سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرکه سیب است به دلیل خواص فراوانی که دارد، از چند سال پیش جای خود را در سفره ایرانی ها باز کرده است. این سرکه، از عصاره طبیعی میوه سیب به دست می آید و ویژگی اصلی آن سم زدایی از بدن است.
 چاشنی ها جدایی ناپذیرترین خوراکی ها از وعده های غذایی اند و بسیاری از غذاها طعم و رنگ خوبشان را مدیون این چاشنی ها هستند. البته شیرین یا ترش بودنشان فرقی ندارد و ذائقه افراد درمورد آنها تصمیم می گیرد. 

یکی از خوش خوراک ترین و مفیدترین این چاشنی ها سرکه سیب است که به دلیل خواص فراوانی که دارد، از چند سال پیش جای خود را در سفره ایرانی ها باز کرده است. این سرکه، از عصاره طبیعی میوه سیب به دست می آید و ویژگی اصلی آن سم زدایی از بدن است.
1- سرکه سیب یک آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده قوی است و خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا می شود.

2- فشار خون را تنظیم می کند و مانع از بالارفتن آن می شود.

3- با تنظیم پتاسیم بدن تعادل اسیدی – بازی آن را حفظ می کند. همچنین پتاسیم از دست رفته بیمارانی که داروهای ادرارآور مصرف می کنند را برمی گرداند. مصرف دو قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک فنجان آب برای این منظور کافی است.

4- داروی طبیعی مفیدی برای ناراحتی های گوارشی و مسمومیت های غذایی است.

5- یک اسید استیک ملایم و سالم است که کیسه صفرا و کبد را فعال و تصفیه خون را تقویت می کند.

6- بعضی از دردها و مشکلات معده زمینه باکتریایی دارند. در این صورت سرکه سیب می تواند در از بین بردن آن موثر باشد. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه در از بین بردن باکتری های معده موثر است. سرکه سیب همچنین اسپاسم روده را نیز بهبود می بخشد.

7- طعم ترش سرکه در متوقف کردن سرکه نیز می تواند موثر باشد.
8- اسیدهای آمینه سرکه سیب مانند یک پادزهر اسید لاکتیک موجود در بدن را از بین می برد. اسید لاکتیک بر اثر تمرین های ورزشی یا فعالیت های سخت در بدن ساخته می شود. همچنین در سرکه سیب آنزیم هایی وجود دارد که خستگی بدن را رفع می کند. نوشیدن یک لیوان آب خنک همراه با 2 قاشق سرکه سیب اثری جادویی در از بین بردن خستگی دارد.

9- میکروب ها در محیط اسیدی سرکه مدت زمان زیادی زنده نمی مانند. به همین خاطر زمانی که در ناحیه گلو احساس درد و سوزش می کنید، مقداری سرکه سیب بنوشید. همچنین می توانید یک چهارم فنجان آب را با یک چهارم فنجان سرکه ترکیب کنید و ساعتی یکبار آن را قرقره کنید.

10- دو لیتر آب تصفیه شده را با دوقاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و برای سم زدایی بدن و شست و شوی کلیه ها در طول روز از  آن بنوشید.

11- اگر شب ها دچار گرفتگی عضله پا می شوید، قبل از خواب دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقداری عسل درون یک لیوان آب بریزید و قبل از خواب بنوشید. بعد از مدتی این مشکل در بدن شما از بین می رود.

12- افراد در حال رژیم برای سوزاندن چربی های بدنشان می توانند یک قاشق مرباخوری سرکه را در یک لیوان آب گرم بریزند و هر روز صبح ناشتا بنوشند.

13- ویتامین D، کلرور سدیم، گوگرد، فسفر، کلرور منیزیم و ویتامین های گروه B که به میزان زیادی در سرکه سیب وجود دارند، به سلول های بدن طراوات و نشاط می دهند.

14- اگر بعد از خوردن غذا دچار سوءهاضمه می شوید 30 دقیقه قبل از غذا، یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب گرم بریزید و بنوشید.

15- نوشیدن یک لیوان آب که با یک قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط شده، از گرفتگی بینی جلوگیری می کند.

16- سرکه سیب به دلیل داشتن بتا کاروتن که آنتی اکسیدانی قوی است، رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و به این ترتیب تا حدود زیادی از بروز سرطان جلوگیری میکند. رادیکال های آزاد سلول های بدن را تخریب و آنها را به پیری زودرس دچار می کنند. علاونه بر بتاکاروتن، یک فیبر غذایی به نام پکتین نیز در سرکه سیب وجود دارد که با مواد سرطان زای موجود در روده ترکیب می شود و به دفع سریع آن از بدن کمک می کند.






تاریخ : چهارشنبه 91/5/11 | 9:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

هنرنمایی روی دستمال توالت






تاریخ : چهارشنبه 91/5/11 | 9:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
قدر خانواده ات را بدان

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید
با مردی که در حال عبور بود برخورد کردم
اووه !! معذرت میخوام.
من هم معذرت میخوام.
دقت نکردم ...

 

 ما خیلی مؤدب بودیم ، من و این غریبه 
خداحافظی کردیم و به راهمان ادامه دادیم

 
اما در خانه با آنهایی که دوستشان داریم چطور رفتار می کنیم

کمی بعد ازآنروز، در حال پختن شام بودم
.دخترم خیلی آرام کنارم ایستاد همینکه برگشتم به اوخوردم
وتقریبا انداختمش با اخم گفتم: ”اه !! ازسرراه برو کنار“ 


قلب کوچکش شکست و رفت

نفهمیدم که چقدر تند حرف زدم
 
وقتی توی رختخوابم بیدار بودم صدای آرام خدا در درونم گفت:
وقتی با یک غریبه برخورد میکنی ، آداب معمول را رعایت میکنی 
اما با بچه ای که دوستش داری بد رفتار میکنی

 
برو به کف آشپزخانه نگاه کن. آنجا نزدیک در، چند گل پیدا میکنی.
آنها گلهایی هستند که او برایت آورده است.
خودش آنها را چیده.
صورتی و زرد و آبی


آرام ایستاده بود که سورپرایزت بکنه

هرگز اشکهایی که چشمهای کوچیکشو پر کرده بود ندیدی

در این لحظه احساس حقارت کردم
 
اشکهایم سرازیر شدند.
آرام رفتم و کنار تختش زانو زدم


بیدار شو کوچولو ، بیدار شو. اینا رو برای من چیدی؟

گفتم دخترم واقعاً متاسفم از رفتاری که امروز داشتم 
نمیبایست اونطور سرت داد بکشم
گفت :اشکالی نداره من به هر حال دوستت دارم مامان
من هم دوستت دارم دخترم
و گلها رو هم دوست دارم 
مخصوصا آبیه رو


گفت : اونا رو کنار درخت پیدا کردم ورشون داشتم چون مثل تو خوشگلن
میدونستم دوستشون داری ، مخصوصا آبیه رو
 ...

آیا میدانید که اگر فردا بمیرید شرکتی که در آن کار میکنید به آسانی در ظرف یک روز برای شما جانشینی می آورد؟


اما خانواده ای که به جا میگذارید تا آخر عمر فقدان شما را احساس خواهد کرد.

و به این فکر کنید که ما خود را وقف کارمیکنیم و نه خانواده مان
 

چه سرمایه گذاری
ناعاقلانه ای !!
اینطور فکر نمیکنید؟!!
به راستی کلمه
“خانواده“ یعنی چه ؟؟






تاریخ : دوشنبه 91/5/9 | 10:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
ورزش‌های عجیب و غریبی هستند که به زودی در المپیک تابستانی شاهد اجرای آنها خواهیم بود.
خبرگزاری فارس: امروزه ورزش‌هایی در سراسر جهان انجام و مسابقات آنها برگزار می‌شود که شاید برای بسیاری عجیب باشند، اما ممکن است شاهد برگزاری مسابقات برخی از آنها در المپیک تابستانی آینده باشیم.

این ورزش‌ها به صورت زیر معرفی شده اند:

بوکس شطرنجی


 بوکس شطرنجی ورزشی آمیخته از بوکس و شطرنج است و ورزشکاران باید در این 2 میدان با یکدیگر رقابت کنند. اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان سال 2003 در آمستردام برگزار شد و در حال حاضر در اروپا و آمریکای شمالی انجام می‌شود.

بزکشی


در اولین نگاه بزکشی ورزش ملی افغانستان شبیه به ورزش چوگان به نظر می‌رسد. هر دو بازی بر پشت اسب انجام می‌شود و شامل پاس‌دادن شی‌ء‌ای برای شوت به درون دروازه است؛ در حالی که بازیکنان چوگان با توپ چوبی بازی می‌کنند، در بزکشی از لاشه بدون سر بز به عنوان توپ استفاده می‌کنند. این بازی که در آسیای میانه محبوب است در کشورهای مختلف نام‌‌های متفاوتی دارد.

رشد سبیل


تقریبا مطمئن هستیم که این رشته به یکی از ورزش‌های المپیکی تبدیل نخواهد شد. اما این رقابت که معتقد هستیم از دهکده کوچکی در جنگل سیاه آلمان شروع شده به تدریج محبوبیت بیشتری کسب کرد. مسابقه دهندگان برای انتخاب جذاب ترین موی صورت در چند گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سپک تاکرا


سپک تاکرا ورزش ملی تایلند و مالزی ورزشی محبوب در آسیای جنوبی است. بر خلاف والیبال سنتی بازیکنان سپک تاکرا تنها می‌توانند از سینه پا، سر و پنجه پا برای ضربه زدن به توپی از جنس خیزران استفاده کنند.

دیوار مرگ


دیوار مرگ همان طور که از اسمش پیداست در ورزش‌های المپیک تابستانی جایی نخواهد داشت. این ورزش هندی شامل موتورسواری یا رانندگی با ماشین بسیار کوچک می‌شود که با سرعت زیاد دور تا دور دیواره‌ای عمودی حرکت می‌کنند.

لوچا لیبر


یک نوع کشتی حرفه‌ای که با ماسک‌های رنگارنگ ورزشکارانش معروف شده. است این ورزش در مکزیک و دیگر کشورهای اسپانیایی زبان محبوب است. معنای تحت اللفظی این کلمه نبرد آزاد است. این ورزش کشتی‌گیران را به قوانین کشتی محدود نمی‌کند و شامل پرش‌های هوایی و تئاتری برای سرگرم کردن تماشاگران است.

کشتی شترها


در این ورزش که بیشتر در منطقه آگیان ترکیه معروف است دو شتر نر را به جان هم می‌اندازند. تقلای آنها با یک شتر ماده داغ‌تر می‌شود. این ورزش که به عنوان یکی از فرهنگ‌های سنتی ترکیه شناخته می‌شود سالیانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند. برنده این مسابقات شتری است که موفق شود شتر دیگر را به زمین بزند.

پرتاب تنه درخت

این ورزش که به نظر می‌رسد بهتر است در صحنه "شجاع‌دل" انجام شود تا در صحنه رقابت‌های بین‌المللی، پرتاب تنه درخت یک بازی اسکاتلندی است که ورزشکاران باید تنه‌ای به وزن حدود 200 پوند را برداند و آن را به صورت عمودی نگه دارند. سپس به سمت جلو می‌دوند و تنه را پرتاب می‌کنند تا درخت 180 درجه بچرخد.

یک‌چرخه سواری کوهستان



تا حالا دوچرخه سواری روی یک مسیر تپه‌ای گل‌آلود را امتحان کرده‌اید؟ روی تنها یک چرخ چه طور؟ مونی سایکلینگ یک ورزش ماجراجویانه است که شامل پیمودن زمین سخت روی یک یک چرخه است. این ورزش در آمریکای شمالی، استرالیا، اروپا و ژاپن محبوب است و سالیانه مسابقات قهرمانی جهان در این رشته برگزار می‌شود.

غلتاندن پنیر


از بالای تپه‌ای نزدیک به گلوسستر انگلیس  مردم این ناحیه یک پنیر را قل می‌دهند و به دنبال آن از بالای تپه سرازیر می‌شوند. مسابقه‌دهندگان باید تلاش کنند تا پنیر در حال غلتیدن را بگیرند. البته این ورزش بدون خطر هم نیست و اغلب دچار شکستگی استخوان می‌شوند. اولین نفری که بتواند به پنیر برسد برنده خواهد شد.

کبدی


تا حدودی کشتی تا حدودی به دنبال هم دویدن و تا حدودی قدرت شش‌ها ورزش کبدی که در هند محبوب است آمیخته ای از بازی‌های باستانی جنوب آسیا است. تیم‌ها یک مهاجم به طرف مقابل می‌فرستند که با هر تماس با بازیکنان رقیب و بازگشت امن به زمین خودی امتیاز می‌گیرد. حریف تلاش می‌کند این مهاجم را مهار کند اگر مهاجم به زمین خودی برگردد و دستش به بازیکن حریف خورده باشد آن بازیکن از زمین اخراج خواهد شد. مهاجم باید در تمام طول حمله مدام کلمه "کبدی" را زیر لب تکرار کند.






تاریخ : دوشنبه 91/5/9 | 10:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
ورزش‌های عجیب و غریبی هستند که به زودی در المپیک تابستانی شاهد اجرای آنها خواهیم بود.
خبرگزاری فارس: امروزه ورزش‌هایی در سراسر جهان انجام و مسابقات آنها برگزار می‌شود که شاید برای بسیاری عجیب باشند، اما ممکن است شاهد برگزاری مسابقات برخی از آنها در المپیک تابستانی آینده باشیم.

این ورزش‌ها به صورت زیر معرفی شده اند:

بوکس شطرنجی


 بوکس شطرنجی ورزشی آمیخته از بوکس و شطرنج است و ورزشکاران باید در این 2 میدان با یکدیگر رقابت کنند. اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان سال 2003 در آمستردام برگزار شد و در حال حاضر در اروپا و آمریکای شمالی انجام می‌شود.

بزکشی


در اولین نگاه بزکشی ورزش ملی افغانستان شبیه به ورزش چوگان به نظر می‌رسد. هر دو بازی بر پشت اسب انجام می‌شود و شامل پاس‌دادن شی‌ء‌ای برای شوت به درون دروازه است؛ در حالی که بازیکنان چوگان با توپ چوبی بازی می‌کنند، در بزکشی از لاشه بدون سر بز به عنوان توپ استفاده می‌کنند. این بازی که در آسیای میانه محبوب است در کشورهای مختلف نام‌‌های متفاوتی دارد.

رشد سبیل


تقریبا مطمئن هستیم که این رشته به یکی از ورزش‌های المپیکی تبدیل نخواهد شد. اما این رقابت که معتقد هستیم از دهکده کوچکی در جنگل سیاه آلمان شروع شده به تدریج محبوبیت بیشتری کسب کرد. مسابقه دهندگان برای انتخاب جذاب ترین موی صورت در چند گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سپک تاکرا


سپک تاکرا ورزش ملی تایلند و مالزی ورزشی محبوب در آسیای جنوبی است. بر خلاف والیبال سنتی بازیکنان سپک تاکرا تنها می‌توانند از سینه پا، سر و پنجه پا برای ضربه زدن به توپی از جنس خیزران استفاده کنند.

دیوار مرگ


دیوار مرگ همان طور که از اسمش پیداست در ورزش‌های المپیک تابستانی جایی نخواهد داشت. این ورزش هندی شامل موتورسواری یا رانندگی با ماشین بسیار کوچک می‌شود که با سرعت زیاد دور تا دور دیواره‌ای عمودی حرکت می‌کنند.

لوچا لیبر


یک نوع کشتی حرفه‌ای که با ماسک‌های رنگارنگ ورزشکارانش معروف شده. است این ورزش در مکزیک و دیگر کشورهای اسپانیایی زبان محبوب است. معنای تحت اللفظی این کلمه نبرد آزاد است. این ورزش کشتی‌گیران را به قوانین کشتی محدود نمی‌کند و شامل پرش‌های هوایی و تئاتری برای سرگرم کردن تماشاگران است.

کشتی شترها


در این ورزش که بیشتر در منطقه آگیان ترکیه معروف است دو شتر نر را به جان هم می‌اندازند. تقلای آنها با یک شتر ماده داغ‌تر می‌شود. این ورزش که به عنوان یکی از فرهنگ‌های سنتی ترکیه شناخته می‌شود سالیانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند. برنده این مسابقات شتری است که موفق شود شتر دیگر را به زمین بزند.

پرتاب تنه درخت

این ورزش که به نظر می‌رسد بهتر است در صحنه "شجاع‌دل" انجام شود تا در صحنه رقابت‌های بین‌المللی، پرتاب تنه درخت یک بازی اسکاتلندی است که ورزشکاران باید تنه‌ای به وزن حدود 200 پوند را برداند و آن را به صورت عمودی نگه دارند. سپس به سمت جلو می‌دوند و تنه را پرتاب می‌کنند تا درخت 180 درجه بچرخد.

یک‌چرخه سواری کوهستان



تا حالا دوچرخه سواری روی یک مسیر تپه‌ای گل‌آلود را امتحان کرده‌اید؟ روی تنها یک چرخ چه طور؟ مونی سایکلینگ یک ورزش ماجراجویانه است که شامل پیمودن زمین سخت روی یک یک چرخه است. این ورزش در آمریکای شمالی، استرالیا، اروپا و ژاپن محبوب است و سالیانه مسابقات قهرمانی جهان در این رشته برگزار می‌شود.

غلتاندن پنیر


از بالای تپه‌ای نزدیک به گلوسستر انگلیس  مردم این ناحیه یک پنیر را قل می‌دهند و به دنبال آن از بالای تپه سرازیر می‌شوند. مسابقه‌دهندگان باید تلاش کنند تا پنیر در حال غلتیدن را بگیرند. البته این ورزش بدون خطر هم نیست و اغلب دچار شکستگی استخوان می‌شوند. اولین نفری که بتواند به پنیر برسد برنده خواهد شد.

کبدی


تا حدودی کشتی تا حدودی به دنبال هم دویدن و تا حدودی قدرت شش‌ها ورزش کبدی که در هند محبوب است آمیخته ای از بازی‌های باستانی جنوب آسیا است. تیم‌ها یک مهاجم به طرف مقابل می‌فرستند که با هر تماس با بازیکنان رقیب و بازگشت امن به زمین خودی امتیاز می‌گیرد. حریف تلاش می‌کند این مهاجم را مهار کند اگر مهاجم به زمین خودی برگردد و دستش به بازیکن حریف خورده باشد آن بازیکن از زمین اخراج خواهد شد. مهاجم باید در تمام طول حمله مدام کلمه "کبدی" را زیر لب تکرار کند.






تاریخ : دوشنبه 91/5/9 | 10:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
سخنـان بـزرگان و اندیـشمندان در مـورد دوسـت


همه محبتت را به پای دوستت بریز ولی همه اسرارت را در اختیار او نگذار. حضرت علی (ع)
اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید.
کوروش بزرگ

ابله‌ترین دوستان ما، خطرناک‌ترین دشمنان هم هستند. 
سقراط

پرسیدم دوست بهتر است یا برادر؟ گفت دوست برادری است که انسان مطابق میل خود انتخاب می‌کند.امیل فاگو

خدایا! مرا از دوستانم محافظت بفرما. چون می‌دانم چگونه خویشتن را در مقابل دشمنانم حفظ کنم! 
ولتر
دوستان فراوان نشان دهنده کامیابی در زندگی نیست، بلکه نشان نابودی زمان، به گونه‌ای گسترده است.
ارد بزرگ

آن که از دشمن داشتن می‌ترسد، هرگز دوست واقعی نخواهد داشت. 
هزلت
صفات هر کس مربوط به محسنات و نقایص اخلاقی دوستان اوست.
کارلایل

هرگز بخاطر دوستت، از انجام وظیفه‌ای چشم مپوش. 
سن لانبر
دوست مثل پول، بدست آوردنش از نگه داشتنش آسان‌تر است.باتلر

دوستان را در خلوت توبیخ کن و در ملاءعام تحسین. 
اسکاروایلد
بعضی‌ها طوری هستند که دوستان‌شان هر قدر از آنها پایین‌تر باشند بیشتر دوست‌شان دارند.
چترفیلد
همه کسانی که با تو می‌خندند دوستان تو نیستند. 
ضرب المثل آلمانی

چیزی در جهان بهتر از دوست واقعی نیست.آکویناس
در دوستی درنگ کن، اما وقتی دوست شدی ثابت قدم و پایدار باش. 
سقراط
برای آنکه همواره دوستان‌مان را نگاه داریم بهتر است همواره فاصله و بازه‌ای میان خود و آنها داشته باشیم.
ارد بزرگ

دوستان عبارت از خانواده‌ای هستند که انسان اعضای آن را به اختیار خود انتخاب کرده است. 
آلفونس کار
هیچ دوستی بهتر از تنهایی، برای اهل اندیشه نیست.
ارد بزرگ

اگر سزاوار آن است که دوست با جزر زندگی‌ات آشنا شود، بگذار تا با مد آن نیز آشنا گردد، زیرا چه امیدی است به دوستی که می‌خواهی در کنارش باشی، تنها برای ساعات و یا قلمرو مشخصی؟ 
جبران خلیل جبران
دوستی برای خود برگزین که به گاه سختی و درماندگی مددکارت باشد.
بزرگمهر

در روز عشاق برای دوستت کارتی بفرست و روی آن بنویس؛ از طرف کسی که فکر می‌کند تو بی نظیری. 
براون
خموشی در برابر بدگویی از دوستان، گونه‌ای دشمنی است.
ارد بزرگ

دوست بجای چتریست که باید روزهای بارانی همراه شما باشد. 
پل نرولا
بجاست دوستی بخواهی که به روزهایت تلاش و به شب‌هایت آرامش بخشد.
جبران خلیل جبران

دوستان برای نخجیر دشمنان، چون تیر و پیکان‌اند. 
بزرگمهر
رابطه قلبی دو دوست نیاز به بیان الفاظ و عبارات ندارد.
جبران خلیل جبران


هر بدی می‌توانی به دشمن نرسان که ممکن است روزی دوستت گردد و هر سری داری با دوستت در میان نگذار که ممکن است روزی دشمنت گردد. سعدی
هیچگاه هماورد و دشمن خویش را کوچک مپندار چون او بهترین دوست توست؛ اوست که به تو انگیزه پیشرفت می‌دهد.ارد بزرگ
نـاتـوان ترین مردم کسی است که از یافتن دوست ناتوان است و ناتوان تر از او کسی است که دوستِ یافته را تباه گرداند. 
حضرت علی (ع)
ارزش نگاه دوست را هنگامی پی می‌بری که در بند دشمن و بدسگالان باشی. 
ارد بزرگ

بهترین و حقیقی‌ترین دوستانم از تهی دستانند. توانگران از دوستی چیزی نمی‌دانند.
موزارت
اگر می‌خواهی دوستیت پا برجا بماند هیچ گاه با دوستت شریک مشو.
ارد بزرگ

دوست زمان احتیاج، دوست حقیقی است. 
ضرب المثل انگلیسی
دوست واقعی کسی است که دست‌های تو را بگیرد ولی قلب ترا لمس کند.
گابریل گارسیا مارکز

بیشتر بدبختی‌های ما قابل تحمل‌تر از تفسیرهایی است که دوستان‌مان درباره آنها می‌کنند.
کولتون
از دشمن خودت یک بار بترس و از دوست خودت هزار بار.چارلی چاپلین

نشان دوست نیکو آن است که خطای تو بپوشد و رازت آشکار نکند. 
بوعلی سینا
بهترین وسیله دفع دشمنان، ازدیاد دوستان است.
بیسمارک

من در جهان یک دوست داشته‌ام و آن خودم بوده ام! 
ناپلئون
دوستی که نومیدنامه می‌خواند، همیشه سوار تو و پیشدار دورخیزهای بلندت خواهد شد.
ارد بزرگ






تاریخ : دوشنبه 91/5/9 | 10:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خلاقیت های بامزه و خنده دار با مواد غذایی

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید







تاریخ : دوشنبه 91/5/9 | 10:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
 مردی، اسب اصیل و بسیار زیبایی داشت که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کرد. همه آرزوی تملک آن را داشتند. بادیه نشین ثروتمندی پیشنهاد کرد که اسب را با دو شتر معاوضه کند، اما مرد موافقت نکرد. 

حتی حاضر نبود اسب خود را با تمام شترهای مرد بادیه نشین تعویض کند. بادیه نشین با خود فکر کرد: حالا که او حاضر نیست اسب خود را با تمام دارایی من معاوضه کند، باید به فکر حیله ای باشم. روزی خود را به شکل یک گدا درآورد و در حالی که تظاهر به بیماری می کرد، در حاشیه جاده ای دراز کشید. او می دانست که مرد با اسب خود از آنجا عبور می کند. همین اتفاق هم افتاد... مرد با دیدن آن گدای رنجور، سرشار از همدردی، از اسب خود پیاده شد به طرف مرد بیمار و فقیر رفت و پیشنهاد کرد که او را نزدیک پزشک ببرد. 


مرد گدا ناله کنان جواب داد: من فقیرتر از آن هستم که بتوانم راه بروم. روزهاست که چیزی نخورده ام و نمی توانم از جا بلند شوم. دیگر قدرت ندارم. مرد به او کمک کرد که سوار اسب شود. به محض اینکه مرد گدا روی زین نشست، پاهای خود را به پهلوهای اسب زد و به سرعت دور شد. مرد متوجه شد که گول بادیه نشین را خورده است. فریاد زد: صبر کن! می خواهم چیزی به تو بگویم. بادیه نشین که کنجکاو شده بود کمی دورتر ایستاد. مرد گفت: تو اسب مرا دزدیدی. دیگر کاری از دست من برنمی آید، اما فقط کمی وجدان داشته باش و یک خواهش مرا برآورده کن: «برای هیچ کس تعریف نکن که چگونه مرا گول زدی...» 

بادیه نشین تمسخرکنان گفت: چرا باید این کار را انجام دهم؟! مرد گفت: چون ممکن است زمانی بیمار درمانده ای کنار جاده ای افتاده باشد. اگر همه این جریان را بشنوند، دیگر کسی به او کمک نخواهد کرد...






تاریخ : چهارشنبه 91/5/4 | 10:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خنک ترین رکوردهای دنیا

گاهی اوقات برف نیز می تواند خودش رکوردی را به نام خودش ثبت کند و یا اینکه باعث می شود تا مردم با کمک آن ها کارهای قشنگی انجام دهند. در اینجا به برخی از این مطالب می پردازیم.

بیشترین برف در یک سال


شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کدام منطقه از زمین بیش از دیگر مکان ها برف می بارد. در منطقه کوهستانی شمال واشنگتون در سال های 1998 و 99 نزدیک به 3000 متر برف بارید. این مقدار تا به حال تکرار نشده است. این منطقه به عنوان یک محل غیرقابل سکونت شناخته می شود.

بیشترین برف در یک روز


میزان بارش برف در طول یک سال مطمئنا مقدار زیادی است ولی شاید بخواهید این را نیز بدانید که در کدام منطقه در طول یک روز بیشترین برف باریده است. در سال 1921 و در کلورادوی آمریکا در طول یک روز نزدیک به دو متر برف بارید. این مقدار برای یک شهری که مردم در آن زندگی می کنند بسیار زیاد است و زندگی افراد شهر را برای مدتی مختل کرد.

طولانی ترین جاده برفی جهان



بلندترین جاده برف گیر دنیا در کانادا قرار دارد. این جاده که دو شهر "گیلیام" و "پیوانوک" را به یکدیگر متصل می کند بیش از 700 کیلومتر طول دارد. این جاده که در سراسر سال پوشیده از برف است در برخی از ماه های سرد سال به طور کامل بسته می شود. مسئولین این جاده بیشتر مواقعا اجازه تردد در آن را به مردم نمی دهند.

سریع ترین دونده در یخ



"ویم هوف" نام کسی است که توانست رکورد سریع ترین دونده در برف و یخ با پای برهنه را به خود اختصاص دهد. وی در سال 2007 توانست در 2 ساعت و 16 دقیقه و 34 ثانیه به خط پایان مسابقه برسد و در این مسیر با بادهای بسیار سرد و دمای زیر صفر جنگید."هوف" همچنین رکورد شنای زیر یخ های قطب را نیز در اختیار دارد.

بزرگترین مجسمه برفی دنیا


در سال 2007 و در فستیوال مجسمه های برفی بیش از 600 مجسمه رونمایی شد اما از میان آن ها یک مجسمه بسیار منحصر به فرد بود. این مجسمه که به عنوان بزرگترین مجسمه برفی دنیا نیز شناخته شد 1050 متر طول و 118 متر نیز ارتفاع داشت . این فستیوال در یکی از سردترین نقاط چین برگزار شد.

بزرگترین دونه برف
دانه های برف بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که ما فکر می کنیم. بنا به گفته محققان دانه های برف از به هم پیوستن کریستال های مختلف آب تشکیل می شوند و شکل های بسیار زیبایی را خلق می کنند.

البته عکسی از بزرگترین دانه برف در دسترس نیست اما آن چیزی که در کتاب رکورد ها گینس کشف شده است دانه ای است به عرض 38 سانتی متر که در سال 1887 و در یکی از ایالت های آمریکا پیدا شد






تاریخ : چهارشنبه 91/5/4 | 10:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نامرئی کردن خودرو با نقاشی

نامرئی کردن اشیاء از جمله دغدغه های سالیان متمادی دانشمندان بوده و بهترین نتیجه ای که در طی این سالها گرفته شده، نامرئی شدن برخی اشیا کوچک آنهم در محیط های خاص آزمایشگاهی بوده است که عملا نتیجه در خور توجهی را به همراه نداشته است اما یک هنرمند مبتکر بریتانیایی با رنگ آمیزی هوشمندانه یک خودرو، آن را به صورت نامرئی درآورده است.


"سارا واتسون" با افشانه رنگ به گونه ای خودرو را رنگ آمیزی می کند که اگر با زاویه قائمه به آن ها نگاه کنید به سختی می توانید وجودش را در محیط تشخیص دهید.

وی که 22 سال سن دارد و دانشجوی رشته هنر است اعلام کرده به خاطر برخی از درس های دانشگاهش اقدام به رنگ آمیزی این خودرو کرده است و فکر نمی کرده تا این اندازه مورد توجه قرار بگیرد. سارا برای نامرئی کردن این ماشین بیش از 3 هفته وقت صرف کرده و بارها طرح خود را برای اجرای دقیق، تغییر داده است.

او می گوید: "برخی از مردم باور نمی کنند ماشینی در این مکان قرار دارد و حتی گاهی به آن ضربه ای نیز می زنند".






تاریخ : چهارشنبه 91/5/4 | 10:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ