سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بانکوک، به معنی شهر فرشته‌هاست و لابد تنها از فرشته‌ها برمی‌آید که این همه جذابیت مدرن را در کنار شگفتی‌های سنتی یک سرزمین قراردهند!
خبرآنلاین: بانکوک، به معنی شهر فرشته‌هاست و لابد تنها از فرشته‌ها برمی‌آید که این همه جذابیت مدرن را در کنار شگفتی‌های سنتی یک سرزمین قراردهند! تایلندی‌ها هر روز هفته را با یک رنگ نام‌گذاری کرده‌اند، بنابراین هیچ بعید نیست اگر روز چهارشنبه، لباس سبز و یا جمعه، لباس آبی‌ بپوشید، بیشتر شما را تحویل بگیرند!

شگفتی‌های سنتی تایلند

معابد بانکوک









 معبدهای بانکوک، از پرطرفدارترین شگفتی‌های سنتی این شهر است. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معبد بانکوک، در نزدیکی کاخ پادشاهی قرار دارد و بودای خوابیده را خود جای داده است. این بودای طلا بیش از 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد و چشم‌های آن از مروارید است، اما مقدس‌ترین بودای تایلند، بودای زمردین است که در همین کاخ پادشاهی قرار دارد و از سنگ یشم ساخته شده و داستان پرفراز و نشیبی را در طول سالیان دراز گذرانده تا به بانکوک رسیده ست.





غذای تایلندی





گشت‌وگذار در شهر با پای پیاده، به خاطر وجود محله‌های مختلف و بازارهای تماشایی، لذت خودش را دارد. کافه‌ها و دکه‌های کوچک غذا فروشی در همه‌جای مرکز شهر پرکنده‌اند. یکی از تفریحات مرم بانکوک غذاخوردن است و خوراکی‌هایی که توی این دکه‌ها عرضه می‌شود، علاوه بر ارزان بودن، بسیار تازه و سالم است. شلوغی و خستگی روز هم نگرانی نداردو به هرحال همه دنیا از جادوی ماساژ تایلندی چیزی شنیده‌اند. اگر در یک هتل چند ستاره اقامت داشته باشید، می‌توانید ماساژ را در اتاق خودتان یا سالن اسپای هتل تجربه کنید، اگر نه، به یکی از صدها سالن ماساژ و مدی‌تیشن باید مراجعه کنید.









بازار روی آب





در 80 کیلومتری جنوب‌غربی بانکوک، بازاری وجود دارد که روی آب کانال شهر ساخته شده ست و زنان محلی، میوه و سبزیجات خود را در قایق‌های کوچک می‌فروشند. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند.







مزرعه تمساح‌ها



در 25 کیلومتری جنوب بانکوک، بزرگ‌ترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل‌های جهان قرار دارد که بیش از 30 هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه‌های مختلف تمساح آب‌های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود که محبوب‌ترین آنها فیل‌سواری است. تمساح‌های این مرکز که بیش از 30 سال است در محوطه‌ای وسیع و کاملاً امن نگهداری می‌شوند، در اندازه‌های مختلف از چند سانت تا 6 متر وجود دارند.







دنیای وحش





یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا در بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است. یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگر پارک آبی‌ که گونه‌های متعددی از حیوانات دریایی در آن زیست می‌کنند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می‌بینند. هیجان‌‌انگیزترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می‌شوند که در آن تمساح‌های گرسنه و گوریل‌ها منتظر آنها هستند!









در بخش دیگری از این پارک، نمایش بوکس میمون‌ها اجرا می‌شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ‌وحش نیز، دلفین که باهوش‌ترین حیوانات دریایی خوانده می‌شوند، نمایش‌هایی را با توپ اجرا می‌کنند، حتی آواز می‌خواند و گردشگران را می‌بوسند و با آنها دست می‌دهند!













شهر سوخته






شهر تاریخی «آیوتایا» که مدت 417 سال پایتخت تایلند به شمار می‌رفت، یکی از تارخی‌ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب‌شرقی بوده است. «آیوتایا» در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که روزگاری از زیباترین شهرهای جهان محسوب می‌شد، از سال 1991 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.







جزیره مرجان





یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تایلند، سفری یکروزه به جزیره مرجان است. محیط این جزیره بسیار آرام، سواحل آن بسیار زیبا و آب‌های آن دارای مرجان بی‌نظیری است. گردشگران در این جزیره می‌توانند با قایق‌های کف‌شیشه‌ای، به تماشای این مرجان‌ها بروند.





فیل‌سواری



علاقه‌مندان به فیل‌سواری، نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم‌الجثه در جنگل تجربه می‌کنند. فیل‌سواری، یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های گرشگری است، زیرا هنگام فیل‌سواری از زیبایی‌های طبیعت بکر تایلند نیز در طول راه لذت می‌برند.









تاریخ : دوشنبه 91/1/14 | 9:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
استفاده از فیل برای توزیع تراکت های تبلیغاتی در تبلیغات انتخاباتی تایلند



یک دختر افغان در کمپ آوارگان افغان در پیشاور پاکستان



رییس جمهوری کنیا مشغول آتش زدن 5 تن عاج فیل قاچاق کشف شده از قاچاقچیان



تصویری زیبا از یک آهوی کوهی درون آب ( ژاپن)



ابری رنگین کمانی در ایلینوی آمریکا



صخره های زیبای زیر دریا در جنوب استرالیا



سنجاب شکمو و بازیگوش مشغول خوردن ماکارونی در یک کمپ تابستانی دانش آموزان در استانبول



ماهیگیر مالتی مشغول آمده شدن برای رفتن به دریا و صید ماهی



اعتصاب دو روزه رانندگان تاکسی در آتن و بستن خیابان ها



نصب مجسمه های آب طلا از خرگوش در خیابان های پکن



عبور گاوها از روی شرکت کنندگان در فستیوال گاوبازی سان فرمین در شهر پامپلونا اسپانیا



نمایی زیبا از کهکشان راه شیری در منطقه ای در جنوب استرالیا



لانه سازی پرندگان در چراغ های راهنمایی شهر نیویورک



بزرگ ترین نقاشی سه بعدی جهان که کار یک هنرمند کروات است



حشرات پرنده ساخت نیروی هوایی آمریکا. این هواپیماهای بدون سرنشین کوچک برای انجام عملیات های مخفی شناسایی در محیط های شهری طراحی شده است



شستشوی یک کودک 2 ساله کنیایی در کمپ پزشکان بدون مرز در کنیا



سرازیرترین ترن هوایی جهان در شهر بازی شهر یاماناشی ژاپن



دستان حنا زده یک عروس در شهر طرابلس لیبی



تکنیک یک عکاس بریتانیایی برای پخش کردن عکس مکان های مشهور شهر لندن روی مدار 360 درجه کره زمین



استفاده از سپر گاوی برای شکستن حلقه پلیس در جریان تظاهراتی در حیدرآباد هند. گاو در هند حیوانی مقدس شمرده می شود



یک زن در مکزیک با یک چمدان می خواست دوستش را از زندان خارج کند که توسط پلیس دستگیر شد



یک شهروند چینی مشغول دویدن روی پله های راهرو خانه ای که گرفتار سیل شده است



عبور یک کشتی تفریحی جدید ساخته شده در آلمان از یک تنگه باریک



یک توله سگ در حال سرقت شیر از پستان یک گاو (بریتانیا)



بدون شرح!


























تاریخ : دوشنبه 91/1/14 | 9:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
این بنا یکی از منحصر به فردترین بناهای اعیانی قرون اخیر است که در قرن سیزدهم توسط بانو منیرالسلطان به عنوان کاروانسرا وقف امامزاده سید نصرالدین شد و پس از آن به سبب معماری وشهرسازی جدید و احداث خیابان خیام در زمان پهلوی اول از حرم جدا شد.
مهر: سفره خانه سنتی خیام یکی از قدیمی‌ترین سفره خانه‌های فعال در تهران است که بنای آن بیش از 300 سال قدمت دارد. اما تامین نشدن هزینه سوخت و یکی نبودن دخل و خرج آن، باعث شده تا گردانندگان این سفره خانه ثبت شده در فهرست میراث ملی، به فکر تعطیلی کردن آن بیفتند.

سفره خانه خیام خرداد ماه سال 1381 در بنایی فرهنگی، تاریخی با قدمتی 300 ساله آغاز به کار کرد.

این بنا یکی از منحصر به فردترین بناهای اعیانی قرون اخیر است که در قرن سیزدهم توسط بانو منیرالسلطان به عنوان کاروانسرا وقف امامزاده سید نصرالدین شد و پس از آن به سبب معماری وشهرسازی جدید و احداث خیابان خیام در زمان پهلوی اول از حرم جدا شد.

معماری این بنا به سبک قرینه، با سقف های بلند و گنبدی شکل، فضایی اصیل و واقعی از بناهای کهن تهران، پایتخت ایران را به تصویر می کشد.

به دلیل وجود ارزشهای فرهنگی، هنری و قدمت تاریخی، این اثر تاریخی با شماره 2983 در روز دوم مرداد ماه سال 79 در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

همچنین سازمان یونسکو در کتاب راهنمای گردشگر از این سفره خانه به عنوان یکی از قدیمی ترین بناهایی تاریخی که به سفره خانه تغییر کاربری داده یاد و نام آن را ثبت کرد.



همان زمان که این مکان برای کاربری سفره خانه آماده می شد از کف زمین این بنا تعدادی سینی، یک گلدان بزرگ و جام های تاریخی پیدا شد که قدمتی برابر با قدمت ساختمان داشتند اکنون این ظروف نیز در معرض دید عموم قرار داده شده است.

مدیر داخلی سفره خانه خیام به خبرنگار مهر گفت: اکنون حدود 9 سال است که این بنا از زغال فروشی به سفره خانه تغییر کاربری داده است و هر چند ماه یک بار کارشناسان سازمان میراث فرهنگی از این مکان بازدید می کنند.

منصور چمنی بیان کرد: دو سال پیش کارشناسان اداره بهداشت ضمن بازدید از این مکان اعلام کردند که کف پوش این سفره خانه باید عوض شود اما میراث فرهنگی موافقت نکرد و گفت که چون در فهرست میراث ملی و کتاب یونسکو ثبت شده نباید تغییری در آن ایجاد کرد.



چمنی گفت: در پشتی این ساختمان به بازار راه دارد و همین نزدیکی به بازار باعث شده تا به اصطلاح بازاری ها جزو مشتریان ثابت این سفره خانه باشند با این حال نمی توان گفت که دخل وخرجمان در این سفره خانه یکی است چون پس از هدفمندی یارانه ها هزینه گازوئیل مصرفی در این سفره خانه بسیار افزایش پیدا کرده است و هیچ یارانه و کمکی برای آن حتی از سوی متولیان سفره خانه داده نمی شود به همین دلیل در چند روز گذشته نیمی از کارکنان سفره خانه را تعدیل کردیم حتی کارگرهای شبها در سرما می خوابند چون نمی توانیم اینجا را گرم نگه داریم.

وی گفت: مدتی پیش توریست خارجی به سفره خانه آمد و ما جلوی پای او دو تا بخاری گذاشتیم همچنین چون در این مکان گاز نداریم مجبوریم از گازوئیل استفاده کنیم.



چمنی گفت: این مکان تنها یک سفره خانه سنتی نیست بلکه بسیاری برای دیدن بنای تاریخی آن از این مکان بازدید می کنند. همچنین یکی از مقاصد گردشگری توریست های خارجی است اما با این حال سازمان میراث فرهنگی برخود واجب نمی داند که این مکان را از بحران تامین هزینه ها و سوخت گازوئیلی آن نجات دهد.

وی تصریح کرد: این مکان وقفی و مالک اصلی آن سازمان اوقاف و امور خیریه است بنابراین یکی دیگر از متولیان نگهداری از این مکان اوقاف است اما این سازمان هم برای فعال ماندن آن  آن تلاشی نمی کند.

مدیر داخلی سفره خانه خیام بیان کرد: برخی از سفره خانه داران که شرایطی مشابه ما را دارند حداقل می توانند از طریق اخذ ورودی از مهمانان به سبب حضور گروههای موسیقی مقداری از هزینه های خود را جبران کنند اما مجوز ورود گروه موسیقی به این سفره خانه داده نمی شود.



چمنی با اشاره به افزایش نرخ برق مصرفی گفت: به اداره برق اعتراض کردیم آنها پاسخ دادند که شما هم این هزینه را از طریق افزایش قیمت غذاهایتان تامین کنید اما پاسخ دادم که نمی توان این کار را کرد چون همان مشتری را هم دیگر نخواهیم داشت و سازمان تعزیرات نیز برای اخذ هزینه نامتعادل غذا جریمه می کند.

وی از تعطیلی این سفره خانه و بنای تاریخی خبر داد و گفت: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود مجبوریم تغییرکاربری دهیم و گرنه مجبور می شویم آن را تعطیل کنیم.





تاریخ : دوشنبه 91/1/14 | 9:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
هتل دسال پلایا بلانکادر صحرایی موسوم به سالار دی یویونی در نزدیکی مرز بولیوی با شیلی که بزرگترین و مرتفع‌ترین صحرای نمک جهان با هزاران پشته نمک است، قرار دارد. این تنها هتل در دنیاست که به طور کامل از نمک ساخته شده است.
باشگاه خبرنگاران :هتل دسال پلایا بلانکادر صحرایی موسوم به سالار دی یویونی در نزدیکی مرز بولیوی با شیلی که بزرگترین و مرتفع‌ترین صحرای نمک جهان با هزاران پشته نمک است، قرار دارد. این تنها هتل در دنیاست که به طور کامل (از در و دیوار گرفته تا میز و صندلی)از نمک ساخته شده است. این هتل در نزیکی معدن نمک معروف اویانی در جنوب غرب بولیوی قرار دارد. پشت بام و بار و حتی کف این هتل نیز از نمک است.



این هتل در سال 1993 ساخته شد و از آن زمان به بعد پذیرای هزاران توریست بوده است. هتل دی سال پلایا دارای 15 اتاق، یک اتاق ناهار خوری، یک اتاق نشیمن و یک بار است.
در کشور بولیوی هتلی که تماماً از نمک ساخته شده است موجب شگفتی توریست‌ها و گردشگران خارجی شده است. مبل‌های هتل نیز از نمک ساخته شده‌اند. توریست‌هائی که در نمکی نبودن هتل شک دارند اقدام به لیسیدن دیوارهای هتل می‌کنند.در هتل نمکی بولیوی تمامی وسائل نیز فقط از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و به هیچ وجه از مواد شیمیائی در ساخت آنها استفاده نشده است.







هزینه هر شب اقامت در این هتل برابر با 136 دلار است.صحرای سالار دی یویونی سال‌ها مکانی دورافتاده و ناشناخته بود، ولی با هجوم گردشگران به این صحرا که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین صحراهای نمک جهان نام برده می‌شود، به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور بولیوی تبدیل شده است. کشور بولیوی یکی از فقیرترین کشورهای منطقه آمریکای جنوبی بوده و با کشورهای برزیل، پاراگوئه، آرژانتین، شیلی و پرو همسایه بوده و پایتخت آن شهر لاپاس است.





تاریخ : دوشنبه 91/1/14 | 9:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

بسم الله الر حمن الرحیم

اللهمّ صل علی محّمد وآل محّمد عجل الفرجهم

 

 » خداوند میبیند چشمی که دزدکانه مینگرد

چشم چرانی متاسفانه یکی از بیماری ها و عادت های ناپسندی است که برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف بدان دچار می شوند. به منظور مبارزه با این عادت ناپسند, اولا لازم است نسبت به مفهوم, آثار و عواقب و زمینه های بروز آن آگاهی بدست آورد و سپس از راهکارهای عملی برای کنترل آن سود جست. در نوشته زیر تقریبا تمامی آنچه شما در زمینه کنترل چشم و درمان چشم چرانی بدان نیاز دارید, آمده است که امید واریم مفید باشد.

معنای چشم چرانی: چشم چرانی در مقابل غض بصر و چشم پوشی, به معنای نگاه خیره و شهوت آلود به نامحرم است که با انگیزه لذت طلبی جنسی انجام می شود. ما در روابط اجتماعی خود با دیگران چه جنس مخالف یا موافق به طور طبیعی با آنها ارتباط حضوری و کلامی داریم و به آنها نگاه می کنیم, نگاهی که به هیچ وجه در آن بحث تحریک شهوت و لذت جنسی مطرح نیست, این نگاه ها داخل در مقوله چشم چرانی نیستند, ولی نگاه های ادامه داری که با انگیزه لذت جنسی انجام می شود و به تحریک شدن غریزه ....






تاریخ : یکشنبه 91/1/13 | 9:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

بسم الله الر حمن الرحیم

اللهمّ صل علی محّمد وآل محّمد عجل الفرجهم

 

اطلاعات عمومی و شگفتیهای آیه های سوره فاتحه الکتاب:

فاتحه الکتاب ـ مکی ـ 7 آیه ـ 29 کلمه ـ 142 حرف

( معنی ) : گشاینده .

( علت نامگذاری ) : چون آغاز گر قرآن است به این نام نامیده شده و این سوره در زمان خود پیامبر (ص) نیز همین نام را داشته است و به خاطر حمد و ستایشی که از خداوند به عمل آمده نام دیگر سوره » حمد » است . ( 1 ) « آیه 1 / حمد »

( مأخذ نام گذاری ) : سوره حمد به معنی ستایش : مآخذ نام گذاری با حساب کردن بِسْمِ الله آیه دوم سوره است ......






تاریخ : یکشنبه 91/1/13 | 9:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

بسم الله الر حمن الرحیم

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

 

« چهل حدیث در فضیلت صلوات » 

 

 

مقدمه:

إ‌‌ِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا.1

خدا و فرشتگانش بر پیامبر صلوات می‏فرستند. ای کسانی که ایمان آورده‏اید، بر او صلوات فرستید و سلام کنید سلامی نیکو.

عَن الصّادقِ علیه السلام فی تفسیرِ هذهِ الآیةِ:

الصَّلا‌‌ةُ مِن اللهِ عَزَّوَجَلَّ رَحمَةٌ، وَ مِن الملائِکَةِ تَزکِیَةٌ، وَ مِِن النّاسِ دُعاءٌ.2

حضرت صادق علیه السلام درباره معنی صلوات خدا و ملائکه و مؤمنین بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ‌فرمودند:

صلوات از جانب حق‌تعالی به معنی نزول رحمت....

 






تاریخ : یکشنبه 91/1/13 | 9:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

بسم الله الر حمن الرحیم

اللهمّ صل علی محّمد وآل محّمد عجل الفرجهم

بسم رب الشهداء والصدیقین

الذین قتلوا فی سبیل الله ... عند ربهم یرزقون

  عکس شهداء را میبینیم

عکس شهداء عمل میکنیم






تاریخ : یکشنبه 91/1/13 | 9:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

دانسته هایی که فکر می کنید درست است

8 لیوان آب یا حداقل 2 لیتر مایعات در روز. این سفارشی است که دکترها همیشه به مریض هایشان می کنند. دانشمندان اما در مطالعات جدید، دلیل پزشکی ای برای آن پیدا نکردند که بدن به این حجم بالای آب احتیاج داشته باشد.

در زمینه ی سلامتی باورهای غلطی وجود دارد که پایه و اساس علمی ندارد. با این وجود بسیاری از مردم به این باورها اعتقاد دارند.

1- قند مصنوعی آدم را چاق نمی کند
قند مصنوعی این علامت را به مغز میدهد که "همین الان سهمیه قند می رسد". به همین خاطر لوزالمعده فقط در کمتر از 90 ثانیه انسولین آزاد می کند تا میزان قند خون را ثابت نگه دارد.

اما اگر این پیغام «علامت کور» باشد و به جای قند، فقط قند مصنوعی بدون کالری وارد خون شود، انسولین روی قند موجود در خون تاثیر می گذارد و میزان قند خون کاهش می یابد.

این فرآیند برای بدن یک معنی بیشتر ندارد: گرسنگی، سریع چیزی خوردن! بدن همچنین متوجه می شود که فریب خورده است و کالری ذخیره شده در جاهای دیگر را مورد استفاده قرار می دهد.

2- خوردن شکلات به طور مداوم از سکته ی قلبی جلوگیری می کند
در حقیقت به لحاظ تجربی اثبات شده است که شکلات تلخ اثر مثبتی روی رگ ها دارد. البته ما باید هر سه ساعت 100 گرم شکلات تلخ بخوریم تا اثر مداوم آن را از طریق فالونوئیدهای باارزش به دست بیاوریم.

3- روزانه باید حداقل 2 لیتر آب خورد
8 لیوان آب یا حداقل 2 لیتر مایعات در روز. این سفارشی است که دکترها همیشه به مریض هایشان می کنند. دانشمندان اما در مطالعات جدید، دلیل پزشکی ای برای آن پیدا نکردند که بدن به این حجم بالای آب احتیاج داشته باشد.

دراین باور همچنین میزان آبی که مواد خوراکی دارند فراموش شده است. بیش از همه میوه ها و سبزیجات دارای مایعات فراوانی هستند. همچنین چای و قهوه و دیگر نوشیدنی ها را نیز نباید از یاد برد.

4- مرکبات بیشترین ویتامین C را دارا هستند
این مطلب درست است که پرتقال, لیموترش و ... مهمترین ویتامین C را دارا هستند. اما میوه های دیگری نیز هستند که از این جهت از مرکبات بهتر هستند. برای مثال کیوی و توت فرنگی. جالب اینجاست که انگور فرنگی سیاه (blackcurrant) حتی چهار برابر بیشتر ویتامین C دارد.

5- قندِ زیاد بچه ها را بیش فعال می کند
پژوهشگران بر اساس 12 مطالعه ی علمی عنوان می کنند که هیچ رابطه ای میان تغذیه ای با قند زیاد و بیش فعالی وجود ندارد. در عین حال این مطالعات توانست این نظریه را که کودکان بیش فعال مواد قندی بیشتری می خورند، رد کند.

6- در زمستان بدون کلاه نیمی از گرمای بدن از دست می رود
در زمستان باید از کلاه استفاده کرد، در غیر این صورت بدن "40 تا 45 درصد از گرمای خود" را از دست میدهد. در واقع مطالعات جدید نیز تایید می کنند که هرجایی از بدن که پوشیده نباشد باعث از دست رفتن گرما می شود.

اما 40 تا 45 درصد از بدن ما به اندازه ی پاهای ماست. بنابراین برای اینکه بدن این مقدار گرما را از دست ندهد باید گفته می شد در زمستان باید شلوار پوشید نه کلاه به سر گذاشت.

7- مطالعه در نور کم به چشم ضرر می رساند.
فرقی نمی کند که نور شمع باشد یا نور ضعیف چراغ خواب، خیلی ها فکر می کنند که مطالعه کردن در نور کم چشمشان را بسیار خسته می کند و باعث آسیب به آن می شود.

اما تا به حال برای این باور یافته ای علمی به دست نیامده است. در حقیقت مطالعه در نور بسیار کم می تواند باعث خستگی چشم ها بشود که پس از کمی استراحت این خستگی از بین می رود.

8- آوکادو باعث چاقی می شود
آوکادوها بسیار مفید هستند. علیرغم اینکه 80 درصد از آن را چربی تشکیل می دهد اما باعث چاقی نمی شوند و افزون براین 6 برابر بیشتر از قند و پروتئین، انرژی تولید می کنند.

آوکادو این انرژی را بدون سوخت وسازهای مضر و بدون باقی گذاردن اسیدهای سمی، برای بدن تهیه می کند. آوکادوها مخصوصا سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع شده هستند. علاوه بر این آوکادوها پر از پتاسیم، کلسیم و آهن و همچنین ویتامین های B و ویتامین E هستند.





تاریخ : یکشنبه 91/1/13 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

احترام به سادات‏

آیت‏اللّه حاج شیخ ابوالقاسم قمی

مرحوم آیت‏اللّه حاج شیخ ابوالقاسم قمی از همان ابتدا، همگام با تحصیل، در تهذیب و تزکیه نفس نیز کوشا بود و از اساتید برجسته اخلاق کسب معنویت می‏کرد.

ولادت

آیت‏اللّه حاج شیخ ابوالقاسم قمی، در حدود سال 1280 ق، در بیت علم و فضیلت زاده شد. پدرش مرحوم شیخ ملا محمد تقی هم یکی از افاضل قم بوده است.(1) البته سال ولادتش، در جایی تصریح نشده است، اما از آنجا که در سال 1353 ق، در سنین بیش از هفتاد سالگی بدرود حیات گفت پس سال تولدش در حدود 1280 ق بوده است.(2)

ویژگیهای اخلاقی‏

مرحوم آیت‏اللّه حاج شیخ ابوالقاسم قمی از همان ابتدا، همگام با تحصیل، در تهذیب و تزکیه نفس نیز کوشا بود و از اساتید برجسته اخلاق کسب معنویت می‏کرد و بر ملکات خوب نفسانی خود می‏افزود. وی به گونه‏ای خود را با ادب اسلامی مزیّن نموده بود که هر کس با او همنشین می‏شد، به یاد خدا می‏افتاد و رنگ الهی می‏گرفت.

مرحوم آیت‏اللّه حاج شیخ ابوالقاسم دارای ویژگیهای اخلاقی منحصر به فردی بود که او را از دیگران متمایز ساخته بود چنانچه از آیت‏اللّه العظمی گلپایگانی چنین نقل شده است:

 ما عمدتاً برای استفاده از اخلاق و انفاس قدسی ایشان به درسش می‏رفتیم و علاوه بر آن از علمش هم بهره می‏بردیم و همین مطلب را هم آیت‏اللّه شبیری زنجانی از امام خمینی و پدرشان آیت‏اللّه سید احمد زنجانی نقل کرده‏اند که فرموده بود: در زمان ما در قم درس رسمی اخلاق نبود.

اما نمونه‏های اخلاقی در حوزه از قبیل آیت‏اللّه حاج شیخ ابوالقاسم قمی وجود داشت که انسان می‏توانست زندگی آنان را الگو و سرمشق قرار دهد(3) مرحوم آیت‏اللّه حاج آقا حسین قمی هم فرموده بود:

 من منکر بودم که در این زمان و در شرایط فعلی و فساد عمومی آدم خوب و کامل پیدا شود. با اینکه در قم آقا شیخ ابوالقاسم قمی و در نجف آقا سید مرتضی کشمیری را دیدم و یقین کردم در این عصر هم انسان کامل و مؤمن حقیقی پیدا می‏شود.(4)

احترام به سادات‏

یکی از ویژگیهایش، احترام و اکرام سادات بود. نقل شده است: همسر وی علویه بود و فوق العاده مورد احترام ایشان، به گونه‏ای که خود از نان جو استفاده می‏کرد، ولی مقیّد بود برای او نان گندم تهیه کنند. آیت‏اللّه سید مصطفی صفایی فرموده بود:

 روزی در جلسه‏ای، یکی از سادات را بر خودش - به هنگام خروج - مقدم داشت، یکی از علمای قم به او گفت: چرا آبروی ما را می‏بری؟ ایشان در جواب گفت:

می‏خواهی آبروی مرا جلو پیغمبر ببری؟ او سید است و باید مقدم داشته شود.(5) نیز ایشان معمولاً کنار سفره خود، فقرا و سادات مستمند را می‏نشاند و از آن غذایی که خود می‏خورد به آنها هم می‏خورانید.

دوری از حاکمان وقت‏

دیگر از ویژگی‏هایش دوری از ارباب قدرت و پرهیز از مراوده با آنان بوده است. شبی صمصام - رئیس شهربانی وقت قم - برای وی کیسه‏ای پول می‏فرستد و معظم‏له آن پول را به وسیله فرزندش باز می‏گرداند و به فرزندش - که می‏گفت: پدر! با اینکه ما در فشاریم چرا این پول را پس می‏فرستید؟

 - فرمود: بابا خدا یک عقلی به من بدهد یک دینی به شما، اینها پول می‏آورند و بعد از ما انتظاراتی دارند ما نمی‏توانیم از آنها پول بگیریم.(6)

 آیت‏اللّه بهاء الدینی هم فرموده است: تنها با سادات و اهل علم خوب بود، با متنفذین هیچ خوب نبود به گونه‏ای که هیچیک از آنان جرأت نداشتند برای او هدیه‏ای بفرستند، میرزا اجازه نمی‏داد متنفذین در کارهای او دخالت کنند.(7)

اخلاص‏

مرحوم حجة الاسلام حاج شیخ مرتضی انصاری قمی فرموده بود: روزی حاج شیخ ابوالقاسم برای اقامه جماعت به مسجد امام (ع) آمد و قبل از خواندن نماز به خانه‏اش بازگشت.

 وقتی از ایشان علّت را جویا شدند، فرمود: کثرت نمازگزاران مرا خوشحال کرد و دیدم امروز قصد قربت در این نماز ندارم.(8)






تاریخ : یکشنبه 91/1/13 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ