین روستای آبی جهان معروف است. گفته شده که علاوه بر راه‌های آبی حدود 19 مایل پل چوبی این منطقه را به بخش‌های دیگر این کشور متصل می‌کند.


  آلپی کرالا در هند

گفته می‌شود که کودکان در آلپی پیش از این‌که بیاموزند راه بروند شنا کردن را می‌آموزند. حدود 500 خانواده بر روی قایق‌های خود در این منطقه زندگی می‌کنند.


  نان مادول در کشور میکرونزی

نان ماندول شهری ویرانه در میانه آب‌های اقیانوس آرام است. میکرونزی از مجموعه 600 جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده‌ است. نان ماندول اگرچه سال‌هاست خاموش است ولی دیدن آن خالی از لطف نیست.


منبع: گروه اینترنتی پرشین اســـــتار





تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
حدس بزن این چیه؟!



اگر تونستی حدس بزنی این چیه؟

.

.

.

.

یه راهنمایی: این عکس در سال 1956 گرفته شده.

حالا می تونی حدس بزنی؟

نه؟

یه کمی فکر کن بابا

.

.

.

بگم؟

.

.

این یک هارد کامپیوتر با فضای ذخیره 5 مگابایت ه !!!!

یعنی در مقابل هاردهای 500 گیگابایتی الان هیچی نیست، مثلاً فقط به اندازه یک عکس ساده جا داره !!!



منبع: روزنه






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

کودک را با فرمان واحد تربیت کنید



موضوع  تربیت فرزندان از گذشته تاکنون جزء موضوع های اساسی و  بنیادین خانواده است. با این همه برخی پدران ومادران در تربیت فرزندان خود دچار اختلاف سلیقه میشوند.


تربیت

با توجه به اهمیت نقش تعلیم و تربیت خانوادگی، در پرورش انسانی سالم از لحاظ روحی و روانی، آشنایی والدین با نقش تربیتی خود در پرورش کودک امری لازم و ضروری است.آنچه امروزه در اکثر خانواده ها فراوان به چشم می خورد اختلاف سلیقه والدین بر سر تربیت کودکان خود می باشد که این اختلاف نظر ناشی از عدم آشنایی والدین با مسائل تربیتی و روانی و همچنین ناآگاهی از عوارض حاصله از چنین عدم توافقی بر سر مسائل تربیتی می باشند که در خور توجه والدین است.

25 درصد انحراف های رفتاری نوجوانان و جوانان ریشه در اختلاف سلیقه والدین در تربیت آنان دارد. همچنین بسیاری از وسواس ها و تعارض ها در دوران بزرگسالی به علت روش تربیتی نادرست پدر و مادر و نداشتن توافق آنان در تربیت فرزندان عنوان شده است.

کارشناسان معتقدند فرزندان در چنین خانواده هایی به موضوع های مختلف با تردید و ابهام نگاه می کنند، چرا که پدر و مادر هیچ گاه روی یک موضوع توافق نداشته اند. این در حالی است که تربیت مجموعه روش ها و راهکارهایی است که از آغاز زندگی انسان به کار گرفته می شود تا افراد در مسیر صحیح رشد و ترقی قرار گیرند و در پرتو آموزش های تربیتی بتوانند به سعادت و کمال دست پیدا کنند.

موضوع تربیت فرزندان از گذشته تاکنون جزو موضوع های اساسی و بنیادین خانواده است. با این همه برخی پدران و مادران در تربیت فرزندان خود دچار اختلاف سلیقه می شوند. این موضوع بر روی رفتار کودک نیز تأثیر عمیق می گذارد. نتایج یافته های طرح ملی بررسی خشونت علیه زنان نیز نشان می دهد نحوه تربیت کودکان عمده ترین عامل اختلاف زن و شوهر در خانواده است.

به نمونه ای از این اختلاف سلیقه تربیتی توجه کنید:

آنچه مورد عنایت شما واقع می شود تنها گوشه چشمی به این مسئله است .

مادری، پسر خود را که  پدرش او را از بازی در کوچه منع کرده آهسته و بدون آن که پدر متوجه گردد به کوچه می فرستد و نظایر این مورد مکرر دیده می شود تا بالاخره روزی پدر متوجه شده و آن وقت است که مشاجره و دعواهای سختی میان آن دو به وجود می آید. واقعا منظور مادر از این کارها چیست؟آیا به خاطر خواست فرزند دلبندش است؟ و یا نا آگاهانه و فقط به خاطر حس مادر و فرزندی و یا ...

مادر در هر حال این کار را فقط از نظر پرورشی و تربیتی نمی کند، بلکه این روش بیشتر ناشی از مشکلات و سوءتفاهماتی است که در خانواده میان پدر و مادر وجود دارد و آن وقت بدین گونه یعنی به هنگام تربیت کودکان عرض اندام می کند.

این روش اثرات بدی بر روحیه کودکان باقی می گذارد که اهم آنها از این قرار است:

** کودک متوجه این نکته شده که هر نوع ممنوعیتی واقعا غیر قابل اجتناب نبوده و می شود کارهای ممنوع را نیز انجام داد و این عادت تدریجی،کودک را به کارهای خلاف اخلاق هدایت می کند.

** کودک می آموزد که چگونه می توان کسی را علیه دیگری تحریک نمود و ممکن است در آینده شخصی دو بهم زن و تحریک کننده بار بیاید و این لطمه ی بزرگی اسن که والدین ناخودآگاه و نادانسته به آینده کودک خود می زنند.

** محبت های افراطی و دوستی های پنهانی یکی از والدین سبب تنفرکودک ار دیگری می شود. مثلا،کودک وقتی که می بیند مادر آن قدر در حقش محبت می کند احساس می کند پدر ، وی را به اندازه مادر دوست ندارد و این می تواند به عنوان عامل تقویت کننده ایجاد حس دوری کودک از یکی از والدین باشد.

آنچه پدران و مادران در زمان اختلاف سلیقه برای تربیت فرزندان خود باید انجام دهند، این است که ابتدا درباره مسائل مهم تربیتی کودکان خود با یکدیگر صحبت و گفت وگو کنند و بهترین روش را برای تربیت فرزند خود انتخاب کنند

دکتر «فربد فدایی»، روان شناس در این باره می گوید: موضوع روش مختلف پدر و مادر در تربیت فزرندان آن چنان مسأله مهمی نیست و به طور طبیعی مادر مسائل را به صورت احساسی ارزیابی می کند و پدران نیز با منطق خود با کودکان خود برخورد می کنند. این موضوع کاملاً طبیعی است، به گونه ای که فرزندان قبول می کنند اگر زمانی پدر با کودک نامهربانی می کند، در کنارش مادر با محبت با او رفتار خواهد کرد.

وی با اشاره به این که مشکل پدر و مادر از زمانی ایجاد می شود که آنان درباره مسائل بدیهی کودکان اختلاف سلیقه پیدا می کنند، می گوید: اگر پدر و مادر درباره روش تربیتی کودک خود دچار تعارض شوند، این ناهماهنگی باعث می شود کودک در مقابل توصیه های پدر و مادر، دچار تردید شود.

به گفته او، هنگامی که پدر از برخی رفتارهای کودک خود خرده می گیرد، اما مادر از کودک خود حمایت کند، کودک دچار تعارض می شود و این رفتار پدر و مادر بدان معنا است که حرف پدر و مادر هیچ کدام اعتبار ندارد. بنابراین به هیچ یک از توصیه های آنان توجه نخواهد کرد.

این روانشناس معتقد است آنچه پدران و مادران در زمان اختلاف سلیقه برای تربیت فرزندان خود باید انجام دهند، این است که ابتدا درباره مسائل مهم تربیتی کودکان خود با یکدیگر صحبت و گفت وگو کنند و بهترین روش را برای تربیت فرزند خود انتخاب کنند. در نتیجه کودک از ابهام و سردرگمی رها می شود و مطمئن خواهد بود که صحبت و گفته های پدر و مادر با هم یکی است.

تربیت

فدایی تأکید می کند: زمانی که کودک همدلی و هماهنگی بین پدر و مادر ببیند، به توانایی آنان بیشتر اطمینان پیدا می کند و توصیه های آنان را 100 درصد به کار خواهد بست.

او به پدران و مادران توصیه می کند اگرچه برای رسیدن به یک هدف راه های مختلف وجود دارد، اما برای رسیدن به هدف دلخواه باید یک راه را انتخاب کنند.

از سوی دیگر مجید ابهری، رفتارشناس درباره اختلاف سلیقه پدر و مادر در تربیت فرزندان می گوید: اختلاف سلیقه برای تربیت فرزندان در بین زن و مرد طبیعی است. این موضوع ناشی از فرهنگ و تربیت متفاوت زن و شوهر است، اما بروز این اختلاف در مقابل فرزندان باعث نوعی تخریب زن و مرد و در نتیجه فرصت طلبی کودکان در مقابل پدر و مادر می شود.

وی با اشاره به این که برخی از والدین بویژه برای فرزندان خود مطالبات و تجارب تربیتی خود را به کار می گیرند، اظهار می دارد: برخی والدین تمایل دارند کمبودهای دوران کودکی خود را درباره فرزندان خود اجرا کنند، در حالی که ظرفیت طبیعی کودکان محدود است و پذیرش فکری و رفتاری کودکان چارچوب ویژه ای دارد.

ابهری می گوید: تضادهای رفتاری و گفتاری والدین روی کودکان تأثیر بسیاری دارد و این رفتارها زمینه ساز اصلی تخریب شخصیت کودکان است. اختلاف سلیقه پدر و مادر در تربیت کودکان، گاهی به آنجا می رسد که والدین، فرزند را میدان انتقام جویی از خود می کنند و کودک باید تاوان اختلاف سلیقه و عقاید پدر و مادر را به بهای گزاف بپردازد.

او به والدین پیشنهاد می کند اختلاف نظرهای خود را در مقابل فرزندان بیان نکنند، اگر یکی از والدین فرمان داد و فرمانش اشتباه بود، دیگری از آن فرمان حمایت کند و سپس در غیبت فرزند، اشتباه فرمان همسرش را بیان کند. در این صورت می توان پایه های حکومتی والدین را در تربیت محکم و استوار دانست. در غیر این صورت تضادهای رفتاری والدین در دوران بلوغ خود را نشان خواهد داد.

منابع: سایت ویستا/سایت مای کودک/میهن بلاگ همراه با اضافات و تغییرات






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نینوا! امانت داری کن

اربعین

آسمان چه خون رنگ است! زمین چه بی تابانه چونان گهواره کودکی گریان، زیر پایمان تکان می خورد و می لرزد! اینک، هنگامه ای شگرف است. ندیده بودیم مرغان هوایی را که این گونه دردمندانه در این آسمان سرخ، پر و بال بزنند و ناله شان به گوش همه تاریخ برسد.

فریادی بلند از فراسوی زمان به گوش می رسد. کسی انگار بر مرگ فرزند آدم می گرید...!

نینوا! همدردی کن با کودکانی ناآرام؛ با زنانی که به خود می پیچند از درد فراق؛ با زینب علیهاالسلام، که در این چهل روز، مرگ را هزار باره، با چشم خود دید و صبوری پیشه کرد.

نینوا! امانت داری کن. خون مقدسی از شاهرگ هستی، بر خاک تو ریخته است.

بدن مقدسی از عرشی ترین پاکان، بر خاک تو، زیر سُمّ سنگی اسبان، لگدمال شده است. امانت داری کن و مگذار طوفان فراموشی و مرگ، خاطراتت را برباید!

نینوا! فریادت را آزاد کن؛ بگذار همه آدمیان بدانند این، کاروان حسین علیه السلام است که پس از چهل روز، آمده است به زیارت مولا؛ آمده است تا شکایت خود را در گوش تو زمزمه کند.

نینوا! از این پس تو خاک خونین و رمزآلودی هستی که پرچم جاودانگی را بر آن نصب کرده اند... بمان تا ابد!

شاید کربلا دیگر هیچ زمان قرص کامل ماه را نبیند؛ از وقتی سر بریده خورشید بالای نیزه رفت، شرم دارد لبانش را بر جای بوسه زینب بگذارد

اربعین واقعه

چهل شب است که آسمان برای صورت خونین آینه می گرید؛ درست مانند دیده مرطوب فرشتگانی که از ندای نصرت خواهی امام شان جا ماندند و حسرت حمایت از ولیّ خدا، بر سپیدی بال هایشان، گرد اندوه و بی قراری پاشیده است.

شاید کربلا دیگر هیچ زمان قرص کامل ماه را نبیند؛ از وقتی سر بریده خورشید بالای نیزه رفت، شرم دارد لبانش را بر جای بوسه زینب بگذارد.

امشب، اربعین واقعه است و زمین، حزین تر از همیشه، از طنین نوحه آدم علیه السلام در خود مچاله شده است.

این شب ها مدام نغمه آدم در گوش «صفا» پرپر می زند. گویی چهل روز است سر بر سجده توبه دارد و آهنگ غم زده ی مویه هایش، چهار ستون کائنات را به لرزه وامی دارد. او توبه می کند، ولی فرزندان مطرود قابیل، سر بریده یحیی علیه السلام را در میان تشت زرین نهاده است.

او ضجه می زند، ولی نسل شیطان زده ای، ننگ کشتن سرور جوانان بهشت را بر دامن شرافت آدمی نشانده اند.

به این می اندیشم که اگر حضرت آدم علیه السلام تنها به سبب یک لحظه وسوسه انگشتانش برای چیدن میوه ممنوعه، از بهشت خدا بیرون شد و تا چهل روز به درگاهش استغاثه برد، پس تاوان کشتن ولیّ خدا و پسر رسولش را چگونه می توان پرداخت؟!م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
آب نمک و حـوله گـرم
یکی از بیماری‌هایی که در فصل سرما بسیار شایع است و گاهی هم با سرما خوردگی یا آلرژی اشتباه گرفته می‌شود سینوزیت است که اگر به درستی درمان نشود معضلات جدی را برای فرد مبتلا به‌وجود می‌آورد.


یکی از بیماری‌هایی که در فصل سرما بسیار شایع است و گاهی هم با سرما خوردگی یا آلرژی اشتباه گرفته می‌شود سینوزیت است که اگر به درستی درمان نشود معضلات جدی را برای فرد مبتلا به‌وجود می‌آورد.  در اینجا دکتر ژانت سروش، متخصص عفونی نکته‌های مهمی در مورد علائم، روش‌های درمانی و محرک‌های سینوزیت به‌طور کامل برای‌تان شرح می‌دهند.



بیماری همه‌گیر

سینوس‌ها حفره‌های توخالی هستند که در ناحیه فک و صورت بوده و از بدو تولد تشکیل می‌شوند. این فضاهای خالی عملا کار فیزیولوژیکی خاصی در بدن انجام نمی‌دهند اما اگر به دلایلی دچار التهاب و عفونت شوند به شکل سینوزیت ظاهر می‌شوند که در این صورت مشکلاتی را برای بدن ایجاد می‌کنند. اغلب بیماری سینوزیت از ابتلا به سرما‌خوردگی معمولی شروع می‌شود و التهابی که به خاطر ویروس در سینوس‌ها به‌وجود می‌آید خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند و احتیاجی به آنتی‌بیوتیک یا درمان‌های دیگر نیست و دوره آن بیش از چند روز طول نمی‌کشد. سینوزیت برای هر کسی می‌تواند اتفاق بیفتد، طبق آمار‌های علمی 90 تا 95درصد افراد در طول عمرشان حداقل یک‌بار دچار حمله سینوزیت می‌شوند یعنی به‌اصطلاح معمول سینوزیت می‌گیرند.



وقتی دراز می‌کشید سرفه می‌کنید؟

گاهی اوقات به‌دنبال سرماخوردگی ویروسی علائم سینوزیت هم ادامه پیدا می‌کند و بیش از یک هفته یا 10 روز طول می‌کشد در این حالت ترشح بینی از حالت شفاف به‌صورت چرکی زرد یا سبزرنگ در می‌آید و بیمار از سردردهای مزمن و سنگینی سر و صورت شکایت می‌کند، این حالت به‌خصوص زمانی که فرد سرش را به سمت جلو یا پایین حرکت می‌دهد بیشتر احساس می‌شود. سرفه‌های شبانه یکی دیگر از علائم سینوزیت چرکی است، از آنجایی که ترشحات هنگام دراز کشیدن بیشتر پشت حلق را تحریک می‌کند بنابراین سرفه‌ها هنگام دراز کشیدن شدت پیدا می‌کند.



اگر آلرژی دارید

بعضی از عوامل باعث انسداد مجرای تنفسی بینی یا سینوس‌ها می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از آلرژی نام برد؛ کسانی که آلرژی طولانی مدت یا حتی آسم دارند به‌دلیل انسداد نسبی که در مجرای تنفسی آن‌ها وجود دارد مستعد این هستند که به‌طور مکرر سینوزیت چرکی بگیرند.

در مواردی همین آلرژی یا آسم منجر به تشکیل پولیپ‌های بینی می‌شود و برجستگی‌هایی را روی مخاط بینی ایجاد می‌کند که در نتیجه آن ترشحات بینی به راحتی تخلیه نمی‌شوند. انحراف تیغه بینی هم یکی از علت‌های انسداد نسبی مجرای سینوس است که در اثر آن سینوزیت‌های چرکی مکرر اتفاق می‌افتد.



خودسرانه آنتی‌بیوتیک نخورید

اگر فکر می‌کنید هنگامی که دچار سرماخوردگی ویروسی شدید حتما باید از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید تا به سینوزیت چرکی دچار نشوید این تصور اشتباهی است چون لزوما هرکسی که دچار سرماخوردگی ویروسی می‌شود در آینده دچار سینوزیت چرکی نمی‌شود. تنها زمانی که پزشک معالج تشخیص دهد که عفونت ویروسی دوره‌اش تمام شده و علائم سینوزیت مانند گرفتگی بینی، خلط پشت حلق، درد صورت پیشانی و سرفه‌های شبانه بیش از حد معمول ادامه پیدا کند برای درمان سینوزیت چرکی باکتریایی آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.



میکروب بدبو

بوی بد دهان علت‌های زیادی دارد که همگی به داخل حفره دهان بازمی‌گردد، خرابی دندان و لثه، حضور میکروب‌ها روی مخاط زبان، تجمع میکروب‌ها در سینوس‌ها و حتی ناراحتی‌های معده و مری و ریفلاکس همگی می‌توانند از علل بوی بد دهان باشند. سینوزیت چرکی علت شایع بوی بد دهان نیست ولی می‌تواند یکی از علل آن باشد. اگر شخصی دچار سینوزیت چرکی شود از آنجا که دائما در پشت حلقش با ترشحات چرکی مواجه می‌شود دچار بوی دهان نیز می‌شود که البته با درمان سینوزیت این ناراحتی هم رفع می‌شود.



سیگار هم مقصر است

همان‌طور که گفتیم عواملی که مخاط بینی و سینوس را تحریک می‌کنند با ایجاد التهاب و انسداد نسبی سینوزیت چرکی را به‌وجود می‌آورند، مواد شیمیایی، آلودگی هوا و آلرژن‌ها که به‌طور قطع سیگار در راس آن‌ها قرار دارد می‌توانند مخاط سینوس و بینی را تحریک کنند و سینوزیت‌های مکرر را به‌وجود بیاورند. سیگار به‌طور مستقیم و غیرمستقیم سینوزیت‌های چرکی مکرر را در افراد ایجاد می‌کند به‌خصوص در فصل زمستان که این بیماری در افراد سیگاری بیشتر دیده می‌شود. علائم سینوزیت در افراد سیگاری با هر بار درمان آنتی‌بیوتیک بهبود پیدا می‌کند ولی با ادامه سیگار کشیدن قطعا سینوزیت‌شان دوباره عود می‌کند.



 بخور دهید

اگر فرد بیمار دچار عیب آناتومی مثل پولیپ بینی باشد اول باید بیماری که موجب انسداد مجرای تنفسی‌اش شده را با مراجعه به پزشک رفع کند چون در بعضی موارد این عیب‌های آناتومیک تنها با عمل جراحی قابل درمان است اما برای درمان سینوزیت حاد در کنار آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین، آمپی‌سیلین، کوآموکسی کلاو و کلترومایسین که حتما باید توسط تجویز پزشک مصرف شود، بیمار می‌تواند از سرم‌های فیزیولوژیک که در داروخانه‌ها در دسترس است یا آب نمک استریل که می‌توان در منزل تهیه کرد برای کاهش تجمع میکروب در حفره‌های سینوس به‌طور مرتب استفاده کند. اگر مجرای بینی را شست‌وشو دهید در نتیجه ترشحات سینوس راحت‌تر تخلیه می‌شوند و احساس سبکی بیشتری خواهید کرد. استفاده از حوله و کمپرس گرم روی ناحیه سینوس پیشانی هم به تخلیه بهتر سینوس‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف زیاد مایعات هم در طول درمان سینوزیت چرکی توصیه می‌شود.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خصوصیات افرادی با طبیعت سرد

خصوصیات افرادی با طبیعت سرد
ایا می دانید افراد با طبیعت سرد دارای چه خصوصیاتی هستند؟

  دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که دارای طبیعت سرد و تر هستند، معمولاً چاق و تپل بوده و رنگ صورت آنها روشن و سفیدتر است پر حوصله هستند و کارهایشان را به کندی انجام می‌دهند.

محمود خدادوست  اظهار داشت: افرادی که دارای طبیعتی سرد و تر هستند در فصل زمستان بیشتر دچار مشکل می‌شوند چرا که فصل زمستان دارای طبیعت سرد و تر است.

وی گفت: افراد دارای طبیعت سرد و تر، معمولاً تپل هستند و رنگ صورت آنها روشن و سفیدتر است همچنین از نظر ذهنی کندذهن‌تر هستند، بسیار با ‌حوصله بوده و کارهایشان را با کندی انجام می‌دهند.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: افرادی که دارای طبیعت سرد و تر هستند، رطوبت مغزشان بیشتر و خواب آنها زیاد است همچنین افرادی شل هستند و مطالب را دیر فرا می‌گیرند.

افراد تپل، دست و دل بازترند

خدادوست بیان داشت: در طب سنتی اساساً افرادی که تپل هستند، دست و دل بازترند البته چاقی در 2 گروه افراد گرم و تر و سرد و تر بیشتر بروز پیدا می‌کند و افرادی که دارای طبیعت گرم و تر هستند، چاق و توپر بوده و بدنشان از گوشت تجمع پیدا کرده است ولی افرادی که دارای طبیعت سرد و تر هستند، چاق و تپل هستند و بدنشان از چربی تجمع پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اصولاً افرادی که دارای طبیعت گرم و تر هستند به دلیل وجود حرارت بدنی نسبت به افراد سرد و تر خوش‌ مشرب‌تر و دست و دلبازتر هستند.
منبع : farsnews.com





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 8:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نامزد لیونل مسی در زوریخ؛ تصاویر منتخب مراسم دوشنبه شب

نامزد لیونل مسی در زوریخ؛ تصاویر منتخب مراسم دوشنبه شب
دوشنبه شب در سالن فیفا در زوریخ معتبرترین جایزه دنیای فوتبال درسال 2011 به لیونل مسی اهدا شد.
گل: دوشنبه شب زوریخ میهمان ویژه زیادی داشت.از شکیرا خواننده سرشناس کلمبیایی ونامزد جرارد پیکه که با پیراهن قرمزرنگش برروی فرش قرمز خوش می درخشید گرفته تا آنتونیا، نامزد لیونل مسی که چهره ای چندان جنجالی نیست.
یکی دیگر از نکات جالب توجه این مراسم، این بود که هوماره ساوا، بازیکن ژاپنی دنیای فوتبال که به عنوان برترین فوتبالیست زن سال 2011 شناخته شد، با لباس سنتی ژاپنی برای دریافت جایزه اش روی سن رفت. و جایزه اش را از دستان شکیرا گرفت
شاید برایتان جالب باشد تا تصاویر منتخب مراسم دوشنبه شب را از دیدگاهی دیگر تماشا کنید:

Argentina\s Lionel Messi girlfriend Antonella

این ،آنتونیا نامزد لیونل مسی است
Homare Sawa of Japan receives the FIFA Women\s World Player of the Year award
این هم برترین بازیکن فوتبال زنان در سال 2011
Pelé fue uno de los que mejor se lo pas? y no s?lo se gan? a sus compatriotas.
پله درجریان این مراسم درمیان جوان تر ها قرار گرفته بود. اسطوره برزیلی در کنار هموطنانش عکسی را به یادگار گرفت
Messi igual? en Zurich la marca de Platini, el ?nico futbolista del mundo que ha ganado tres Balones de Oro de forma consecutiva.
و رونالدو که با لبخند شیرینی به برنده توپ طلای سال 2011 می نگرد
Messi, como era de esperar, gan? su tercer Bal?n de Oro, el que recogi? a manos de un mito como Ronaldo.
مسی که جایزه اش را از دستان رونالدو دریافت کرده، مورد تشویق پلاتینی قرارگرفت
Los internautas de FIFA.com votaron el gol de Neymar contra el Flamengo como el mejor del a?o pasado. El brasile?o fue capaz de superar el remate de Rooney contra el City y la obra de arte de Messi contra el Arsenal.
گلی که نیمار وارد دروازه فلامنگو کرد، به عنوان برترین گل سال شناخته شد تا جایزه پوشکاش به این ستاره جوان برزیلی برسد
El de Santpedor, que habl? en inglés y en catal?n, acab? dedicando el premio a su amigo Tito Vilanova. Es un detallista.
پپ گواردیولا هم برترین مربی درسال 2011 لقب گرفت
Zidane y Butrague?o acudieron a la gala en representaci?n del Real Madrid, que este martes tiene un partido contra el M?laga. El francés se ech? unas risas con Pelé.
زیدان و بوتراگنیو که خودشان ازاسطوره های افتخار آفرین دنیای فوتبال بودند به نمایندگی از بازیکنان و اعضای باشگاه رئال مادرید دراین مراسم حضور یافتند و جوایز مربوط به بازیکنان این تیم که به دلیل بازی روز سه شنبه شان مقابل مالاگا نتوانستند به زوریخ سفر کنند را دریافت کردند.
El entrenador del Manchester United, segundo mejor técnico del a?o 2011, recibi? el Premio Presidencial de la FIFA, que quiso tener un detalle con Alex.
سرالکس فرگوسن که به عنوان دومین مربی برترسال 2011 برگزیده شد هم دراین مراسم یک جایزه ویژه دریافت کرد. جایزه ریاستی فیفا به پاس زحماتی که در طول این سالها در دنیای فوتبال کشیده
Casillas; Alves, Piqué, Vidic, Sergio Ramos; Xabi Alonso, Xavi, Iniesta; Cristiano Ronaldo, Messi y Rooney. Fueron los elegidos en el mejor once del a?o. S?lo Vidic y Rooney no juegan en el Madrid o en el Barça.
این هم بازیکنان تیم منتخب سال فیفا در سال 2011 که جای بازیکنان رئال در آن خالی بود
El Bal?n de Oro ser? para Messi, Xavi o Cristiano Ronaldo. Todo indica que ser? el tercero del argentino.

منبع:goal.com





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 8:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

مفاصلی برای تمام فصول

مفاصلی برای تمام فصول
فشار روی مفاصل همیشه بد نیست. فشار مناسب باعث رشد استخوانی و تقویت عضلات می‌شود اما فشار نامناسب ممکن است به مفاصل آسیب بزند و آنها را تحلیل‌ ببرد...
 ورزش با تقویت عضلات اطراف مفاصل، به حفاظت از آنها کمک می‌کند و با تشدید جریان مایع مفصلی (سینوویال) داخل و اطراف غضروف مفصلی، باعث نرم شدن مفصل و کار کردن درست آن می‌شود. ورزش همچنین کمک می‌کند مفاصل خشک‌شده راحت‌تر حرکت کنند و با تقویت عضلات اطراف یک مجموعه از مفاصل، سبب سلامت مفاصل در سایر نقاط بدن هم می‌شود.
بدن را به‌صورت یک ساختمان چندطبقه در نظر بگیرید؛ اگر سقف ساختمان دچار اشکال باشد، روی طبقات پایین اثر منفی می‌گذارد. اگر طبقات پایین ناپایدار باشند، طبقات بالا نیز تحت‌فشار قرار می‌گیرند.
همین مساله هنگامی که دچار درد یا ناراحتی مفصلی یا عارضه جدی‌تری مانند آرتروز (استئوآرتریت) هستید، مصداق دارد. در آرتروز توانایی خنثی کردن ضربه‌ها به‌وسیله غضروف مفصلی دچار اشکال می‌شود. این اشکال مفصلی به نوبه خود ممکن است باعث تضعیف عضلات و آسیب‌رسیدن به بافت‌های اطراف مفصل شود.
کاهش وزن و تقویت عضلات اطراف مفاصل مانع پیشرفت آرتروز می‌شود به همین دلیل باید همه عضلات اطراف مفصل هدف قرار گیرند تا قوی‌تر بودن عضلات یک طرف و ضعیف‌تر بودن عضلات در طرف دیگر، باعث عدم تعادل نشود.
این 6 حرکت (تمرین‌های روزانه مفاصل «دانلی») به تقویت مفاصل زانو، لگن و شانه‌ها کمک می‌کند.
البته اگر دچار درد مزمن مفصلی هستید، بهتر است با پزشک درباره ورزش‌های مناسب برای خودتان مشورت کنید.
پل زدن با زانوی خم شده روی صندلی
یک صندلی محکم جلویتان بگذارید و روی زمین دراز بکشید، به‌طوری که دست‌ها در کنار بدنتان قرار داشته‌باشد. پاشنه پاهایتان را روی نشیمنگاه صندلی بگذارید. ساق پاهایتان را از زانو خم کنید، به‌طوری که زانوها در حالت قائم در بالای لگن قرار گیرند و قوزک پاها و زانوهای با یکدیگر تماس داشته باشند.
در حالی که شکمتان را سفت می‌کنید، پاشنه پاهایتان را به صندلی فشار دهید و به آهستگی لگنتان را از زمین بلند کنید تا زمانی که زانوها، مفاصل لگن و شانه‌ها در یک خط و عمود بر ساق پا قرار گیرند. سر، شانه‌ها، و بازوها باید روی زمین باقی بمانند .
3 ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت اول بازگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.
بالا رفتن از پلکان
بایستید، ‌طوری که پاهایتان به اندازه عرض لگنتان از هم فاصله داشته باشند. پای راستتان را روی اولین پله بگذارید.
در حالی که پای چپتان را از روی زمین بلند می‌کنید، با راست کردن پای راستتان، خودتان را به بالای پله بکشانید تا زمانی که ساق پای راستتان کاملا به حالت کشیده درآید. زانوی راستتان را اندکی در حالت خمیده نگه دارید تا از مفصل آن حفاظت شود و عضلات جلوی رانتان را منقبض کنید.
به حالت شروع بازگردید، اما پای راستتان را روی پله نگه‌دارید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید؛ همین حرکات را در سمت چپ انجام دهید.
زانو زدن با چرخش به عقب
روی زمین زانو بزنید، ‌طوری که دست‌هایتان به‌طور قائم زیر شانه‌هایتان و پنجه پاهایتان در هوا قرار داشته باشد (اگر تکیه کردن در این حالت با مچ دست‌ها روی زمین برایتان مشکل است، دست‌هایتان را مشت کنید و مشت‌هایتان را روی زمین تکیه دهید و مچ دست‌ها را قائم نگه‌دارید).
شکمتان را سفت کنید و دست راستتان را از روی زمین بردارید و بازویتان را جلوی بدن باز کنید و سعی کنید آن را به عقب بدنتان برسانید. حین این حرکت زانوهایتان را روی زمین ثابت نگه‌دارید. در این حالت باید در سمت راست قفسه‌سینه، عضله دوسر جلوی بازوی راست و جلوی شانه راستتان احساس کشش کنید.
به آهستگی به حالت اول بازگردید؛ همین حرکت را در سمت چپ انجام دهید. در مجموع 20 بار این حرکت را تکرار کنید.
باز کردن مفصل در حالت ایستاده
بایستید، به‌طوری که پاشنه پاهایتان به هم چسبیده باشد و پنجه پاهایتان اندکی به سمت خارج قرارگیرد و پشتی صندلی را بگیرید. زانوی راست را خم کنید و همین پایتان را به اندازه 5/2 سانتی‌متر از زمین بلند کنید.
در حالی که پنجه پای راستتان در حالت چرخیده به سمت بیرون و لگنتان را رو به جلو نگه‌‌داشته‌اید، ساق پای راستتان را به سمت عقب باز کنید تا زمانی که عضلات باسنتان منقبض شود.
برای 3 ثانیه در این حالت بمانید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید؛ همین حرکت را در سمت چپ بدن انجام دهید.
چرخاندن بازوها در حالت ایستاده
در حالی که بازوهایتان در کنار بدنتان قرارگرفته‌است، وزنه‌های یک کیلوگرمی را به دست بگیرید، به‌طوری که کف دست‌‌هایتان رو به جلو باشد. طوری بایستید که پشتتان به دیوار تکیه داشته و باسن و بازوهایتان در تماس با دیوار و پاشنه‌های پاهایتان 5 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد. زانوهایتان را اندکی خمیده نگه‌دارید.
بازوی راستتان را روی دیوار بلغزانید و به سمت بالا ببرید تا حدی که سرتان در بالای شانه‌تان با آن در یک خط قرار بگیرد. باسن و بازوهایتان را در تماس با دیوار نگه‌دارید .
بازوی راستتان را به آهستگی به موازات دیوار پایین بیاورید و به حالت شروع بازگردید؛ همین حرکت را در سمت چپ هم انجام دهید. در مجموع 20 بار این حرکت را تکرار کنید.
چرخاندن بازوها در حالت ایستاده
در حالی که بازوهایتان در کنار بدنتان قرارگرفته‌است، وزنه‌های یک کیلوگرمی را به دست بگیرید، به‌طوری که کف دست‌‌هایتان رو به جلو باشد. طوری بایستید که پشتتان به دیوار تکیه داشته و باسن و بازوهایتان در تماس با دیوار و پاشنه‌های پاهایتان 5 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد. زانوهایتان را اندکی خمیده نگه‌دارید.
بازوی راستتان را روی دیوار بلغزانید و به سمت بالا ببرید تا حدی که سرتان در بالای شانه‌تان با آن در یک خط قرار بگیرد. باسن و بازوهایتان را در تماس با دیوار نگه‌دارید.
بازوی راستتان را به آهستگی به موازات دیوار پایین بیاورید و به حالت شروع بازگردید؛ همین حرکت را در سمت چپ هم انجام دهید. در مجموع 20 بار این حرکت را تکرار کنید.
منبع : Salamat.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 8:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خـواص پوستـی شیریـن بیـان

خـواص پوستـی شیریـن بیـان
گیاه شیرین‌بیان دارای ترکیب‌هایی به نام گلیسریزین است که برای کاهش التهاب‌های پوستی به کار می‌رود...

  شیرین‌بیان از زمان قدیم به عنوان یکی از بهترین جلوگیری‌کننده‌ها و درمان‌کننده‌های التهاب و زخم‌های معده مورد استفاده است و در حال حاضر نیز به این منظور مصرف می‌شود...

 به طور کلی خواص اصلی و به اثبات رسیده شیرین‌بیان عبارتند از: آثار ضدزخم معده، ضدالتهاب، خلط‌آور و ضدسرفه. اشکال دارویی مختلفی از این گیاه در بازار جهان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پودر سینه، شربت، چای و قرص یا دراژه شیرین‌بیان اشاره کرد.

نکته مهم و قابل‌توجه در رابطه با مصرف شیرین‌بیان، عوارضی از جمله احتباس آب در بدن، کاهش سدیم و افزایش پتاسیم و فشارخون است که در اثر مصرف روزانه بیش از 50 گرم و به مدت بیش از 6 هفته ممکن است رخ دهد، بنابراین مصرف فرآورده‌های شیرین‌بیان باید با احتیاط باشد و همزمان موادی که پتاسیم دارند مانند موز و زردآلوی خشک مصرف شود. افراد مبتلا به فشارخون بالا و زمینه آن نیز باید فرآورده‌های شیرین‌بیان را با احتیاط مصرف کنند.

از عصاره گیاه‌ شیرین‌بیان و با استخراج ترکیب گلیسریزین پمادهایی برای روی پوست تهیه می‌شود که التهاب و درد پوست را کم می‌کند. البته شیرین‌بیان خاصیت ضدمیکروبی هم دارد و می‌تواند تا حدی از بروز عفونت‌های پوستی جلوگیری کند. این گیاه همراه چند گیاه دیگر که خواص ضدمیکروبی قوی، ضدجوش و آکنه، ضدالتهابی، مرطوب‌کننده قوی و... دارند به شکل صنعتی به صورت ماسک درآمده است. ت

هیه ماسک این گیاه به تنهایی یا همراه با گیاهان دیگر در منزل توصیه نمی‌شود، زیرا لازم است فرمولاسیون و غلظت عصاره این گیاهان تنظیم شود تا به‌راحتی جذب پوست شود. بهتر است آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید اما بهترین ماسکی که در خانه می‌توان تهیه کرد، ماسک له‌شده میوه‌هاست که برای نرمی و لطافت پوست مفید است!
منبع : Salamat.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 8:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

بهترین و بدترین پوسترهای هالیوود در سال 2011/ تصویری

بهترین و بدترین پوسترهای هالیوود در سال 2011/ تصویری
پنج سریع
بهترین: پنج سریع
یک پوستر قابل درک و به طور حیرت انگیزی مهار کننده برای یکی از بزرگ ترین و مشهورترین اکشن های سال.
عید مارس
بهترین: عید مارس
عنوان فیلم ممکن است خیلی راحت شکست بخورد، اما پوستر تئاتری برای فیلم سیاسی جورج کلونی قوی و از نظر بصری جالب است.

جین ایر
بهترین: جین ایر
طرح بندی بولد حروف طراحی نشده برای همراهی شما با یک درام در دوره خیالی کافی نیست، اما بااین وجود همه اینها مجلل و قابل توجه است.



بدترین: TYLER PERRY\S MADEA\S BIG HAPPY FAMILY
تماشای تیلر پری در نقش «مادئا» به اندازه کافی بد هست، اما تیلر پری در نقش «مادئا» در هیئت قوی سیاه فقط تصویری مخرب است.

هوبو با یک تفنگ
بهترین: هوبو با یک تفنگ
طرح بندی قدیمی‌ با چین و شکن های کاغذ شکی نمی‌ماند که همشهری کین و هوگو با تفنگ در یک ژانر هستند.

موپت ها
بهترین: موپت ها
این فیلم عروسک موپ دارد! عروسک های خیلی زیاد. و خیلی راحت می‌توان گفت که شادترین پوستر سال است.

گرگ و میش
بدترین: گرگ و میش: سپیده دم، قسمت اول
درحالیکه خیلی راحت با دیدن اندازه هیکل لانتر یا چهره واقعا خسته کننده کریستین استوارت گیج می‌شوید، به گرگ ها هم توجه کنید، که به طرز معجره آسایی روی آب راه می‌روند.
رانندگی
بهترین: رانندگی
هرچیزی در مورد این اکشن بدون اغراق فوق العاده عالی است همین طور پوستر فیلم با عنوان صورتی رنگش.
آلوین و سنجاب ها
بدترین: آلوین و سنجاب ها: CHIPWRECKED
اگرچه این به بدی Squeakquel نیست، اما یک مکانی در لیست ما برای فیلم های سنجاب ها وجود دارد و خصوصا تیترهای وحشتناکشان

بهترین: WINNIE THE POOH
همه شخصیت های فیلم یک گوشه جمع شده اند- هیچ عنوانی لازم نیست- آنها نوید یک ماجراجویی می‌دهند.
اسمورف ها
بدترین: اسمورف ها
این فیلم قرار است فیلمی‌ جذاب باشد اما آنچه از این پوستر فهمیده می‌شود احتمال یک تصادف واقعا وحشتناک است!
دختری با خالکوبی اژدها
بهترین: دختری با خالکوبی اژدها
وقتی دقیق تر به این پوستر نگاه کنیم چیزهای بیشتری فاش می‌شود، با نور و لایه های آن چیزی همراه با هم آرامش و هم بدیمنی را نشان می‌دهد.


ایکس من
بدترین: ایکس من: کلاس اول
پوستری که با نهایت تنبلی طراحی شده، تصویر ستاره فیلم شبیه تبلیغات داروی سوزش معده شده است!

بهترین: مکانیک
گاهی اوقات ساده ترین تصویر بیشترین مفهوم را در پی دارد.
هری پاتر
بدترین: هری پاتر و یادگاری های مرگبار- قسمت 1
بعد از هفت فیلم جادویی، جنگ حماسی برای سرنوشت دنیای جادوگری پایان می‌یابد... دو نفر که بهم خیره شدند آیا این مفهوم را می‌رسانند؟!





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 8:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ