سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش آی کلود اپل

 

Icloud چیست ؟
 

iCloudموسیقی ، عکس ها ، نرم افزارها ، مدارک ، تقویم و… شما را ذخیره کرده و به صورت بی سیم و خودکار بین دستگاههای شما به اشتراک میگذارد. این آسانترین راه برای مدیریت داده های شماست.

iCloud بسیار بسیار بیشتر و حرفه ای تر از یک هارد دیسک معلق در هوا عمل میکند. این کم زحمت ترین راه برای دسترسی به محتویات تمام دستگاههای شماست . iCloud داشته های شما را ذخیره می کند بنابراین همیشه از طریق iPad ، iPhone ، iPod Touch ، Mac وحتی کامپیوتر شخصیتان با هر عنوان و برندی که باشدبه آنها دسترسی خواهید داشت. این نرم افزار بدون نیاز به Sync کردن و هیچ گونه مدیریتی به شما دسترسی فوق سریع به موسیقی ، نرم افزارها و آخرین عکسهایتان را خواهد داد، iCloud همچنین ایمیل ، تقویم و حتی دفترچه تلفن شما را بدون نیاز به کمک شما به روز نگاه خواهد داشت.

حجمی زیاد اما رایگان :
هنگامی که در iCloud ثبت نام میکنید به صورت خودکار و در بدو ورود 5 گیگا حجم رایگان دریافت خواهید کرد. با توجه به حجم کمی که Email ، مدارک و فایلها ، چرخش عکسها و اطلاعات شخصی شما اشغال خواهد کرد این حجم برای ذخیره سازی موسیقی ، ویدئو ، نرم افزارها و کتابهای شما خالی از لطف نخواهد بود علاوه بر این که در صورت نیازمی توانید به سادگی و مستقیماً از دستگاه خود حجم اضافه نیز خریداری نماییید.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت بر عملکرد iCloud در نرم افزارهای مختلف و مواجهه آن با انواع مختلف فایلها

- iTunes در ابر (iTunes in the Cloud) :

با iCloud موزیک خریداری شما در iTunes در تمامی دستگاههای شما ظاهر می شود ، همچنین میتوانید آخرین خرید خود را از iTunes هر وقت و هر کجا که می خواهید دانلود کنید.

 

 

موسیقی مورد علاقه خود را دانلود کنید ، آن موسیقی در iCloud ذخیره می شود و نهایتاً به صورت خودکار همان فایل را در تمام دستگاهای خود خواهید داشت.

- جریان عکسها (Photo Stream) :
با iCloud هنگامی که با هریک از دستگاههای خود عکس بگیرید ، عکس شما به صورت خودکار در تمامی دستگاههای شما ظاهر می شود. بدون Sync کردن و بدون نیاز به ارسال ؛ تمام عکسها ی شما در دسترسند هر کجا که بخواهید.

با یکی از دستگاههای iOS خود عکس بگیرید یا عکسهای خود را از دوربین دیجیتالتان برروی Mac یا PC خود منتقل کنید. تمام عکسهای جدید گرفته شده یا انتقال یافته به صورت خودکار در iCloud ذخیره میشود و این عکسها از هر کدام از دستگاههای شما قابل مشاهده خواهند بود.

– مدارک در ابر (Documents in the Cloud) :
اگر شما از یک نرم افزار مشابه برای دیدن و تغییر دادن فایلهای Word یا PDF و… در دستگاههایتان استفاده میکنید ؛ iCloud تمام مدارک شما را در تمام دستگاههایتان دچار هر تغییری هم که شوند به روز نگاه خواهد داشت و دیگر نیازی نیست شما این کار را انجام دهید.

یک فایل جدید بسازید یا یک فایل قدیمی را تغییر دهید ، نرم افزار مورد استفاده شما آن را در iCloud ذخیره میکند ، سپس iCloud آن فایل را با تمام تغییرات در دستگاههای دیگر شما نیز پیاده خواهد کرد.

- نرم افزار ، کتابها و پشتیبانی (Apps, Books and Backup) :
iCloud از یکسان بودن کتابها و نرم افزارهای دستگاههای شما اطمینان حاصل میکند. این نرم افزار همچنین از اطلاعات شما کپی خواهد گرفت تا اگر روزی اتفاقی برای آنها افتاد به کمک شما بیاید.

شما تعداد زیادی نرم افزار دانلود میکنید ، با کمک iCloud میتوانید تاریخچه تمام نرم افزارهای دانلود شده را ببینید و در صورت نیاز بدون پرداخت دوباره دانلود کنید، علاوه بر این هر نرم افزار جدید خریداری شده به صورت خودکار در تمامی دستگاهها نصب خواهد شد.

- در iBooks نیز iCloud عملکردی مانند نرم افزارها دارد. تاریخچه کتابهای دانلود شده ، دانلود مجدد آنها و قرار گرفتن کتابهای جدید در تمام دستگاههای iOS .
هر کتابی را تا هر کجا که خواندید ، هر کجا متن را که بزرگ کردید یا نشانی گذاشتید iCloud بار بعد در تمام دستگاهایتان کتاب شمارا تا آنجا که خوانده بودید باز خواهد کرد و تمام نشان ها و علائمی که برروی خطی از کتاب گذاشته بودید در همان کتاب بین تمام دستگاهها به اشتراک خواهد گذاشت.

- پشتیبانی و ذخیره سازی(Backup) :
در این مورد iCloud راهی هوشمندانه تر را در ذخیره اطلاعات پیش پای شما خواهد گذاشت به گونه ای که به صورت روزانه و از طریق Wifi اطلاعات شما را ذخیره می نماید اما نه ذخیره روزانه تمام اطلاعات بلکه تغییراتی که شما هرروز در اطلاعات و داشته های خود ایجاد می کنید.

- دفترچه تلفن ، تقویم و ایمیل ((Contacts, Calendar and email :
iCloud ایمیل ، تقویم و دفترچه تلفن شما را ذخیره و بین تمامی دستگاههایتان یکسان میکند و شما قادر خواهید بود که از دستگاهی به پای دستگاه دیگر بنشینید و به کار خود ادامه دهید.

هنگامی که شما در iCloud ثبت نام میکنید یک اکانت ایمیل رایگان me.com دریافت خواهید کرد.
iCloud تمام ایمیلهای جدید شما را با تمام پوشه های زیر مجموعه آن بین تمام دستگاههایتان ارسال خواهد کرد. بنا براین تفاوتی نمیکند که شما با کدام دستگاه خود مشغول کار هستید.

برنامه های روزانه ، ماهانه یا سالیانه خود را در تقویم ثبت کنید و این برنامه ها را در تمامی دستگاههایتان به صورت مشترک داشته باشید حتی می توانید تقویم خود را با دیگر کاربران iCloudبه اشتراک بگذارید بدین ترتیب اعضای خانواده شما و یا بازیکنان یک تیم ورزشی میتوانند از برنامه هاو قرارهای شخصی و برنامه های ورزشی خود و شما مطلع باشند و آنها را فراموش نکنند

با iCloud دفترچه تلفن شما در تمامی دستگاههایتان قابل دسترس است ، هرگاه خواستید میتوانید شماره ای جدید ثبت کنید و بدون نیاز اتصال به کامپیوتر شاهد تغییراتی که ایجاد کردید در Address Book دستگاه مک خود یا Outlook کامپیوتر شخصیتان نیز باشید.

(iCloud.com) جای شما در دنیای اینترنت:
iCloud کاربردی شگفت انگیز با نرم افزارهایی معروف همچون Mail و iCal در مک و Microsoft outlook در کامپیوتر های شخصی متفرقه دارد. شما میتوانید در مواقع دور از خانه و هنگامی که دسترسی به هیچ کدام از دستگاههای iOS تان ندارید ، تقویم خود ، ایمیل شخصیتان و دفترچه تلفن خود را در icloud.com و از هرکامپیوتری بیابید.






تاریخ : چهارشنبه 91/3/3 | 8:31 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
همیشه آن‌چه می‌بینیم، ‌همانی نیست که واقعا اتفاق می‌افتد. مسابقه خطاهای بصری که هر سال برگزار می‌شود، با معرفی بهترین خطاهایی که توسط محققین به تصویر کشیده شده‌اند، این واقعیت را به ما یادآوری می‌کند.
اگر به لبه‌های تصویر نگاه کنید یا چشمتان را روی آن بچرخانید، به احتمال زیاد شما هم می‌توانید حرکت این ستاره دریایی را ببینید. البته، ‌این تصویر ثابت است و هیچ حرکتی هم در آن اتفاق نمی‌افتد. مانند همه خطاهای بصری،‌ این که می‌بینید ستاره دریایی درون این تصویر می‌چرخد، خطایی است که مغز شما در پردازش اطلاعات بصری مرتکب آن می‌شود. در واقع مغزتان فریب می‌خورد و گزارش می‌کند چیزی را دیده، که اصلا اتفاق نیفتاده است.

این تصویر که یکی از برندگان مسابقه خطاهای بصری سال 2012 است، از پدیده پیرامون شناور استفاده می‌کند که باعث می‌شود در جایی که حرکت وجود ندارد، مغز ما حرکت ببیند. کنتراست متفاوت بین رنگ‌ها، کلید این پدیده در مورد این تصویر است که باعث می‌شود خیال کنیم ستاره دریایی و زمینه‌اش در جهت مخالف هم می‌چرخند.
این تصویر توسط کایا نوآ، که در واقع نام مستعار نقاش حیات‌وحش، جو هاتمن است، خلق شده است. مسابقه خطاهای بصری هر ساله توسط جامعه همبستگی عصبی و با هدف عمومی‌سازی تلاش‌های محققین در زمینه خطاهای بصری برگزار می‌شود.

منبع: khabaronline.ir





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

یکی از مشکلات معمول خانم‌ها سردرد است، در واقع کمتر خانمی را می‌توانید پیدا کنید که ماهی چند بار با انواع و اقسام سردردها روبه‌رو نشود؛ سردردهای میگرنی، سردردهای سینوزیتی و سردردهایی که ممکن است علت‌هایی مثل ضعیف بودن چشم، خستگی، کم‌خوابی و... داشته باشد، یا علت آن‌ها اصلا مشخص نباشد، ساده‌ترین کار موقع سردرد داشتن، خوردن یک مسکن است، اما آیا ساده‌ترین کار، بهترین راه‌حل است؟ آیا بهتر نیست که علت را برطرف کنید؟

شاید بد نباشد بدانید، برخی عوامل هستند که می‌‌توانند باعث بروز سردرد در شما شوند، پس در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید تا از بسیاری از سردردها فرار کنید.

رابطه سردرد و ترازو

در مطالعه‌ای که به تازگی در کشورهای حوزه اسکاندیناوی انجام گرفته، مشخص شده است که خانم‌هایی که BMI آن‌ها بالای 30 باشد بیشتر از خانم‌هایی که BMI آن‌ها زیر 25 است به سردرد دچار می‌شوند. جالب است که در افراد خیلی چاق (BMI بالای 40) میزان سردردهای ماهانه حدود 80درصد بیشتر از خانم‌هایی است که وزن طبیعی دارند. اگر سردرد دارید بهتر است قبل از هر کاری روی ترازو بروید و بدانید چند کیلوگرم هستید و BMI خود را محاسبه کنید.

اگر این شخصیت‌ها را دارید

آدم‌ها شخصیت‌های مختلفی دارند اما برخی خصوصیات شخصیتی هستند که انسان را بیشتر مستعد ابتلا به سردرد می‌کنند. طبیعی است که انسان‌های مضطرب و آن‌هایی که خیلی زود عصبانی می‌‌شوند بیشتر از بقیه انسان‌ها مستعد ابتلا به انواع سردردها هستند. اما جالب است بدانید، مطالعات نشان داده که برخی از انواع شخصیت‌ها، مثل افراد وسواسی، انعطاف‌ناپذیر و خودشیفته هم بیشتر از بقیه دچار سردرد می‌شوند.اگر فکر می‌کنید این موارد در سردردهای شما موثر هستند بد نیست روی شیوه‌های آرام‌سازی یا ریلکسیشن کار کنید.

اگر سردردتان مدت زیادی طول کشید

در یک تحقیق در کشور انگلستان، 46درصد از خانم‌ها گفته اند، اخیرا چندین بار پس از ارتباط زناشویی سردرد داشته‌‌اند. دانشمندان نورولوژیست می‌گویند: بیشتر این سردردها ناشی از افزایش یا کاهش حجم خون در شریان‌ها و وریدهای مغزی هستند و هیچ مشکلی را هم ایجاد نمی‌کنند. اما در موارد بسیار معدودی، سردردهایی که پس از این ارتباط ایجاد شوند و مدت بسیار زیادی طول بکشند، شاید نشانه‌ای از یک مورد خطرناک مثل تومور باشند.

برنامه معمول زندگی‌تان را به هم نزنید

دکتر الکساندر ماکی‌ساپ، فوق‌تخصص نورولوژی از دانشگاه استاتون و مدیر مرکز سردرد نیویورک می‌گوید: «برخی سردردها علت جالبی دارند برای مثال شما 6 روز هفته ساعت 7 صبح بیدار می‌شوید و در روز هفتم ساعت 9 یا 10 صبح بیدار می‌شوید و ناگهان سردرد می‌گیرید. در واقع این سردردها وقتی رخ می‌دهند که برنامه روتین زندگی شما به‌هم می‌خورد، مثلا اگر شما هر شب ساعت 12 بخوابید ولی یک شب ساعت 4 صبح تلاش کنید بخوابید به احتمال زیاد سردرد خواهید گرفت.» توصیه دکتر ماکی ساپ این است که سعی کنید در روزهای تعطیل هم برنامه معمول خودتان را داشته باشید؛ اگر هم احساس می‌کنید کمبود خواب دارید می‌توانید با یک چرت کوتاه میان‌روزی آن را جبران کنید.

 بوی رنگ، بوی سردرد

حتما شما هم انسان‌هایی را دیده‌اید که بوی رنگ (به خصوص رنگ‌هایی که برای نقاشی ساختمان به کار می‌رود) آن‌ها را اذیت می‌کند و باعث سردرد شدیدشان می‌شود. تحقیقات نشان می دهد، رنگ‌های ساختمانی در بسیاری از انسان‌ها می‌تواند سردرد ایجاد کند. البته در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ساختمانی معتبر، رنگ‌هایی تولید کرده‌اند که فاقد بو است و سردرد ایجاد نمی‌کنند.

رابطه تشنگی و سردرد

شما برای آن‌که بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود و به اندازه کافی آب در بدن داشته باشید لازم نیست آب زیادی بنوشید. دکتر جای لای پاما، نویسنده کتاب «رازهای پزشکی ساده» و متخصص تغذیه می‌گوید: «شاید بهترین کار این باشد که به طور غیرمستقیم آب را وارد بدن‌تان کنید، یعنی مثلا با خوردن میوه‌ها و سبزی‌های تازه آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید، با این کار شما 2 هدف را با یک تیر خواهید زد؛ یعنی هم آب، هم ویتامین‌ها، هم مواد معدنی و کلی ماده مفید دیگر وارد بدن‌تان خواهید کرد.» یادتان باشد یکی از اصلی‌ترین علامت‌های کمبود آب در بدن شما سردردهای شدید است.

 کار را ترجیح می‌دهید؟

خیلی از افراد درگیر کار، یادشان می‌رود در زمان مناسب غذا بخورند، حتی بعضی از آن‌ها اصلا یادشان می‌رود یک وعده از غذای خود را بخورند ولی خب، اگر این عادت شماست که کار کردن را به غذا خوردن سر وقت و صحیح ترجیح می‌دهید بدانید که سردردهای شدید یکی از عوارض این عادت بد شماست.

 فقط هفته‌ای 6 فنجان
خیلی از زنانی که سردرد می‌‌گیرند برای بهبود سردرد خودشان قهوه می‌خورند، واقعیت هم این است که مطالعات نشان داده، مقدار کم کافئین می‌تواند سردردها را بهبود بخشد، ولی یادتان باشد مقدار زیادی کافئین خودش می‌تواند عامل ایجاد سردرد باشد. دکتر آدری‌ هالپون، متخصص نورولوژی در تورنتو می‌گوید: «تحقیقات نشان داده، مقدار زیاد کافئین (حتی 3 فنجان قهوه در روز) می‌تواند در برخی زنان ایجاد سردرد کند.» این متخصص می‌گوید، اگر احساس کردید قهوه در شما ایجاد سردرد می‌کند، حداکثر 3 روز در هفته، و فقط 2 فنجان قهوه بنوشید.»

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود

این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود

در این مقاله مواد غذایی مفیدی را معرفی می‌کنیم که بینایی را تقویت و از ابتلا به بیماری‌هایی مثل «آب مروارید» و «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» پیشگیری می‌کنند. توصیه های غذایی ما را جدی بگیرید!

اسفناج

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2007 انجام شد نشان می‌دهد مصرف مرتب اسفناج برای حفظ سلامت چشم‌ها مفید بوده و آن‌ها را از هر نوع بیماری مصون می‌دارد.

دو رنگدانه ی موجود در شبکیه‌ی چشم به نام‌های لوتئین و زآگزانتین وظیفه دارند که از چشم در برابر اشعه های ماورای بنفش حفاظت کنند. اما باید بدانید که بدن ما نمی‌تواند این دو رنگدانه را سنتز کند و باید از طریق مواد غذایی تأمین شوند.

متأسفانه با گذشت زمان و کهولت سن قدرت این محافظت کم می‌شود و امکان ابتلا به «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» بالا می‌رود. باید بدانید که مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه ها از کاهش قدرت بینایی پیشگیری می‌کند. اسفناج یکی از مهم‌ترین منابع سرشار از این رنگدانه هاست. بنابراین توصیه می‌کنیم یک بار در هفته اسفناج به صورت پخته و یا در سالادهایتان میل کنید.

ماهی‌های چرب

بر اساس نتایج پژوهش‌های استرالیایی، امگا 3 ها که در ماهی‌های چرب و همچنین در گردو، روغن کلزا و غیره وجود دارند احتمال ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» را به میزان 38 درصد کاهش می‌دهند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه اسیدهای چرب امگا 3 سازنده‌ی اصلی غشاهای سلولی و سلول‌های عصبی شبکیه‌ی چشم محسوب می‌شوند و مصرف مداوم این ماهی‌ها از شبکیه محافظت می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم در هفته دو تا سه وعده ماهی‌های چرب میل کنید.

توجه داشته باشید داشتن یک تغذیه‌ی سرشار از امگا 6 ها مثل مصرف برخی از غلات، گوشت قرمز و غیره و چربی‌های ترانس مثل بیسکوییت ها و سایر محصولات صنعتی تأثیر کاملاً عکسی بر جای خواهد گذاشت.

مرکبات

مرکبات حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشند. ویتامین C، قرنیه و جلیدیه(عدسی) را از تاری دید ناشی از آب مروارید حفظ می‌کنند.

آب مروارید نوعی بیماری چشمی است که بعد از 65 سالگی شیوع می‌یابد و از هر 5 نفر بیش از یک نفر را مبتلا می‌کند. ضعف بینایی و اختلال دید در نور شدید از مشخصات این بیماری محسوب می‌شود.

ویتامین C یک محافظ مطمئن و بسیار قوی در برابر اکسیداسیون به حساب می‌آید که جلیدیه و قرنیه‌ی چشم را از آسیب رادیکال‌های آزاد مصون می‌دارد. بنابراین 2 تا 3 بار در هفته آب میوه (پرتقال، نارنگی) میل کنید.

هویج

بدون شک شما نیز بارها جمله‌ی معروف «هویج برای چشم مفید است» را شنیده‌اید. کاملاً درست است. چون هویج سرشار از بتاکاروتن است و این آنتی اکسیدان سازنده‌ی ویتامین A محسوب می‌شود که با مراقبت از سلول‌های شبکیه‌ی نقش مهمی در حفظ سلامت چشم‌ها ایفا می‌کند. کمبود ویتامین A ممکن است باعث کاهش قدرت بینایی، خشکی چشم و غیره شود. از این گذشته آب مروارید و بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» نیز از پیامدهای کمبود ویتامین A می‌باشند.

برای پیشگیری از این قبیل مشکلات هفته ایی دو الی سه مرتبه هویج میل کنید. بهتر است هویج را با اندکی روغن پخته مصرف کنید. زیرا در این صورت آنتی اکسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

جگر گوساله

جگر گوساله به دلیل دارا بودن میزان زیادی ویتامین A برای تقویت چشم‌ها مفید است.

ویتامین A از سلول‌های شبکیه‌ی چشم محافظت می‌کند و همان طور که گفتیم کمبود آن می‌تواند به کاهش قدرت بینایی، خشکی چشم، آب مروارید و بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» منجر شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که یک بار در هفته جگر میل کنید.

 مورد صحرایی

در مورد مورد صحرایی حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. مثلاً شایع است که در جنگ جهانی دوم خلبانان «رویال ایر فرانس» متوجه شدند که مورد صحرایی باعث تقویت دید شبانه‌ی آن‌ها می‌شود.

مطالعات محققان فرانسوی نشان می‌دهد که مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی این میوه با کمک ویتامین C فراوان موجود در آن باعث تقویت قوه‌ی بینایی و رفع خستگی چشم می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم هر وقت توانستید از این میوه‌ی مفید نیز مصرف کنید.

تخم مرغ

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2006 انجام شده نشان می‌دهد مصرف مرتب تخم مرغ از ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» پیشگیری می‌کند.

زرده‌ی تخم مرغ در مقایسه با سبزیجاتی مثل اسفناج حاوی میزان کمتری ویتامین A و رنگدانه های لوتئین و زآگزانتین می‌باشد اما با این وجود، آنتی اکسیدان‌های موجود در زرده‌ی تخم مرغ بهتر و بیشتر از آنتی اکسیدان‌های موجود در سبزیجات جذب بدن می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود 2 الی 3 مرتبه در هفته تخم مرغ میل کنید. البته تخم مرغ مرغ‌هایی که در هوای آزاد پرورش می‌یابند مقوی‌تر و حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری هستند. توجه داشته باشید که اگر در مصرف تخم مرغ زیاده‌روی نکنید کلسترول موجود در آن تأثیری در افزایش میزان کلسترول نخواهد داشت.
منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید web counter

هارتموت نیمان صاحب یک آژانس گردشگری در شهر گوتینگن آلمان بیش از 30 سال است که علاقمندان آلمانی را به تماشای ایران می‌برد. در طول این سال‌ها او تصاویر زیادی را از گوشه و کنار ایران تهیه کرده که بخشی از آن‌ها را در اختیار دویچه‌وله قرار داده است. 

 چشمه آبگرم معدنی سرعین. 


پوستر تبلیغاتی رستوران زنجیره‌ای "برگر کینگ" به زبان آلمانی در یکی از اغذیه‌فروشی‌های تهران


هارتموت نیمان نخستین بار در تابستان سال 1358 به ایران سفر کرد. او حتی در سال‌های جنگ ایران و عراق نیز مسافر راه ایران بود.


آقای نیمان نیز همانند شمار زیادی از گردشگران غربی معتقد است تصویری که رسانه‌ها از ایران ارائه می‌دهند، فاصله زیادی با حقیقت روزمره در این کشور دارد.


بیشتر مسافران آلمانی که همراه با هارتموت نیمان به ایران سفر می‌کنند، زنان و مردان سالخورده هستند. او می‌گوید البته یک بار در گذشته‌های دور یک زوج جوان سوئیسی برای گذراندن ماه عسل همراه با گروه راهی ایران شدند.


قدم گذاشتن هم‌زمان ستاره‌ی سینمای هالیوود و سینمای ایران بر فرش قرمز یک دکه روزنامه فروشی در تهران


اگر چه فروش نوشیدنی‌های الکلی در ایران به طور رسمی ممنوع است اما نگهدارنده‌ی بطری‌های شراب را می‌توان به راحتی از بازار تهیه کرد.


نکته‌ای که در صحبت‌های هارتموت نیمان جلب توجه می‌کند، احساس نزدیکی خاص او با ایران و ایرانیان است.


کله پاچه، غذای سنتی ایرانی، برای گردشگران غربی تصویر تازه‌ای است.


هارتموت نیمان در این 30 سال شاهد روی کارآمدن جریان‌های سیاسی متفاوتی در ایران بوده و روزهای پررونق و کم رونقی را در کسب و کار گردشگری تجربه کرده است.


آقای نیمان با یادآوری سال‌های ریاست‌جمهوری محمد خاتمی، آن دوران را برای صنعت توریسم ایران سال‌هایی پرامید و شکوفا توصیف می‌کند.


خودرویی در یکی از خیابان‌های ایران که به نظر می‌رسد متعلق به یکی از طرفداران تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیاست.


دانستن زبان و سفرهای بی‌وقفه، هارتموت نیمان را به خوبی با ایرانی‌ها و ویژ‌گی‌هایشان آشنا کرده است.


این آلمانی علاقمند به سرزمین و فرهنگ ایران هر بار پس از راهی کردن مسافران به خانه به قصد کشف مکان‌های جدید به‌راه می‌‌افتد. تازه‌ترین کشف او گورستان تاریخی خالد نبی در شهرستان کلاله با سنگ قبرهای افراشته است.


کودکی در بازار اصفهان


هارتموت نیمان ایران را کشوری زیبا توصیف می‌کند و تأکید دارد که اظهارنظر افراد در مورد مکان‌‌های ندیده چقدر باعث ناراحتی‌اش می‌شود.


او از الکساندر فون هومبولت یکی از بزرگترین دانشمندان و ماجراجویان آلمان نقل می‌کند که می‌گوید «دیدگاه کسانی که از دنیا هیچ ندیده‌اند و در موردش نظر می‌دهند، خطرناک است.»


در سال‌های جنگ او یک بار همراه با پسر چهارساله‌اش در تهران به سر می‌برده است. بمباران و شلیک ضد هوایی‌ها موجب می‌شود تا کودک بی‌خبر با کنجکاوی از پدر بپرسد چرا آسمان این شهر مدام رعد و برق می‌زند اما بارانی از آن نمی‌آید.


هارتموت نیمان در کنار یک وسیله نقلیه دست‌ساز در ایران

نمایی از تخت جمشید


گذراندن سال‌های آخر عمر در خلوتی آرام در یکی از کویرهای ایران، از برنامه‌های آتی هارتموت نیمان است.

هارتموت نیمان به همراه پسرش صمد در یکی از سفرهایش به ایران






تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

افراد چاق و بیمار شیر کم چرب مصرف کنند

افراد چاق و بیمار شیر کم چرب مصرف کنند

\پریسا ترابی\  افزود: مصرف یک لیوان شیر (240 میلی لیتر) در صورت پرچرب بودن 150 کیلوکالری، در صورت داشتن چربی معمولی 120 کیلو کالری و در صورت کم چرب بودن 102 کیلو کالری تولید خواهد کرد.

ترابی اضافه کرد: امروزه شیر با نسبت درصدهای متفاوت چربی در بازار موجود است اما مقدار چربی شیر استاندارد یا معمولی در ایران 5/2 درصد است.این متخصص تغذیه با بیان اینکه شیر کم چرب حدود یک درصد و شیر پرچرب یا شیر کامل حدود 3/3 درصد چربی دارد، افزود: چربی شیر حاوی ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین آ، کلسترول و اسید های چرب اشباع است.

وی افزود: درصد چربی موجود در شیر بسته به نیاز تغذیه ای و همچنین نوع بیماری های افراد خاص متفاوت است و افراد براساس این نیاز، یکی از انواع شیرها را انتخاب می کنند.ترابی با بیان اینکه ویتامین موجود در شیر برای رشد کودکان بسیار حائز اهمیت است،

افزود: طبق آخرین توصیه سازمان جهانی بهداشت 25 تا 30درصد از کل انرژی دریافتی روزانه افراد بالغ می تواند از روغن و چربی تامین شود که این مقدار شامل چربی شیر و لبنیات نیز می شود.





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<   <<   6      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ