سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 مکان از عجیب ترین مکانهای دنیا!! +عکس

موزه تاریخی پزشکی موتر
جهان مملو از چیزهای عجییب و غریب است و چه کسی در حقیقت بهتر از ما قادر به دانستن آن می‌باشد؟ از فرقه غیر معمول  و سنتهای خاص و مختلف، حیوانات غیر عادی و ترسناک تا خلقت انسان های عجیب و شگفت انگیز، اینها یک لیست بی پایان از عجیب ترین چیزهای که در دورترین نقاط جهان پنهان باقی مانده می‌باشد. ما در اینجا شما را به یک سفر به پنج مکان از بدترین مکانهای دنیا می‌بریم که بی شک شما را شگفت زده وگاهی هم می‌ترساند.
تالاب ترانک در جزایر مایکرونیزیا
ارواح اسرار آمیز تالاب ترانک همیشه یکی از محبوترین جاذبه های گردشگری میان کاوشگران و غواصان بوده است. بخش زیادی از نیروهای نظامی ‌ارتش ژاپن اکنون در اعماق  آبهای این تالاب خوابیده اند. این هواپیما در سال 1944 سقوط کرد و به عمق آب فرو رفت. وقتی که در اعماق این آبها شنا می‌کنید به اشیاء، لاشه کشتی ها وا جساد به جا ماننده  برخورد می‌کنید. تقریبا به مدت 25 سال هیچکس بدلیل حدودا هزار بمب کشف نشده اجازه غواصی در این مکان را نداشت.
تالاب ترانک
موزه تاریخی پزشکی موتر در فیلادلفیا
موزه  پزشکی –پاتولوژی موتر که شامل تجهیزات قدیمی‌ پزشکی و نمایش اقلام زیست محیطی است، شهرت زیاد این موزه به خاطر اسکلت های ترسناک وا ستخوان آویزان شده از قفسه ها و طبقات، جمجمه افراد مشهور، جسد زنی که بدنش در جایی که دفن شده تبدیل به موم شده، دوقلوهای بهم چسبیده مشهور با یک کبد مشترک، قسمتهای از بدن افراد سرشناس و همه نوع چیزهای ترسناک و عجیب را در این موزه می‌توان یافت.
موزه تاریخی پزشکی موتر
مرداب مانچاک واقع در لوزیانا
مرداب مانچاک که بنام مرداب ارواح نیز شهرت دارد در لوزیانا واقع شده است. گفته می‌شود این مکان توسط ملکه ودوو زمانیکه او را در اوایل قرن20 به زندان انداختن نفرین شده است. نتیجه این کار ناپدید شدن سه دهکده بوسیله طوفانی شدید در سال 1915 بود. این مکان بوسیله کشتی های حامل توریست در حالی که روی مرداب شناورند و نور مشعل راهشان را روشن کرده و درختان کهن سرو و رشته های خزه که از درختان آویزانند آنجا را احاطه کرده است.
مرداب مانچاک
گورستان پاریسی در فرانسه
سردابی واقع  در پاریس که شهرت آن بخاطر زیر زمینی  که ظروف مخصوص نگهداری استخوان مردگان در آن است می‌باشد، استخوانها و اسکلتهای بسته بندی شده مانند اجناس داخل یک انبار در دو ضلع یک راهرو قرار گرفته اند. این مکان حدود 187 کیلومتر از بخش زیرین کل شهر را دربر گرفته است، همچنین  نوشته هایی به چشم می‌خورد که بطور کلی شامل تاریخ فرانسه می‌شود. هوای اینجا خشک است و به همین دلیل فساد و پوسیدگی در آن بسیار ناچیز است. این مکان توسط ماموران بازرسی پلیس برای مدتی به دلیل افسانه ها و شایعاتی از قبیل: گروه کثیری از مردگان و خون آشام ها بسته شد. اگرچه آنها بوسیله هیچ کسی دیده نشده اند.
گورستان پاریسی
چرنوویل در اوکراین
شهر متروک پرپیات در شمال اوکراین واقع شده است که در کیو ابلاست آن در سال 1970نیروگاه انرژی هسته ای چرنویل خانه های کارگران را درآنجا تاسیس کرد.حادثه چرنویل که بدترین حادثه اتمی‌غیر نظامی‌تاریخ جهان است در سال 1986رخ دادکه درآن موجب منفجر شدن راکتور شدکه این انفجار باعث انتشار مواد رادیو اکتیو در محیط وانفجار عظیم که باعث از بین رفتن راکتور شد.
وسایل و خانه های رها شده صدای جیر جیرلولاهای درهای باز آپارتمان ه اکه بوسیله باد به گوش می‌رسند همه شکل وحشت و مرده ای به شهر داده است.





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

فواید بی نظیری از سبزی خوردن

فواید بی نظیری از سبزی خوردن
سبزی‌هایی که اشتهای افراد را برمی‌انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می‌کرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره کمرنگ شده است.
 تا چندی پیش سبزی‌خوردن پای ثابت اکثر سفره‌های ایرانی بود. وقتی سفره پهن می‌شد اولین چیزی که در مرکز سفره خودنمایی می‌کرد، یک سبد پر از انواع سبزی‌های تازه به همراه پیازچه و تربچه‌نقلی? قرمزرنگی بود که همچون گل جلوه می‌کرد؛ سبزی‌هایی که اشتهای افراد را برمی‌انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می‌کرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره کمرنگ شده است.

انواع سس‌های سفید، قرمز، خردل، ترشی‌های مختلف و انواع چیپس‌ها و اسنک‌های سبزیجات جایگزین این جلوه طبیعت شده‌ است.

حال وضعیت به گونه‌ای شده است که عده‌ای از خانم‌های جوان خواص تغذیه‌ای و درمانی سبزی‌ها را نمی‌دانند و حتی برخی از اقلام آن را نمی‌شناسند بنابراین بد نیست با برخی از انواع سبزی‌خوردن آشنا شده و به خواص تغذیه‌ای آن پی ببریم و این اطلاعات را به نسل بعد خود نیز انتقال دهیم.

تره؛ کاهنده فشار و کلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه‌ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم‌تری دارد. تره 2 نوع دارد؛ برگ‌های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می‌روید، دیگری تره‌فرنگی است که برگ‌های پهن، قوی و بلند داشته و پیاز آن مشخص است.

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می‌کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می‌بخشد.

همچنین ناراحتی‌های طحال را برطرف کرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید است، همچنین تمایلات جنسی را افزایش می‌دهد.

تره به دلیل مواد خشبی نفاخ است. بر این اساس هر چقدر ظریف‌تر و جوان‌تر باشد قابلیت هضم بهتری داشته و مواد مغذی آن بهتر جذب می‌شود.

تربچه با سلول‌های سرطانی می‌جنگد

این سبزی برگ‌های پهن و کرک‌دار داشته و دارای انواع ترب سفید، سیاه و قرمز است. ترب طبیعت گرم دارد و کمی نفاخ است. به دلیل دارا بودن مواد گوگرددار خاصیت ضدعفونی‌کنندگی فراوانی دارد، همچنین اشتهاآور خوبی است.

ویتامین C فراوان آن در رفع بیماری‌های دهان و پیوره موثر است و از پوسیدگی دندان‌ها می‌کاهد. این ویتامین در برگ تربچه چندین برابر بیشتر است و اگر به همراه غذا خورده شود، به جذب آهن کمک می‌کند.

براساس تحقیقات انجام‌شده، تربچه سلول‌های سرطانی بدن را از بین برده و در بهبود عوارض شیمی‌درمانی موثر است.

همچنین به دلیل دارا بودن ید برای بیماران مبتلا به گواتر مفید است و با تنظیم سوخت و ساز بدن، گردش خون را بهبود می‌بخشد و برای دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است.

ریحان؛ آرامبخش و خواب‌آور

این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع‌کننده سردردهای عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل ترکیبات آرامبخش برای رفع بی‌خوابی‌های اضطرابی موثر بوده و مسکن خوبی به شمار می‌رود.

ریحان، شیر مادران شیرده را زیاد می‌کند و برای رفع التهاب کلیه مفید است. این سبزی نفاخ نیست و اسپاسم‌های معده را برطرف می‌کند.

شاهی؛ محرک فعالیت کلیه‌ها

این سبزی طبیعت معتدلی دارد. به دلیل دارا بودن ویتامین‌هایA و C جزء آنتی‌اکسیدان‌های قوی بوده و برای دفع رادیکال‌های مضر بدن مفید است. همچنین پایین‌آورنده قند خون بوده و لکه‌های قهوه‌ای و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را رفع می‌کند.

براساس تحقیقاتی که در دانشگاه پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، شاهی چربی و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و روغن‌های فرار آن برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه‌های مزمن مفید است.

ترکیبات موجود در این سبزی محرک فعالیت کلیه‌ها بوده و دافع سنگ کیسه صفرا، مثانه و کلیه است و فوق‌العاده برای دردهای مفصلی و نقرس مفید است.

جعفری؛ خون‌ساز و قاعده‌آور

این سبزی سرشار از ویتامین و املاح معدنی آهن، کلسیم و فسفر است. عادت ماهانه را تنظیم و خون را تصفیه می‌کند، همچنین روده‌ها را ضد عفونی می‌کند.

مصرف جعفری به دلیل دارا بودن آهن گیاهی در غذای روزانه افراد کم‌خون یا بچه‌هایی که روند رشد ضعیفی دارند توصیه می‌شود.

این سبزی بادشکن خوبی است و درد و پیچش شکم را رفع می‌کند. جعفری بیماری‌های کبدی، تنگی نفس و علائم یائسگی زودرس را رفع کرده و جویدن آن به رفع بوی بد دهان و گازهای تخمیری معده کمک می‌کند.

ترخون؛ جانشین مناسب نمک

این سبزی عطر تندی دارد و کمی تلخ است. وجود چند برگ ترخون در سبزی سفره اشتها را تحریک و نفس را خوشبو می‌کند.

بوی تند آن موجب مهار رشد میکروب‌های پوست و کاهش بوی بد بدن می‌شود. ترخون به جهت اسانس تندی که دارد جایگزین مناسب نمک بوده و مصرف آن به همراه غذا برای بیماران قلبی، افراد مبتلا به فشار خون یا اشخاصی که رژیم غذایی بی‌نمک دارند توصیه می‌شود.

این سبزی اعصاب را تقویت کرده و به هضم غذاهای پرچرب کمک می‌کند و یک آرامبخش ملایم است. ترخون سم‌زدای خوبی است و موجب تسکین درد و رفع مشکلات قاعدگی از جمله تهوع و ضعف می‌شود. این سبزی قدرت دفاعی بدن را بالا برده و از شدت بیماری‌های ویروسی می‌کاهد.

گشنیز؛ کاهنده قند خون

این سبزی طبیعت سردی دارد و بوی خوشایندی ندارد. چینی‌ها این سبزی را جعفری چینی می‌نامند. گشنیز فشار و قند خون را کاهش داده، عطش و تهوع را رفع می‌کند و مسکن خوبی است. تقویت‌کننده قلب، مغز و معده است. ضد اسپاسم، معرق و محرک اشتهاست و بهترین داروی کبد و طحال است.

 این سبزی جوش‌های پوستی و دهانی ناشی از گرمی غذاها را رفع کرده و تمایلات جنسی را ملایم می‌کند. مقدار زیاد آن خواب را پریشان، عادت ماهیانه را نامنظم و مصرف‌کننده را دچار گیجی، بی‌حسی و خوابی عمیق می‌کند.

منبع : Jamejamonline.ir





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

پدر یعنی ...

پدر یعنی ...
پدرها وانمود می کنند هدیه ای که شما برای آنها تهیه کرده اید و بیش از همه دوست دارید، بهترین هدیه دنیاست و همواره لبخند بر لب دارند.
1 - تنها زمانی که بزرگ شوید و از او دور شوید ( زمانی که با خانه پدری وداع کرده و به خانه خودتان می روید ) تنها در این زمان است که پی به بزرگی وی خواهید برد  و بزرگی اش را کاملاً ارج خواهید گذارد . 

 
 2 - پدر شما هرگز بی صبری نمی کند ، شک نمی کند شکایت نمی کند و در عوض همواره امیدوار است ، کار می کند  و با خوشحالی منتظر می ماند.
 
 3 - پدرها وانمود می کنند هدیه ای که شما برای آنها تهیه کرده اید و بیش از همه دوست دارید، بهترین هدیه دنیاست و همواره لبخند بر لب دارند. 
  
4 - هر چه بزرگتر می شوم به نظرم رنجهای پدرم بیشتر می شود . 
 
5 - پدر دوست دارم اوقاتم را متبرک به حضور شما گردانم .
6 - تاثیر حضور یک پدر بیشتر از صد مدیر مدرسه است . 
 
7 - واژه پدر نام دیگر عشق است . 
 
8 - برای گوشهای من هیچ موسیقی خوشایندتر از موسیقی واژه پدر نیست.
 
9 - به نظر من در دوران کودکی هیچ نیازی به اندازه نیاز به حمایت پدر قدرت اهمیت ندارد . 
  
10 - او نقشی به نام نقش پدری را اتخاذ کرد تا فرزندش  افسانه ای بی نهایت مهم به نام " حامی " داشته باشد. 
 





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نکاتی راجع به آپاندیس

نکاتی راجع به آپاندیس
با این‌که همه ساله بسیاری از افراد به علت التهاب آپاندیس یا ابتلا به آپاندیسیت تحت جراحی قرار می‌گیرند و به اصطلاح آپاندیس‌شان را در می‌آورند، پس آپاندیس به چه دردی می‌خورد؟
وظیفه اصلی آپاندیس کمک به هضم مواد غذایی گیاهی است و به همین علت این عضو در بدن موجودات گیاهخوار در مقایسه با دیگر موجودات بزرگ‌تر است.

از این رو بسیاری از زیست‌شناسان بر این باورند آپاندیس از بقایای موجودات گیاهخوار است. در حقیقت تصور می‌شود این اندام با گذشت زمان تحلیل رفته و کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

اگرچه زمانی عضوی حیاتی برای بدن بوده، اما بتدریج اهمیت و نقش آن در متابولیسم بدن کمتر شده است.

آپاندیس یا روده کور زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که در قسمت ابتدای روده بزرگ و به عبارتی در محل تلاقی روده بزرگ و روده کوچک قرار گرفته است.

این زائده از یک انتها بسته است و انتهای دیگر آن به روده بزرگ ختم می‌شود. اگرچه ممکن است موادی که از روده بزرگ عبور می‌کند وارد آپاندیس شود، اما برای موادی که وارد آن می‌شود هیچ راه گریزی وجود ندارد.

آپاندیس دارای پوششی است که موادی را ترشح می‌کند. مهم‌ترین علت ابتلا به آپاندیسیت، انسداد دهانه آپاندیس است. اگر به هر علتی نظیر به دام افتادن مواد عبوری از روده بزرگ در دهانه آپاندیس یا ابتلا به عفونت‌های میکروبی یا ویروسی دهانه آپاندیس مسدود شود، فشار داخل این زائده به علت تجمع مواد ترشحی از دیواره پوششی داخل آن افزایش می‌یابد و در نتیجه بتدریج آپاندیس ملتهب می‌شود.

التهاب این عضو، در خونرسانی به آن اختلال ایجاد می‌کند و در صورتی که فرد پس از ظاهر شدن علائم اولیه بموقع تحت درمان قرار نگیرد، بافت آپاندیس مرده می‌شود و حتی ممکن است آپاندیس ناگهان ترکیده و پیامدهای ناگواری را برای فرد همراه داشته باشد.

حدود شش درصد از افراد در طول زندگی به آپاندیسیت مبتلا می‌شوند و میزان شیوع آن در 10 تا 30 سالگی بیشتر است.

بررسی‌های انجام شده نشان داده است آپاندیس هیچ عملکرد شناخته شده‌ای در بدن ندارد اما باید توجه داشت این عضو که محل استقرار شماری از سلول‌های لنفاوی است و پادتن‌هایی را در روده ترشح می‌کند، بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می‌دهد.

 اگرچه در افرادی که آپاندیس آنها برداشته شده است نیز هیچ عوارضی دیده نشده و بدن آنها بدون وجود آپاندیس نیز می‌تواند به کارکردهای حیاتی خود ادامه دهد.

منبع : Jamejamonline.ir





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عکس های تکان دهنده از مصرف مواد مخدر در یکی از پارک های تهران

عکس های تکان دهنده از مصرف مواد مخدر در یکی از پارک های تهران
مواد مخدر قاچاق است.در گذشته خرید و فروش آن در خفا انجام می گرفت اما چند سالی است ....








منبع:rajanews.com





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

زیبـاترین و دیدنی ترین آبشـارهای جـهان !


آبشار یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی است که در آن آب یک رودخانه از یک فلات یا ارتفاع با سرعت زیاد به پایین یک دره یا دامنه می‌ریزد. رودهایی که در مناطق کوهستانی جاری اند، آبشارهای متعدد دارند. آبی که در امتداد دامنه جاری است، از روی قطعه سنگ‌ها و لبه‌های سنگی زیادی می‌گذرد و آبشارهای کوچکی تشکیل می‌دهد. در مناطق ساحلی به‌ندرت آبشار دیده می‌شود اما اگر رود از ارتفاعی به دریا بریزد، در آن محل نیز آبشار تشکیل خواهد شد.

نمایش خیره کننده و پر سروصدای سرازیر شدن آب در مقابل نور خورشید، تشکیل رنگین کمان دیدنی و جذابیت های متفاوت آن، آبشارها را از زیبایی های دیگر طبیعت مستثنی نموده است ... در ادامه ایمیل تصاویر برخی از آبشارهای جذاب دنیا را مشاهده می کنید :



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید

آبشار اسوارتیفوس، ایسلند




آبشار نیاگارا، آمریکا




آبشار پلیتویس، کرواسی




آبشار آگرابیس، آفریقای جنوبی




آبشار مونتمورنسی، کبک، کانادا




آبشار ایکازو، آرژانتین




آبشار کورسونلو، آنتالیا، ترکیه




آبشار جاگالا جوآ، استونی




آبشار تامارین، موریس




ویرجینیا نیاگارا، کانادا




آبشار "آب سیاه"، ایالات متحده




آبشار تنگه جورج، آمریکا




رنگین کمان آبشار پارک ملی Vailuku، آمریکا




آبشار بارنی، آمریکا




آبشار تاگانوک، آمریکا




آبشار پایین یلوستون، آمریکا




آبشار بارون، استرالیا




آبشار ال نیکو، کوبا




آبشار راین، سوئیس



آبشار پارک ملی ریسگتس، ایالات متحده




آبشار اروان، تایلند




آبشار گیودلفوس، ایسلند، اروپا




آبشار ال لیمون، شبه جزیره سامانا، جمهوری دومینیکن




آبشار ویکتوریا، زیمبابوه




آبشار آنجل (Angel Falls)، ونزوئلا




آبشار سل دوک، آمریکا




آبشار بورگس، آمریکا




آبشار "دم اسب"، آمریکای شمالی و کارائیب




آبشار یوسمیتی، آمریکا




آبشار بزرگ رودخانه پوتوماک، واشنگتن، آمریکا




آبشار مارگون، واقع در محدوده یاسوج و شیراز در ایران






تاریخ : چهارشنبه 91/3/10 | 11:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()


1. دارای فیبر قوی

به گزارش نیک صالحی سیب زمینی را معمولاً به عنوان غذایی که موجب اضافه وزن می‌شود در نظر می‌گیرند ولی سیب زمینی سرشار از فیبر است که معمولاً برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. این که چطور آن را تهیه می‌کنید کالری آن را تعیین می‌کند و منجر به غذای پرکالری می‌شود.

2. به مقابله با بیماری می‌رود

از آنجا که منبع غنی فیبر محسوب می‌شود بسیار برای سیستم گوارشی مفید است. آنها خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و همچنین مطالعات نشان داده است که برای مبارزه با بیماری قلبی نیز خوب است. همچنین حاوی ویتامین B6 است که به شما در اختلالات عصبی کمک می‌کند.

3. برای افراد دیابتی خوب است

بعضی از مردم فکر می‌کنند سیب زمینی برای دیابتی‌ها خوب نیست چرا که میزان گلوکز خون را بالا می‌برد، ولی حقیقت این است که هیچ مطالعه بشری خوبی برای بررسی تأثیر شاخص گلیسمیک را در قاعده دیابت وجود نداشته است.

4. سیب زمینی برای محافظت از پوست

سیب زمینی حاوی ویتامین C است که برای بدن شما بسیار خوب و به خصوص برای پوست صورت فوق‌العاده است. به گزارش نیک صالحی مالش آب سیب زمینی به روی پوست آن‌را زیبا و درخشان خواهد ساخت. همچنین اگر حلقه‌های سیب زمینی را به مدت 30 دقیقه روی چشم بگزارید سیاهی دور چشم را کاهش خواهد داد.

5. تندرستی عمومی را ارتقا می‌دهد

حتماً تا به حال داستان‌های مختلفی از این که سیب زمینی شما را چاق می‌کند شنیده‌اید. ولی در حقیقت آنها در کالری و مواد غیر چاق کننده متعادل هستند. همچنین شکم شما را پر می‌کند و برای مدت طولانی احساس گرسنگی نمی‌کنید. از آنجا که نیمی از آن غیر حل شدنی و نیمی از آن حل شدنی است به شما در کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

6. مفید برای مغز

سیب زمینی بسیار برای سلامت و فعالیت‌های روزمره مفید بوده و سرشار از آهن و مس است که برای مغز نیز بسیار سودمند است .

7. التهاب را کاهش می‌دهد.

اگر شما همواره از التهابات بیرونی و داخلی رنج می‌برید، سیب زمینی شما را نجات خواهد داد. سیب زمینی سبک و برای هضم راحت بوده و روده‌ها و سیستم گوارش شما را از التهابات آرام می‌کند و التهابات بیرونی را با مالش خام آن بر روی التهاب آن را مداوا می‌کند. همچنین برای افرادی که از زخم دهان رنج می‌برند موثر است.

8. کبودی را درمان می‌کند

آب سیب زمینی برای معالجه کبودی، سوختگی ، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن و زخم بسیار خوب است و به بهبود سریع آنها کمک می‌کند. همچنین برای مشکلات پوستی و مواد مخدر کمک کننده می‌باشد.به گزارش نیک صالحی سیب زمینی همچنین ضد سرطان رحم و ایجاد کریستال و تومور است.

9. درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه عموماً به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود.پزشکان عموماً به این بیماران توصیه می‌کنند که از سیب زمینی در غذای خود بیشتر استفاده کنند چرا که حاوی آهن و کلسیم است.

10. کاهش استرس

سیب زمینی از آنجا که حاوی ویتامین B6 غنی است و یک ماده مورد نیاز برای بازسازی و تجدید سلول است بسیار در کاهش استرس از ذهن و بدن موثر است. به گزارش نیک صالحی سیب زمینی هورمون آدرنالین تولید می‌کند که به واکنش ما در مقابل استرس و گابا (عامل عصبی) کمک می‌کند. توجه داشته باشید که سیب زمینی تنها وقتی مفید است که به شیوه صحیحی طبخ شود مثلاً به جای اینکه آن را سرخ کنید و به آن کالری بیفزایید ، به صورت ایده آل بهتر است آن را بپزید.
 

 






تاریخ : سه شنبه 91/3/9 | 12:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()


کریستین دیور :
برای فضای صلح و دوستی
عطر باکلاس و باسلیقه ای است و 100 میلی گرمش بالای صد هزار تومان می ارزد! عطر « یون » کریستین دیور در سال های بعد از فرو ریختن دیوار برلین تولید شد. در فضایی که اروپا مملو از استرس و تنش شدید بود، خیلی ها معتقد بودند عطر دیون بسیار آرام بخش و لطیف و خلاصه مناسب فضای آن موقع است. حالا منتظر آن شرایط نباشید. در فضای صلح و دوستی هم استفاده کنید، کار خودش را می کند.
مردانه : فارنهایت 
یک مدل مردانه کریستین دیور است که ترکیبی از بوی چوب و  مشک دارد. ممکن است اول که بو می کنید، بوی خیار بدهد یا از آن بدتر بوی نفت. نترسید و به دماغ و عقل تان شک نکنید. قرار نیست بابت بوی خیار یا نفت این همه پول بدهید. این بوها مال سطوح اولیه عطر است که زود می رود. آنها که دستشان به این عطر رسیده. می گویند بوی سبکی دارد. اگر در جوگیری آن را خریدید، یا برایتان خریدند، در فصل های بهار، پاییز و زمستان می توانید از آن استفاده کنید. آن وقت تبدیل می شوید به انسانی کلاسیک و در عین حال مدرن که کاراکتری آزاد و رها دارد در عین حال که بسیار متشخص، جذاب، شیک و بانفوذ است.
 
 
زنانه : میس دیورچری 
یکی از زنانه های این مارک است. مناسب برای استفاده در میهمانی های شب. نپرسید که « این همه پول بدهیم فقط برای شب؟ » کسی که پول خرید چنین عطری را داشته باشد، حتما عطر روز و شبش باید با هم یک فرقی بکند. این چنین خانم هایی عطر میوه ای، شیرین و ملایم مسی دیور را می گذارند برای شب.

 
کنزو :
برای احساس قدرت کردن
این عطر آقای « کنزو تاکادا » هم زنانه و مردانه دارد به جز مدل جنگلی اش که بدون جنسیت است.
مردانه: کنزو ایر
به درد هنری ها می خورد. آنها که موسیقی توی روحشان است. با این حال خیلی هم لطیف نیست و جور مردانه ای قوی و نیرومند است. در هر سنی که باشید، کنزو ایر بزنید و احساس قدرت را به خودتان تزریق کنید. چه ایرادی دارد؟ برای هر فصلی خوب است. اگر هم قصد خرید ندارید. اصلا نگاهش نکنید که خطرناک است. بویش هم از ترکیبات کهربایی و گل های حساس تشکیل شده.
 
 
زنانه
باوقار و خوشحال است. از گل آفتابگردان و یاسمن، شکوفه های گیلاس های ژاپنی، برگ چای چینی و مشک و وانیل درست شده و در مجموع فضایی « هایکو »یی می سازد.  اگر خجالتی باشید این ادکلن شماست.
 
سی کی وان :
برای ماندگاری بالا
اولین عطر بدون جنسیت است. منظور این است که هر دو گروه زن و مرد می توانند از آن استفاده کنند. الهام گرفته از کسی که یک لحظه از دوستش جدا نمی شود! اگر بوی عطر هم شبیه الهامش باشد چندان جالب نیست؛ ولی اتفاقا می گویند هست. آنها هرگز از دوست شان جدا نمی شوند از این عطر به طور روزانه استفاده می کنند. بوی ترش لیمو یا آناناس دارد که بعد کمی به بوی رز و زنبق و بنفشه می رسد. تتمه اش هم مشک و عنبر و سدر و چوب صندل است. نوع جدیدترش سی کی وان شوک زنانه است و گران تر




 
 
 
آزارو :
 برای تقابل سنت و مدرنیته
اولین بار در سال 1978 تولید شد. از این بوهاست که یا از آن خوشتان می آید یا نه. عین آدم های پر سر و صدا است و خودش را نشان می دهد.
مردانه : ایلیکسر
نوع جدید مردانه اش « ایلیکسر » یک جورهایی مثل مدل قدیمی اش خاکی است. ولی یک حس میوه ای و کم شیرین هم دارد. حالا اینکه از این خاک چطور بوی میوه درمی آید خدا می داند! برای آنهایی خوب است که بین سنت و مدرنیته مانده اند.  « آزارو کروم لجند » ولی جوان پسندتر است و کمتر بلاتکلیف، بوی خنکی هم دارد.
 

زنانه : آزارو دیو 

 با آن شکل عجیب و غریب بطری اش شبیه دهان نیمه باز است. به این دهان نیمه باز که می خواهد حواستان را پرت کند توجه نکنید. اولش که کمی از آن بزنید بوی میوه می دهد و یک کم که می گذرد بوی شکلات می گیرد. تازه این آخرش نیست. ده دقیقه صبر کنید رایحه اش پودری می شود. 

 
 
 

جورجیو :
برای اتو کشیده ها
این عطر به نام « جورجیون آرمانی » طراح مد ایتالیایی است ولی موفقیتش بیشتر به خاطر بیش از 45 بویی است که درست کرده. خیلی هایش مثل « آکوای جیو » و « آرمانی کد » مشتری های پر و پا قرص جهانی دارد. 
مردانه: جورجیو آرمانی آکوا 
مخصوص آقایان پر جنب و جوش است که نمی توانند بنشینند و هی از این طرف به آن طرف می روند. بویش خنک و مدرن است و اگر برای خرید آن بروید به شما می گویند این عطر از شما یک مرد جذاب با نیروی مغناطیسی قوی می سازد.
 
زنانه
 اگر بوی « جورجیو آرمانی آدی جیو » به مشامتان بخورد، یکهو و بی هوا، به گربه های ولو شده در آفتاب حسودی تان می شود. بویش خاطرات تابستانی آدم را می کشد بیرون.بویی لطیف و مهربان و در عین حال آزاد.
شنل :
برای خواستگاری رفتن
شنل، ادکلن معروف خانم شنل بود؛ همان طراح مد مشهور. 
زنانه : کوکو شنل
 اهل فن معتقدند « کوکو شنل » برای خانم های جا افتاده تر است اما از ما می شنوید هرجا دست تان بهش رسید حتما استعمال کنید. می توانید توی خیابان راه بروید و مطمئن باشید همه آدم باکلاس ها گول می خورند و فکر می کنند شما هم از خودشانید. عمرا اگر فکر کنند مسن هستید. اگر خیلی نگران حرف مردم هستید، می توانید از « مادمازل شنل » استفاده کنید. دخترانه تر از کوکو است. 
  
مردانه: شنل الور  
نیمه رسمی و رسمی است و مناسب برای بالای بیست و پنج سال. درست زمانی که وقت زن گرفتن تان شده! سنگینی و گیرایی اش هم کار خودش را می کند. رایحه ای گرم و شیرین و اسپایسی و چوبی دارد!
 
ورساچی :
برای موجودات پیچیده
ایرانی ها سیاهش را بیشتر دوست دارند. این ادکلن ایتالیایی از ماگنولیا با رایحه کمی تلخ و شیرین طراحی شده و برای افراد مشکل پسند است! 
مردانه: ورساچی آبی
 مخلوطی از اقاقیا و سدر و ترخون و مشک. برخلاف « ورساچی من » که بوی توتون می دهد، این یکی بوی زنده و تازه ای دارد.
 
 
زنانه: ورسوس ورساچی
یک جور پیچیده ای است. همچین کمی آدم را گیج می کند. رایحه اش خنک، ملایم و شیرین است. بویش ترکیبی از میوه و گل هاست.
 
 
جوپ :
 برای پیر، جوان و بقیه
این دیوار برلین نه فقط جلوی ارتباط آدم ها، که جلوی انتشار عطرها را هم گرفته بوده انگار. عطر جوپ هم منتظر بود دیوار برلین بریزد تا « وولف گانگ »  آن را عرضه کند. این عطر آقای گانگ، رنگ و وارنگ است و ایرانی ها هم خوب مشتری اش هستند. سن هم نمی شناسد. سن هم نمی شناسد. ترکیبات پایه اش معمولا از شیره عسل و یاسمن و دارچین و دخانیات است و در نتیجه بوی شیرین و تلخی دارد.
مردانه: جوپ اسپلش
برای آقایانی که نه شکلات دوست دارند، نه با میوه نه آب نبات و نه هیچ چیز، و فقط خودشان را دوست دارند، خوب است. با طراوت و خنک است و ته آن بوی علف می دهد. جوانانه و غیر رسمی است و مناسب روزهای تابستان.
 
 





تاریخ : سه شنبه 91/3/9 | 12:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
 شاید این سوال مهم برای شما هم پیش آمده باشد که چرا برخی افراد دستگاه ایمنی و گوارش قوی‌تری دارند و برخی دیگر نه؟ چرا برخی می‌توانند به راحتی گوشت یا شیر را هضم کنند اما گروهی دیگر در هضم این مواد غذایی دچار مشکل می‌شوند؟ آیا می‌دانستید این مشکلات تا حدی به گروه خونی شما وابسته است؟ افراد به دلایل گوناگون از هم متمایز می‌شوند و یکی از این تمایز‌ها در گروه‌ خونی آن‌هاست. به عنوان مثال فردی که گروه خونی A+ دارد نمی‌تواند از فردی که گروه خونی B- دارد خون دریافت کند زیرا بدنش به شدت واکنش نشان می‌دهد. در مورد مواد غذایی نیز همین مساله وجود دارد یعنی برخی مواد غذایی که بدن برخی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر سازگار نیست. هرچند دستگاه گوارش قدرت سازگاری بالایی دارد اما اگر بدانید چه موادغذایی با بدن شما سازگارتر است نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارش خود یا فرزندتان را خسته کنید.

گروه خونی O
گروه خونی O قدیمی‌ترین و شایع‌ترین گروه خونی است که از 50 هزار سال پیش تاکنون در رگ‌های ما جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده گروه خونی انسان‌های اولیه O بوده و با توجه به این‌که آن‌ها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند بدن‌شان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. از سوی دیگر گروه خونی O دهنده جهانی است اما تنها از گروه خود می‌تواند خون دریافت کند. از جمله دیگر مزیت‌های این گروه خونی می‌توان به سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب اشاره کرد؛ البته جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی این گروه باعث می‌شود افرادی با این گروه خونی بیشتر به بیماری‌های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آن‌ها بالاتر باشد. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی‌شود و به جز پروتئین با سایر گروه‌های غذایی دچار مشکل است. اگرچه این عدم تحمل را نمی‌توان مسئول بروز مشکلات جدی در این افراد دانست ولی این افراد ظاهرا در ابتلا به زخم‌های معده و اثنی‌عشر حساسیت بیشتری دارند. از آنجا که دستگاه گوارش این گروه خونی با مصرف پروتئین مشکلی ندارد میزان چربی دریافتی این افراد بالاست و به همین علت خطر ابتلا به سختی شرائین و ناراحتی‌های قلبی – عروقی در آن‌ها افزایش می‌یابد. به دارندگان گروه خونی O توصیه می‌شود در درجه اول میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را کاهش دهند و سعی کنند سبزی را وارد برنامه غذایی‌شان کنند اما مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی‌های خشک باشند زیرا بدن آن‌ها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است.

گروه خونی A
از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی که کشاورزی رونق گرفت، کشاورزان زندگی خود را از طریق شکار، دام‌پروری و زراعت می‌گذراندند و به صورت گروهی زندگی می‌کردند و فعالیت فیزیکی آن‌ها به نسبت کمتر از پیشینیان خود بود.

زندگی جدید این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار کرد و از آنجا که زندگی‌ها گروهی‌تر و بیماری‌ها همه‌گیر‌تر شد، سیستم ایمنی آن‌ها هم قوی شد. اما سیستم ایمنی دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر شد و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل شد. به نظر می‌رسد این افراد نسبت به کارسینومای معده (سرطان معده) و روده بزرگ حساسیت بیشتری از سایر گروه‌های B  و O داشته باشند. بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف کمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی‌ و غلات است. از میان پروتئین‌های حیوانی بدن این گروه، گوشت سخت‌پوستانی مانند میگو را بهتر هضم می‌کند.


گروه خونی B
تقریبا 10 هزار سال است که این گروه خونی در انسان وجود دارد و دلیل آن هم مهاجرت انسان‌ها در پی تغییرات آب‌وهوایی است. آمار نشان می‌دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی شایع است. میزان سازگاری این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوایی بسیار بالاست و افراد با این گروه خونی به‌طور کلی سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی دارند. دارندگان این گروه خونی نیز مانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی‌اند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد  دارنده گروه خونی B  به احتمال زیاد به عفونت‌های باکتریال مانند استرپتوکوک پنومونیا و اشرشیاکولی مبتلا می‌شوند. دستگاه گوارش این افراد تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به عنوان مثال می‌توانند به‌راحتی لبنیات مصرف کنند.


گروه خونی AB
تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده است و می‌توان گفت ترکیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی  AB می‌تواند  از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما تنها به گروه خونی خود خون اهدا می‌کند. بدن دارندگان این گروه خونی با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آن‌ها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به‌راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آن‌ها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. با این حال میزان مصرف گوشت قرمز و مواد غذایی مدرن مانند انواع فست‌فود در آن‌ها بالاست. سیستم ایمنی این افراد نیز تا حدی ضعیف عمل می‌کند و به همین علت آن‌ها به‌راحتی در برابر باکتری‌ها و آلرژن‌ها از پا درمی‌آیند.

حرف آخر


ویژگی‌های جسمی ذکر شده برای  تمام دارندگان گروه‌های خونی عمومیت ندارد. درست است که دارندگان گروه خونی B می‌توانند شیر را به خوبی هضم کنند اما اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد نباید خود را مجبور به مصرف آن کند. اگر گروه خونی شما O است و به‌راحتی می‌توانید پروتئین حیوانی مصرف کنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی کنید. آنچه اهمیت دارد این است که تعادل همیشه حرف اول را می‌زند.






تاریخ : سه شنبه 91/3/9 | 9:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خلق تـصاویـر خـارق العـاده با فتـوشـاپ!

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید
 










































































تاریخ : سه شنبه 91/3/9 | 9:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ